هاست پرسرعت
تکنولوژی

متا به پشتیبانی از هدست کوئست 1 پایان می‌دهد

متا به پشتیبانی از هدست کوئست 1 پایان می‌دهد

کمپانی متا به تازگی اعلام کرده که پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی کوئست (Quest) پس از سال 2024 به پایان خواهد رسید. کمپانی صاحب امتیاز فیسبوک در ایمیلی که به صاحبان هدست کوئست ارسال کرده، گفته است که این شرکت تا سال 2024 به ارائه ویژگی‌های جدید برای هدست مستقل کوئست 1 ادامه خواهد داد، اما با این حال برخی از ویژگی‌ها دیگر قابل استفاده نخواهند بود. البته، متا تأکید کرده که تا سال 2024 به ارائه «پچ‌های اشکال‌زدایی و وصله‌های امنیتی حیاتی» ادامه خواهد داد.

متن ایمیل مذکور که در وبلاگ متا نیز عیناً تکرار شده، نشان می‌دهد که کاربران کوئست 1 همچنان می‌توانند از هدست و برنامه‌های موجود خود استفاده کنند، اما امکان پیوستن یا ایجاد پارتی را از دست خواهند داد. کاربران کوئست 1 همچنین از تاریخ 5 مارس (14 اسفند) دسترسی به ویژگی‌های اجتماعی Meta Horizon Home را نیز از دست خواهند داد، به این معنی که دیگر نمی‌توانند از خانه‌های کاربران دیگر بازدید کنند یا از آن‌ها دعوت به بازدید از خانه خود کنند.

هدست کوئست

نسل اول هدست کوئست در ماه مه 2019 معرفی شد و تا مدت‌ها به عنوان بهترین دستگاه VR شناخته می‌شد. این هدست جذاب امکانی را برای دوستان و گروه‌های خانوادگی فراهم می‌کند تا با هم ارتباط برقرار کنند، به تماشای نمایش بنشینند و برای مدت کوتاهی فاصله فیزیکی موجود را فراموش کنند. اما پس از عرضه کوئست 2 در اکتبر 2020 که نسخه بهبود یافته‌تر و ارزان‌تری بود، نسل اول کوئست از رده خارج شد و دیگر کسی به سراغ خریدش نرفت.

کوئست 2 کماکان بهترین هدست واقعیت مجازی مستقل موجود در بازار است و در عین حال با در نظر گرفتن ویژگی‌هایی که دارد، می‌توان آن را مقرون به صرفه‌ترین گزینه نیز نامید. با این حال، کاربران VR مشتاقانه منتظر عرضه کوئست 3 هستند تا ببینند متا این بار چه پیشرفت‌هایی را در زمینه سخت افزار، نرم افزار و البته قیمت‌گذاری، خواهد داشت. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در ماه اکتبر سال 2022 گفته بود که انتظار می‌رود نسل سوم کوئست در سال 2023 رونمایی شود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا