هاست پرسرعت
تکنولوژی

معرفی پرورش دهنده قانونی سگ در ایران

معرفی پرورش دهنده قانونی سگ در ایران

اگر شما چندین سال پیش یک سگ خریداری نموده و در آپارتمان نگهداری می‌کردید، مطمئناً همسایه‌ها شاکی می‌شدند؛ اما خوشبختانه طی سال‌های اخیر، افراد زیادی به خرید سگ‌های خانگی و اهلی روی آورده‌اند. درواقع از زمانی که مزایای زندگی در کنار حیوانات و اثرات روحی-روانی آن بر انسان مشخص شد، تعداد علاقه‌مندان به خرید سگ افزایش یافت؛ همین موضوع نیز موجب رونق کسب‌وکار پرورش دهندگان سگ شد. در حال حاضر می‌توانید به بزرگترین مرکز پرورش سگ در ایران مراجعه نموده و سگ‌هایی با نژاد موردنظر خریداری کنید. در این مقاله از صفر تا صد پرورش نژادهای مختلف سگ با ما همراه باشید.

پرورش سگ چیست؟

منظور از پرورش سگ، تعلیم او است. درواقع زمانی که یک سگ را تعلیم می‌دهند، یعنی به او یاد می‌دهند که چه‌کارهایی را باید انجام دهد و چه‌کارهایی را نباید انجام دهد؛ مثلاً برای یک سگ فرقی ندارد ساعت چند باشد، او پارس می‌کند؛ اما باید به او تعلیم دهند که ساعت یک شب زمان مناسبی برای پارس کردن نیست. پرورش نژادهای مختلف سگ کار آسانی نیست و هرکسی نمی‌تواند آن را انجام دهد. برای این کار باید یک برنامه صحیح داشته باشید و بر اساس آن پیش بروید.

تعلیم و پرورش به‌موقع سگ

مهم‌ترین وظیفه‌ صاحب سگ، این است که سگ خود را تربیت کند. ازآنجایی‌که تربیت سگ فرایند دشواری است، اگر قصد خرید سگ را دارید، بهتر است سگ پرورش یافته بخرید. البته فکر نکنید با خرید سگ پرورش یافته، کار شما آسان می‌شود؛ شما باید مواظب حرکات و رفتار خود باشید؛ چرا که سگ تحت تأثیر رفتار و حرکات شما، قرار می‌گیرد.

به‌روزترین روش پرورش و تعلیم سگ

پرورش دهندگان، سگ‌ها را با به‌روزترین روش‌ها، پرورش می‌دهند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند پرورش سگ یعنی زورگویی و بدرفتاری، برای اینکه سگ کارهایی که باید را انجام دهد؛ درحالی‌که این تفکری اشتباه است. سگ‌ها حیوانات منعطفی هستند و به خوبی آموزش می‌بینند؛ بهترین و به‌رو‌زترین روش پرورش و تعلیم سگ، روش تأییدیه مثبت است. طبق این روش، پرورش دهنده کارهای خوب سگ را تشویق می‌کند و از کارهای بد او چشم‌پوشی می‌کند.

پرورش دهنده سگ

یکی از فاکتورهای مهم در خرید، توجه به پرورش دهنده سگ است. ازآنجایی‌که پرورش دهنده‌های سگ در ایران بسیار زیاد هستند؛ باید در انتخاب آن‌ها نهایت دقت را داشته باشید؛ یعنی از یک پرورش دهنده مناسب خرید را انجام دهید. پرورش دهنده باید سگ را در مکانی تمیز نگهداری نموده، در تغذیه آن کم‌کاری نکرده باشد و از لحاظ پزشکی و سلامتی نیز به سگ اهمیت داده باشد. درواقع سگ باید به‌گونه‌ای پرورش‌یافته باشد که خریدار در همان نگاه اول، او را بپسندد.

پرورش نژاد‌های مختلف سگ

اگر به سگ‌ها علاقه داشته باشید، حتماً در مورد پرورش سگ و سایر موضوعات مرتبط با آن نیز اطلاع دارید. برای پرورش نژادهای مختلف سگ، از روش‌های متفاوتی استفاده می‌شود که هرکدام مدت‌زمان مخصوص به خود را نیاز دارند. ازآنجایی‌که امروزه خرید سگ به‌طور گسترده انجام می‌گردد؛ باید با نژادها و روش پرورش و تعلیم سگ نیز آشنا باشید.

معرفی پرورش دهنده قانونی سگ در ایران

سگ پاکوتاه

سگ پاکوتاه از پرطرفدارترین سگ‌هایی است که به‌راحتی در آپارتمان نگهداری می‌شود؛ این سگ‌ها خود نژاد‌های مختلفی دارند. امکان دارد برخلاف ظاهر زیبا و کوچکشان، بسیار وحشی باشند؛ بنابراین روش پرورش آن‌ها بسته به نژادشان کاملاً متفاوت است.

سگ مینیاتوری

سگ‌های مینیاتوری با زیبایی چشمگیر و شخصیت جالبی که دارند، طرفداران زیادی را جذب نموده‌اند. این سگ‌های کوچک، 4 کیلوگرم وزن‌ داشته و به 15 نژاد بارنگ‌های مختلف تقسیم می‌شوند. سگ نژاد‌ هاوانس، گریهوند ایتالیایی، سگ چاینیز کرستد، سگ پینچر مینیاتوری، سگ پکینیز و… ازجمله این نژاد‌ها هستند.

سگ پامرانین

سگ‌های پامرانین، ازجمله سگ‌های پاکوتاه، جسور، زیرک و هوشیار هستند. این سگ‌های کنجکاو، تحرک زیادی دارند و 15 سال عمر می‌کنند.‌ این سگ‌ها به غریبه‌ها مشکوک هستند و زیاد پارس می‌کنند. پرورش سگ‌ پامرانین، باید وقتی هشت هفته است، شروع شود؛ زیرا بعداً بداخلاق می‌شود. بهتر است آموزش دادن جای توالت را در اولویت قرار دهید.

سگ ژرمن

سگ‌های ژرمن بسبار شجاع هستند و با خصوصیاتی چون ازخودگذشتگی، هوش و توانایی خود معروف‌اند. این خصوصیات باعث شده‌اند که مردم به داشتن سگ ژرمن، علاقه‌مند شوند. بسیاری از مردم به نژاد سگ ژرمن شپرد، آچارفرانسه می‌گویند! به علت اینکه هر کاری را انجام می‌دهند. پرورش آن‌ها هم به علت هوش و ذکاوتشان بسیار سریع انجام خواهد شد؛ اما توجه داشته باشید که با این هوش و ذکاوت، بر شما غلبه نکنند.

سگ نگهبان

همه شما با سگ‌های نگهبان آشنا هستید. این سگ‌ها نژادهای مختلفی دارند و برای هدف‌های مختلف تربیت می‌شوند. امکان دارد این هدف، محافظت شخصی باشد یا نگهبانی و مراقبت از خانه، باغ و املاک. باتوجه به هدف، باید سگ را برای نگهبانی و محافظت (سگ هشداردهنده) یا برای حمله به آدم‌ها و هر موجود زنده (به‌اصطلاح سگ بگیر) پرورش دهید.

نکاتی در مورد پرورش دهنده سگ و خرید آن

خریدوفروش سگ در ایران که یک کشور اسلامی‌ است، آن‌چنان رایج نیست. البته این را هم به یاد داشته باشید که خرید این حیوان با سختی‌های زیادی همراه است؛ مخصوصاً اگر شما به‌عنوان یک خریدار تجربه کافی برای خرید نداشته باشید؛ بنابراین قبل از خرید باید دارای اطلاعات کافی در مورد نژاد سگ باشید و مطمئن شوید که سگ انتخابی شما نزدیک‌ترین هم‌خوانی را با زندگی و رفتار شما دارد. زمانی که شما یک سگ خریداری می‌کنید، یعنی سرپرستی آن را تا آخر عمرش قبول نموده‌اید؛ پس باید قبل از خرید، سبک‌سنگین کرده و عوامل زیادی را مدنظر داشته باشید. یکی از این عوامل، پرورش دهنده‌ای است که سگ را تربیت‌ نموده است؛ درواقع پرورش دهنده باید سگ را به شیوه‌ای کاملا استاندارد پرورش داده باشد. به‌گونه‌ای که وقتی سگ را به منزل می‌آورید، احساس کنید سال‌ها با او زندگی کرده‌اید!

معرفی پرورش دهنده قانونی سگ در ایران

سخن پایانی

باشگاه اطلس دام پارسیان، از بزرگ‌ترین و بهترین مجموعه‌های پرورش سگ است. این مجموعه با شعار آگاهی قبل از سرپرستی، خریداران بسیاری را به خود جذب کرده است. سگ‌ها در این مجموعه از بدو تولد زیر نظر دامپزشکان قرار می‌گیرند و مرتب چکاب می‌شوند تا در صورت بروز بیماری، سریعاً پروسه درمان آغاز گردد. باشگاه دام پارسیان علاوه بر اینکه پرورش دهنده نژاد‌های مختلف سگ در ایران است، با سابقه بیست ساله‌ای که دارد، می‌تواند بهترین راهنما و مشاور برای خرید سگ باشد‌. اگر قصد خرید یک سگ پرورش یافته رادارید که گواهی سلامت هم داشته باشد؛ به آدرس اینترنتی این مجموعه مراجعه و با کارشناسان و مشاوران آن، ارتباط برقرار کنید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا