هاست پرسرعت
تکنولوژی

مقایسه گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور

مقایسه گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور

گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور دو برنامه پیش‌فرض گوشی‌های سری گلکسی هستند که کاربران از طریق آن‌ها می‌توانند برنامه‌های مورد نظر خود را دانلود و روی گوشی‌های خود نصب کنند. امروز ما در دیجی رو قصد داریم این دو برنامه را با هم مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک برنده این رقابت خواهد بود؟ پس با ما در ادامه همراه شوید.

مقایسه گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور

گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور هر دو اپ استورهایی هستند که برای استفاده کاربران گوشی‌های اندروید طراحی و ایجاد شده‌اند. گوگل مالک پلی استور (Play Store) بوده و روی اکثر گوشی‌های اندرویدی به غیر دستگاه‌های هواوی (Huawei) به صورت پیش‌فرض قرار دارد. گلکسی استور هم به صورت اختصاصی برای گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ توسعه داده شده است.

گوشی‌های سامسونگ هر دو استور را دارند و همین قضیه ممکن است بسیاری از کاربران را در انتخاب پلی استور اصلی کمی گیج کند. سؤال اصلی اینجاست که اگر گوشی سامسونگ گلکسی دارید باید از کدام یک از این پلی استورها استفاده کنید؟ تفاوت اصلی این دو استور در چیست؟

بررسی رابط کاربری در گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور

اگر بخواهیم رابط کاربری گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور را مقایسه کنیم در نگاه اول از نظر طراحی با آیکون داشتن آیکون‌های بازی و برنامه دایره‌ای شکل شبیه به یکدیگر هستند. پلی استور و گلکسی استور هر دو دارای نوار جستجو روی صفحه اصلی هستند و می‌توانید با استفاده از این بخش نام بازی مورد علاقه یا برنامه دلخواه خود را جستجو کنید تا به سرعت به آن دسترسی پیدا داشته باشید.

روی هر دو پلی استور، در بخش زیرین نوار جستجو چندین برنامه پیشنهادی مختص به شما قرار گرفته‌اند که در ادامه اگر صفحه را پایین‌تر بکشید، صفحه طبقه‌بندی‌های توصیه شده توسط این برنامه‌ها را هم به شما نشان می‌دهد.

روی صفحه اصلی این برنامه‌ها می‌توانید به سرعت به دو سربرگ 1- جستجو برنامه‌ها و 2- جستجو بازی‌ها دسترسی داشته باشید. به منظور دسترسی به منو گزینه‌ها، آپدیت‌ها، اشتراک‌ها و تنظیمات در پلی استور باید روی عکس پروفایل خود کلیک کنید. اگر از گلکسی استور استفاده می‌کنید برای دسترسی به این موارد باید روی دکمه Menu کلیک کنید.

بررسی رابط کاربری در گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور

بررسی عملکرد و قابلیت‌ها در گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور

اگر بخواهیم گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور را از نظر قابلیت‌های ابتدایی و عملکرد مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که بسیار شبیه به همدیگر هستند. هر دو این پلی استورها به کاربران خود اجازه می‌دهند تا به جستجو، دانلود و آپدیت برنامه‌ها به صورت دستی یا خودکار بپردازند. همچنین می‌توانید برنامه‌های فعلی خود را هم از این طریق مدیریت کنید.

سرویس‌های جانبی از جمله پرداخت درون برنامه‌ای، مدیریت اشتراک برنامه‌ها و پیشنهاد‌های خرید گوناگون از جمله سایر ویژگی‌های هر دو اپ محسوب می‌شود.

تنها تفاوت این دو برنامه در این بخش، روی قابلیت‌های اضافی که دارند بوده؛ برای مثال در پلی استور شما می‌توانید به فیلم و کتابخانه که از طریق گوگل پلی تهیه کردید دسترسی پیدا کنید. این خدمات تنها مختص به اپ‌های اندرویدی است اما می‌توانید در کنار سایر برنامه‌ها و بازی‌های موجود روی کامپیوترتان نیز آن‌ها را داشته باشید. همچنین امکان نصب صفحه ساعت روی ساعت WearOS از طریق پلی استور وجود دارد.

گلکسی استور قابلیت‌های بیشتری را به کاربران خود در این زمینه ارائه می‌دهد. برای مثال شما می‌توانید تم و سایر المان‌های طراحی را برای دستگاه‌های سامسونگ گلکسی تهیه کنید. همچنین طراحی‌های AR، فونت‌ها، استیکرها، Always On Displays و آیکون‌ها نیز شامل این مجموعه می‌شوند. اگر دوست دارید که ظاهر متفاوتی روی رابط کاربری One داشته باشید هزاران تم پولی و رایگان در گلکسی استور وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید.

بررسی عملکرد و قابلیت‌ها در گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور

بررسی برنامه‌ها و بازی‌ها در گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور

در اولین نظر هنگام بررسی مقایسه گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور متوجه می‌شویم که پلی استور گوگل قدرت انتخاب بیشتری در نصب و آشنایی با اپلیکیشن‌ها به ما می‌دهد؛ زیرا روی دستگاه‌های بیشتری قابل دسترسی و استفاده است. گفته می‌شود همین حالا بیش از 3.5 میلیون برنامه در پلی استور وجود دارد.

گلکسی استور بیشتر اپلیکیشن‌هایی که مختص و مناسب تبلت‌ها و دستگاه‌های گلکسی هستند را گلچین کرده است. برخی از این برنامه‌ها فقط و فقط مختص به گلکسی استور هستند. همان‌طور که گفتیم قدرت انتخاب برنامه‌ها در پلی استور گوگل بیشتر از گلکسی استور است.

با این حال برخی از اپ‌های پرطرفدار مثل فورتنایت (Fortnite) تنها مختص به گلکسی استور هستند. اگر دوست دارید که بازی‌های جدید امتحان کنید، منطقی‌تر این است که روی پلی استور به دنبال آن بگردید. توصیه می‌کنیم قبل از نصب هر بازی ابتدا آن را روی گلکسی استور سرچ کنید تا ببینید قابل دسترسی است یا خیر. زیرا نسخه‌ای که در این استور وجود دارد نسخه بهینه‌سازی شده است که عملکرد و اجرای بهتری را برایتان رقم خواهد زد.

بررسی برنامه‌ها و بازی‌ها در گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور

بررسی خرید برنامه در گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور

شما می‌توانید برنامه‌ها را در گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور از طریق گزینه‌های پرداخت در گوگل اکانت تهیه کرده و بخرید. این گزینه‌ها شامل قبض تلفن، گوگل پی (Google Pay)، اعتبار و کارت اعتباری و پی پال (PayPal) هستند.

شما در سامسونگ گلکسی استور می‌توانید از سامسونگ پی (Samsung Pay)، اعتبار و کارت‌های اعتباری و قبض تلفن استفاده کنید. توجه داشته باشید که قبل از هر گونه پرداخت هزینه برای برنامه به هر طریقی باید اول اکانت گوگل یا سامسونگ خود را به استور مورد نظر اضافه کنید.

بررسی خرید برنامه در گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور

بررسی آپدیت‌ها، اکانت‌ها و امنیت در گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور

اگر نسخه جدیدی از پلی استور موجود شود، خود این برنامه به صورت خودکار خودش را در پس زمینه آپدیت خواهد کرد. همچنین شما می‌توانید با در پیش گرفتن مسیر Settings > About > Update Play Store از آخرین آپدیت‌های مرتبط با این برنامه آشنا شوید. این در حالی است که گلکسی استور با هر بار باز کردن در زمان آپدیت به شما به‌روزرسانی جدید را اطلاع خواهد داد و آپدیت خودکار را غیرفعال کرده است.

برای استفاده از پلی استور به یک حساب گوگل نیاز پیدا می‌کنید. احتمالاً همین حالا یک اکانت گوگل روی گوشی خود دارید، می‌توانید از همین اکانت روی پلی استور گوگل نیز استفاده کنید. اگر از دستگاه‌های سامسونگ گلکسی برای اولین بار استفاده می‌کنید باید در ابتدا یک اکانت سامسونگ ایجاد کنید. از اعتبارات این حساب برای ورود به گلکسی استور استفاده می‌شود.

گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور هر دو ایمن‌سازی کافی در زمان دانلود بازی و برنامه را دارند. پلی استور با داشتن قابلیتی تحت عنوان Play Protect به نظر می‌رسد در مسئله امنیت کمی توانسته از پلی استور گوگل پیشی بگیرد. برای امنیت و محافظت بیشتر می‌توانید از آنتی‌ویروس‌های سوم شخص روی گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.

بررسی سازگاری برنامه در گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور

توجه داشته باشید که با وجود این که برخی از اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور موجود و قابل دسترسی هستند، اگر برنامه‌ای را از ابتدا از طریق سامسونگ گلکسی استور دانلود و نصب کرده باشید فقط از طریق همین استور قابل به آپدیت آن خواهد بود.

برای مثال اگر برنامه‌ای مانند Discord را از پلی استور دانلود کردید، نمی‌توانید از طریق گلکسی استور آن را به صورت خودکار یا دستی آپدیت کنید. اگر می‌خواهید از گلکسی استور استفاده کنید، ابتدا باید نسخه پلی استوری اپ مورد نظر را حذف کرده و مجدد همان برنامه را از طریق گلکسی استور نصب کنید. از طرفی دیگر شما می‌توانید برنامه‌های گلکسی استور را بدون هیچ مشکلی از طریق پلی استور آپدیت کنید.

آیا می‌توان گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور را حذف کرد؟

حذف برنامه گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور از گوشی غیرممکن است مگر این‌که دستگاه خود را روت کرده باشید. می‌توانید پلی استور را غیرفعال کنید اما باید به خاطر داشته باشید که با انجام این کار گوشی شما در برابر بدافزارها بی دفاع شده و دیگر قادر به آپدیت ایمن برنامه‌های موجود در گوشی نخواهد بود.

گلکسی استور حتی اگر دوست نداشته باشید هم باید روی گوشی همیشه اجرا شود چراکه یک قسمت مهم و حیاتی از رابط کاربری One UI گلکسی است.

از کدام برنامه باید روی گوشی سامسونگ استفاده کرد؟

تفاوت اصلی بین گوگل پلی استور و سامسونگ گلکسی استور محدوده انتخابی برنامه‌هایی است که به شما می‌دهند. باید در نظر داشته باشید که گلکسی استور تنها برای گوشی‌های سامسونگ طراحی شده است. گوگل پلی استور تقریباً تمامی قابلیت‌ها را دارد و تنها ویژگی که فاقد آن است آپدیت برنامه‌های انحصاری سامسونگ است که برای پوسته One UI بهینه سازی شده‌اند.

اگر استفاده از پلی استور گوگل را کنار بگذارید، برنامه‌ها و بازی‌های زیادی را از دست خواهید داد. ازآنجایی‌که امکان حذف یا غیرفعال کردن گلکسی استور وجود ندارد توصیه می‌کنیم از هر دو آن‌ها به صورت هم‌زمان استفاده کنید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا