هاست پرسرعت
تکنولوژی

نسخه به‌روز شده ایرپادز پرو (نسل 2) با پورت USB-C و صدای بدون افت کیفیت معرفی شد

نسخه به‌روز شده ایرپادز پرو (نسل 2) با پورت USB-C و صدای
بدون افت کیفیت معرفی شد

در میان انبوهی از محصولات جدید اپل که به تازگی در رویداد بزرگ این شرکت معرفی شدند، یک محصول کوچک کمتر مورد توجه قرار گرفت. این محصول جدید با نام ایرپادز پرو نسل 2 (AirPods Pro Gen 2) یک نسخه به‌روز شده‌ای از هدفون بی‌سیم نسل جدید اپل است که البته تغییرات و پیشرفت‌های آن چندان هم جزئی و کم اهمیت نیستند.

همان‌طور که حتماً می‌دانید، امسال اپل تحت فشارهایی که اتحادیه اروپا به این شرکت وارد کرد، بالاخره تسلیم شد و پورت لایتنینگ را با درگاه استاندارد و جهانی USB-C در محصولاتش جایگزین کرد. علاوه بر سری آیفون 8، ایرپادز پرو نسل 2 هم شاهد اضافه شدن پورت USB-C بر روی قاب شارژ خود بوده و به این ترتیب، به اولین هدفون اپل تبدیل شده که کانکتور لایتنینگ را حذف می‌کند. اپل همچنین به این هدفون‌های نمادین سفید رنگ که قابلیت حذف نویز را نیز دارند، پشتیبانی از پخش صدای بدون افت کیفیت را نیز اضافه کرده که پیش از این هرگز در سری ایرپادز وجود نداشت و حتی در میان هدفون‌های بی‌سیم غیر اپل نیز بسیار نادر است.

ایرپادز پرو 2

با این حال، نکته‌ای در این بین وجود دارد. «پروتکل صوتی بی‌سیم پیشگامانه» اجازه می‌دهد صدای بدون افت کیفیت با فرکانس 20 بیت و 48 کیلوهرتز (وضوح کیفی بهتر از CD) توسط تراشه H2 در ایرپادز پرو ارائه شود، اما در حال حاضر، این ویژگی تنها زمانی کار می‌کند که هدفون با هدست اپل ویژن پرو جفت شود. شایان ذکر است که در حال حاضر، کدک بلوتوثی aptX Lossless کمپانی کوالکام (هنگامی که با هدفون‌های بی‌سیم و گوشی‌های هوشمند سازگار استفاده می‌شود) تنها فناوری است که به صورت بی‌سیم از صدای بدون افت کیفیت پشتیبانی می‌کند و البته این فناوری به 16 بیت و 48 کیلوهرتز محدود شده است.

ایرپادز پرو 2

با اینکه اپل هنوز جزئیات زیادی از پروتکل بی‌سیم جدید خود ارائه نکرده اما بعید است که بلوتوثی باشد. زیرا صدای بدون افت کیفیت در فرکانس 20 بیت و 48 کیلوهرتز ممکن است به پهنای باند بیشتری نسبت به بلوتوث نیاز داشته باشد که البته می‌توان آن را از طریق باند فوق عریض (UWB) امکان‌پذیر کرد. UWB همان فناوری بی‌سیمی است که به گوشی آیفون شما امکان می‌دهد ایرپادز پرو را با دقت بالایی مکان‌یابی و پیدا کند. البته، این اولین بار نیست که یک شرکت صوتی با UWB کار می‌کند و PSB هم گفته که اولین هدفون بی‌سیم UWB خود را در سال 2024 معرفی خواهد کرد.

ایرپادز پرو 2

اپل می‌گوید در کنار قابلیت پخش بدون افت کیفیت، این پروتکل جدید تأخیر بسیار پایینی نیز خواهد داشت. این ویژگی در هنگام اجرای بازی‌ها که سرعت بالایی دارند، کاملاً ضروری است و هدف اپل این بوده که هماهنگی بین صدا و تصویر را در هنگام جفت کردن هدست ویژن پرو با هدفون ایرپادز پرو در بهترین حالت قرار دهد. همچنین، تأخیر پایین نیز یکی دیگر از جنبه‌های مثبت UWB است که امکان انتقال داده بسیار سریع را فراهم می‌کند.

ایرپادز پرو 2

یکی دیگر از جزئیاتی که هنوز مشخص نشده این است که آیا نسخه قبلی ایرپادز پرو نسل 2 (با جعبه شارژ مجهز به پورت لایتنینگ) نیز به‌روزرسانی مربوط به پخش صدای بدون افت کیفیت را دریافت خواهد کرد یا خیر. ممکن است فکر کنید پاسخ این سؤال به طور قطع مثبت است، اما به نظر می‌رسد اعلامیه اپل چیز دیگری می‌گوید:

ایرپادز پرو (نسل دوم) ارتقا یافته و به قابلیت شارژ USB-C، مقاومت اضافی در برابر گرد و غبار، و صدای بدون کیفیت افت به همراه اپل ویژن پرو مجهز شده است. با سیستم عامل iOS 17، همه مدل‌های ایرپادز پرو (نسل دوم) به واسطه دسترسی به فناوری‌های صوتی جدید مانند Adaptive Audio و Conversation Awareness در سطح بالایی قرار می‌گیرند.

به استفاده از کلمه “همه” در جمله دوم برای تمایز قائل شدن بین ایرپادز پرو (نسل دوم) قدیمی مجهز به لایتنینگ و مدل جدید مجهز به USB-C توجه کنید. یکی از تفسیرهایی که از بیانیه اپل می‌شود، این است که بگوییم فقط مدل USB-C پشتیبانی از صدای بدون افت کیفیت را دریافت می‌کند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا