هاست پرسرعت
تکنولوژی

چه انتظاراتی از آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس داریم؟

چه انتظاراتی از آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس
داریم؟

دیگر چیزی تا برگزاری رویداد پرهیجان اپل در روز 12 سپتامبر (21 شهریور) باقی نمانده و بر کسی پوشیده نیست که آیفون‌های جدید در این رویداد معرفی خواهند شد. در واقع، این روزها وقتی صحبت از گوشی‌های هوشمند، آیفون یا موارد دیگر به میان می‌آید، شرکت‌ها نمی‌توانند کاملاً رازدار باشند و بخش زیادی از اطلاعات محصولاتشان اغلب قبل از رونمایی رسمی فاش می‌شود. بنابراین، ما در خصوص سری آیفون 15 نیز اطلاعات خوبی داریم و تقریباً می‌دانیم اپل چه نوع گوشی‌هایی را روانه بازار خواهد کرد. در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید تا مروری بر این جزئیات داشته باشیم.

همانند سال گذشته،‌ امسال هم در رویداد اپل باید منتظر رونمایی از چهار آیفون جدید باشیم که دو مدل آیفون 15 و آیفون 15 پلاس پیشنهادهای نسبتاً مقرون به صرفه غول کوپرتینویی بوده و آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس نیز مدل‌های حرفه‌ای این سری محسوب می‌شوند.

مدل‌های حرفه‌ای معمولاً از لحاظ قدرت سخت افزاری فراتر از دو مدل استاندارد و پلاس هستند اما از لحاظ اندازه کمی با هم متفاوت می‌باشند. با این حال، امسال آیفون 15 پرو مکس بدون شک به لطف لنز زوم پریسکوپ، گوشی بسیار پیشرفته‌تری خواهد بود.

در ادامه این مقاله از دیجی رو با ما همراه باشید تا ببینیم چه انتظاراتی باید از دو مدل آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس داشته باشیم.

درگاه USB-C

درگاه USB-C

گوشی‌های آیفون همواره به دلیل استفاده از درگاه اختصاصی لایتنینگ به شدت مورد انتقاد کاربران بوده‌اند، اما اپل همواره از اینکه تابع نظر جمعی شده و USB-C را به عنوان پورت استاندارد گوشی‌هایش بپذیرد، طفره رفته است. با این حال، امسال به لطف سخت‌گیری‌های اتحادیه اروپا، اپل بالاخره تسلیم شد و قبول کرد که گوشی‌های آیفون خود را با درگاه استاندارد USB-C وارد بازار کند.

البته، سخت‌گیری‌های اتحادیه اروپا کاملاً منطقی بود، چرا که اکثر دستگاه‌ها اکنون از USB-C استفاده می‌کنند و حتی مک‌بوک‌ها و آیپد پروهای خود اپل نیز به سمت استفاده از این درگاه رفته‌اند. بنابراین، در چنین شرایطی که کاربران گوشی‌های آیفون نیز مسلماً در خانه خود تعداد زیادی کابل USB-C دارند، به هیچ وجه توجیه‌پذیر نیست که برای شارژ کردن آیفون از پورت لایتنینگ استفاده شود.

با این حال، مدل‌های دوگانه آیفون 15 پرو می‌توانند نسبت به مدل‌های استاندارد و پلاس، به سرعت بالاتری در استفاده از پورت USB دسترسی داشته باشند. شایعات حاکی از آن هستند که آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس می‌توانند از استاندارد پرسرعت USB 3.2 و احتمالاً حتی از تاندربولت در USB-C خود پشتیبانی کنند.

این بدان معناست که آیفون 15 و 15 پلاس احتمالاً دارای حداکثر سرعت USB 2.0 با نرخ 480 مگابیت در ثانیه هستند، در حالی که مدل‌های پرو از استاندارد USB 3.2 با سرعت 20 گیگابیت در ثانیه یا حتی احتمالاً تاندربولت با سرعت 40 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی خواهند کرد.

چارچوب تیتانیومی جدید

اپل در آیفون پروهای جدید خود به جای فولاد ضد زنگی که تاکنون استفاده می‌کرد، از آلیاژ تیتانیوم جدید برای شاسی یا همان چارچوب استفاده کرده است. تیتانیوم چند مزیت نسبت به فولاد ضد زنگ دارد. اول اینکه بسیار قوی‌تر است و نکته مهم‌تر هم اینکه بسیار سبک‌تر است. با این حال، فولاد سخت‌تر از تیتانیوم خراشیده می‌شود و این یک نکته منفی برای چارچوب جدید گوشی‌های آیفون خواهد بود.

آیفون

مدل‌های جدید آیفون پرو با روکش تیتانیوم می‌توانند به جای چارچوب آینه‌کاری‌شده پرو‌های فعلی، روکش فلزی برس خورده داشته باشند.

در مورد رنگ‌بندی هم می‌توانید منتظر رنگ آبی تیره جدید و همچنین رنگ روشن خاکستری نقره‌ای، مشکی فضایی و تیتانیوم طبیعی باشید. در واقع، این امکان وجود دارد که امسال شاهد عرضه مدل طلایی نباشیم.

حاشیه‌های باریک‌تر

آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی خود را حفظ خواهند کرد، اما صفحه نمایش این بار می‌تواند روشن‌تر بوده، کنترلرهای LTPO کارآمدتری داشته و حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز بسیار باریک‌تر باشد.

شایعات حاکی از آن هستند که حاشیه‌های اطراف نمایشگر از 2.17 میلی متر در آیفون پروهای فعلی به 1.55 میلی متر کاهش یافته که همین مسئله آیفون 15 پرو و پرو مکس را به گوشی‌هایی با باریک‌ترین حاشیه تبدیل می‌کند.

تراشه پردازشی A17 و 8 گیگابایت حافظه رم

در حالی که مدل‌های استاندارد آیفون 15 دارای همان تراشه سال قبل A16 خواهند بود، مدل‌های پرو به پردازنده انقلابی A17 مجهز خواهند شد. این اولین تراشه پردازشی دنیا است که بر اساس فرایند 3 نانومتری ساخته شده، 10 تا 15 درصد عملکرد پردازشی را افزایش می‌دهد و تا 30 درصد هم راندمان بهتری خواهد داشت.

تراشه A17 اپل دارای یک پردازنده مرکزی 6 هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی 6 هسته‌ای است که 1 هسته بیشتر از هسته‌های گرافیکی موجود در تراشه A16 ارائه می‌کند. اپل احتمالاً در آیفون 15 پرو و پرو مکس تراشه جدید خود را با 8 گیگابایت حافظه رم همراه خواهد کرد که در مقایسه با رم 6 گیگابایتی مدل‌های فعلی پرو پیشرفت خوبی است.

دوربین فوق عریض جدید

دوربین آیفون

انتظار می‌رود آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی نسل فعلی با سنسور سونی IMX803 را حفظ کنند، اما در کنار آن از یک دوربین جدید 13.4 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض با لنز 7p با گشودگی دیافراگم f/2.2 نیز بهره ببرند.

انتظار می‌رود آیفون 15 پرو بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری به واسطه دوربین 12.7 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.8) را که در نسل فعلی نیز شاهد هستیم حفظ کند، اما کیفیت تصویر با اعمال برخی تغییرات نرم افزاری افزایش یابد. این در حالی است که در مدل پرو مکس از یک دوربین زوم کاملاً جدید استفاده شده و در بخش بعد به صورت مفصل به آن می‌پردازیم.

دوربین زوم پریسکوپ برای آیفون 15 پرو مکس

تفاوت اصلی بین دو گوشی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، دوربین زوم پریسکوپ جدید و منحصر به فرد مدل پرو مکس خواهد بود. بزرگترین و پیشرفته‌ترین آیفون اپل تنها آیفونی است که می‌تواند محفظه پریسکوپ بزرگتر را در خود جای دهد.

این دوربین پریسکوپی جدید یک دوربین با بزرگنمایی اپتیکال 5 یا 6 برابر خواهد بود و اپل می‌تواند از طریق زوم دیجیتال این بزرگنمایی را بیشتر هم بکند (مشابه کاری که سامسونگ و سایرین در دنیای اندروید انجام داده‌اند). برخی گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اندازه این سنسور 1/2.9 اینچ بوده و یک لنز نسبتاً روشن با گشودگی دیافراگم f/2.8 خواهد داشت.

همچنین، به دلیل اندازه بزرگ لنز پریسکوپ، اپل ممکن است برخی از لنزها را برای دستیابی به بهترین تناسب اجزا در داخل بدنه، تغییر دهد.

افزایش قیمت و ارتقاء نسخه پایه به 256 گیگابایت

قیمت سری آیفون 15

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل ممکن است قیمت آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس را برای مقابله با کاهش حجم فروش، افزایش دهد. انتظار افزایش قیمت حدود 100 دلاری را برای هر مدل می‌توان داشت و مطمئناً بیشتر این افزایش قیمت در بازارهای خارج از ایالات متحده اعمال خواهد شد.

از طرف دیگر، مدل‌های پرو احتمالاً نسخه پایه 128 گیگابایتی را کنار گذاشته و کمترین حالت به 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی مجهز شوند، که در واقع می‌تواند افزایش قیمت را تاحدودی تعدیل کند (حداقل در در بازار ایالات متحده اینگونه خواهد بود).

آیفون 15 پرو مکس احتمالاً در ماه اکتبر عرضه خواهد شد

اپل سری آیفون 15 را در 12 سپتامبر (21 شهریور) معرفی خواهد کرد، سپس این گوشی‌ها در 15 سپتامبر (24 شهريور) پیش فروش خواهند شد و در نهایت در موج اول فروش خود، از روز 22 سپتامبر (24 شهريور) وارد بازار خواهند گشت. با این حال، عرضه آیفون 15 پرو مکس ممکن به دلیل مشکلات عرضه کمی با تأخیر انجام شده و تا ماه اکتبر به تعویق بیفتد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا