هاست پرسرعت
تکنولوژی

نوکیا C12 عرضه شد؛ یک گوشی ارزان جدید از برند محبوب نوکیا

نوکیا C12 عرضه شد؛ یک گوشی ارزان جدید از برند محبوب نوکیا

کمپانی فنلاندی اچ‌ام‌دی گلوبال سال 2023 را با عرضه یک گوشی ارزان قیمت مبتنی بر اندروید 12 گو ادیشن، با نام نوکیا C12 آغاز کرد. بر اساس شماره مدل، این گوشی نسل جدیدی از نوکیا C10 است که اوایل سال 2021 روانه بازار شده بود، هر چند که از اکثر گوشی‌های سری C نوکیا کوچک‌تر است.

کوچک بودن بدنه نوکیا C12 بیشتر به دلیل استفاده از صفحه نمایش 6.3 اینچی LCD با وضوح +HD بوده است. ابعاد این گوشی C12 160.6 در 74.3 در 8.75 میلی‌متر و وزن آن 177.4 گرم می‌باشد. برای مقایسه، بد نیست بدانید که نوکیا C10 دارای بدنه‌ای در ابعاد 169.9 در 77.9 در 8.8 میلی‌متر و وزن 191 گرمی بوده و صفحه نمایش 6.52 اینچی دارد. اگر هم بخواهیم به یک نمونه جدیدتر در این سری اشاره کنیم، می‌توانیم نوکیا C31 را نام ببریم که با نمایشگر 6.75 اینچی عرضه شده است.

نوکیا C12

به هر حال، نوکیا C12 از تراشه پردازشی یونیساک SC9863A1 نیرو می‌گیرد که بر اساس فرآیند قدیمی 28 نانومتری ساخته شده و دارای هشت هسته Cortex-A55 (4 هسته با فرکانس 1.6 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر با فرکانس 1.2 گیگاهرتز) و یک پردازنده گرافیکی PowerVR IMG 8322 است.

این گوشی با 2 گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود اما قابلیت فعال کردن رم مجازی و اختصاص دادن حداکثر 2 گیگابایت از فضای ذخیره‌سازی داخلی به حافظه رم را نیز دارد. نسخه Go از سیستم عامل اندروید می‌تواند با 1 گیگابایت حافظه رم اجرا شود، اگرچه برخی از گوشی‌های مبتنی بر این سیستم عامل حتی تا 4 گیگابایت رم نیز دارند. بنابراین، نوکیا C12 از ایم حیث در میانه‌ها قرار می‌گیرد. این دستگاه به 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع eMMC 5.1 مجهز شده است، با این حال، تا جایی که می‌توانیم بگوییم، هیچ خبری از شیار کارت میکرو اس دی نیست.

نوکیا C12

نوکیا C12 در مجموع دارای دو دوربین است. یک ماژول 8 مگاپیکسلی در پشت بدنه (با فوکوس خودکار و فلاش LED) و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در جلوی آن (در داخل بریدگی قطره‌ای شکل نمایشگر) قرار گرفته است. هر دو دوربین دارای حالت‌های عکاسی در شب و پرتره می‌باشند.

نوکیا C12 یک گوشی 4G است و در کنار آن از سایر گزینه‌های اتصال بی‌سیم متداول شامل وای-فای b/g/n و بلوتوث 5.2 نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید هدفون‌های سیمی خود را به جک 3.5 میلی متری وصل کرده و بدون نیاز به مبدیل از آن‌ها استفاده کنید. همه این ویژگی‌ها واقعاً خوب هستند، اما دیدن درگاه قدیمی میکرو USB برای شارژ و انتقال داده کمی ناامید کننده است.

نوکیا C12

این گوشی از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌:ند و با آداپتور 5 وات شارژ می‌شود. درست است که نوکیا C12 یک گوشی ارزان قیمت است، اما شرکت سازنده مسئله دوام آن را بسیار جدی گرفته است. این گوشی دارای بدنه پلی کربنات با بافت ضد لغزش است که از افتادن آن از دست تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. اما در عین حال در برابر سقوط نیز محافظت می‌شود و در قسمت جلوی بدنه از شیشه مقاوم استفاده شده است. نوکیا C12 همچنین در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشش آب نیز مقاوم است و تأییدیه استاندارد IP52 را کسب کرده است. HMD متعهد شده که به‌روزرسانی‌های امنیتی سه‌ماهه را برای مدت 2 سال ارائه کند، اما در مورد به‌روزرسانی‌های سیستم عامل صحبتی نکرده که البته این روند در مورد گوشی‌های گو ادیشن غیرعادی نیست.

نوکیا C12

نوکیا C12 در رنگ‌های نعنایی روشن، فیروزه‌ای تیره و زغالی و با قیمت 120 یورو و تنها در یک پیکربندی (2/64 گیگابایت) عرضه می‌شود. این گوشی ابتدا در آلمان و اتریش عرضه خواهد شد و به زودی به بازارهای دیگر نیز راه خواهد یافت.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا