هاست پرسرعت
تکنولوژی

یو پی اس و استابلایزر چه تفاوت هایی دارند؟

یو پی اس و استابلایزر چه تفاوت هایی دارند؟

یو پی اس و استابلایزر از سری تجهیزات برق اضطراری هستند. برای بررسی عملکرد یو پی اس و استابلایزر و مقایسه آنها بهترین راه مشاوره گرفتن از شرکت هایی است که در این زمینه فعالیت درخشانی در سالیان گذشته داشته اند. مرجع فروش یو پی اس، خرید یو پی اس ups فرصت کیش به ما در زمینه تفاوت های یو پی اس و استابلایزر در این مقاله مشاوره می دهد.

برای مقایسه عملکرد ups و استابلایزر ابتدا هر کدام از این تجهیزات را به تنهایی بررسی می کنیم تا پس از تعریف آنها به بررسی تفاوت هایشان بپردازیم.

یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه چیست؟

دستگاه یو پی اس مخفف عبارت Uninterruptible power supply است. این دستگاه با تامین انرژی مورد نظر ما بوسیله باتریهای خود، در زمان قطعی برق به کمک مان می آید. برای توضیح کامل عملکرد یو پی اس برای شما یک مثال می زنیم.

فرض کنید شما در یک بانک پشتیبان نرم افزار هستید و در حال تایید اطلاعات مشتریان خود می باشید. پس از اینکه شما اطلاعات کاربران زیادی را تایید کردید و به پایان ساعت کاری خود نزدیک می شوید برق قطع می شود. شما در حال حاضر سه مشکل بزرگ دارید. مشکل اول شما این است که نمی توانید باقی کار هایی که به شما محول شده را انجام دهید. مشکل دوم عدم ذخیره صحیح اطلاعاتی است که از صبح برای آنها وقت گذاشته اید. و  آخرین مشکل خاموش شدن غیر استاندارد سرور و کامپیوتر و ایجاد آسیب جدی به آن ها می باشد.

حال اگر در مراکز مهم مثل بانک در هر زمانی برق قطع شود، تراکنش ها و ارتباط مردم با بانک جهت انتقال وجه و یا سایر امور به مشکل بر می خورد.

در میان تمامی این مشکلات یو پی اس به کمک شما می آید و تمامی مشکلات شما را حل می کند.

اگر شما یک دستگاه یو پی اس مناسب خریده باشید، پس از قطع برق یو پی اس در همان لحظه و قبل از اینکه سیستم شما خاموش شود وارد عمل می شود و اجازه خاموش شدن دستگاه شما را نمی دهد.

انواع یو پی اس

یو پی اس دارای سه نوع آنلاین، آفلاین و لاین اینتراکتیو می باشد. در اینجا به بررسی مختصر هر یک از این مدل ها می پردازیم.

یو پی اس آنلاین

یو پی اس و استابلایزر چه تفاوت هایی دارند؟

در یو پی اس آنلاین که مدل های یو پی اس سه فاز ، تکفاز و یو پی اس ماژولار هم در همین دسته بندی قرار می گیرند، برق AC ورودی به جریان مستقیم (DC) و بدون نوسانات ولتاژ یا سایر اختلالات ولتاژ بالا به جریان متناوب ولتاژ بالا تبدیل می شود. سیستم های یو پی اس آنلاین نیز دارای حالت ECO هستند که بسته به کیفیت برق ورودی، به طور خودکار تغییر مضاعف را متوقف یا مجدداً راه اندازی می کند.

یو پی اس لاین اینتراکتیو

یو پی اس های لاین اینتراکتیو، بهمراه بانک باتری برق را فراهم می کنند و نوسانات ولتاژ را حذف می کنند. برق متناوب از طریق یک تنظیم کننده ولتاژ، ولتاژهای پایین و بالا را در صورت نیاز تصحیح  کند و در صورت تشخیص قطعی برق از بانک باتری های موجود، استفاده می کند.

یو پی اس آفلاین

از نوسانات برق جلوگیری می کند و در صورت قطع برق از بانک باتری های موجود، استفاده می کند. جریان AC در شرایط عادی از دستگاه عبور می کند و با تشخیص قطعی برق به حالت باتری سوئیچ می کند.

استابلایزر چیست؟

تثبیت کننده ولتاژ یک دستگاه الکتریکی است که برای ارائه ولتاژ خروجی ثابت به مصرف کننده در خروجی بدون توجه به تغییر ورودی استفاده می شود.

هدف اصلی تثبیت کننده ولتاژ محافظت از تجهیزات الکتریکی/الکترونیکی (به عنوان مثال – تهویه مطبوع، یخچال، تلویزیون و غیره) در برابر نوسانات ولتاژ و آسیب های احتمالی تحت شرایط تغییر ولتاژ است.با یک مثال این موضوع را برای شما ساده سازی می کنیم.

چرا خرید استابلایزر اجباری است؟

یو پی اس و استابلایزر چه تفاوت هایی دارند؟

علت اصلی خراب شدن وسایل برقی، نوسانات شدید برق است. اما خرید استابلایزر چه کمکی به ما می کند؟ ما در ایران با توجه به قطع و وصل شدن پی در پی برق در فصل تابستان، بسیار در معرض خرابی دستگاه هایمان قرار می گیریم. در اینجا زمانی که شما از یک استابلایزر برق استفاده می‌کنید، برق تمیزی به دستگاه های شما وارد می شود. فرض کنید در منطقه ای زندگی می کنید که ولتاژ دائما کم و زیاد می شود. حال اگر این تغییرات ولتاژی شدید باشد سیستم شما قطعا خراب می شود. استابلایزر این وظیفه را دارد که ابتدا ولتاژ را دریافت کند و به میزان ثابتی برساند و سپس وارد دستگاه شما کند. پس اگر ولتاژ برق شهری مثلا کمتر از عددی باشد که شما تعریف کردید و یا بیشتر از این مقدار باشد، ابتدا توسط استابلایزر به نرخ مد نظر شما میرسد و سپس وارد دستگاه های شما می شود.

انواع تثبیت کننده های ولتاژ

تثبیت کننده های ولتاژ که در ابتدا به صورت دستی کار می کردند به بازار آمدند. این نوع تثبیت کننده ها از رله های الکترومکانیکی برای انتخاب ولتاژ مورد نظر استفاده می کنند. با توسعه فناوری، مدارهای الکترونیکی بیشتری در دسترس قرار گرفت و تثبیت ولتاژ خودکار شد. سپس تثبیت کننده ولتاژ مبتنی بر سروو می آید که می تواند تثبیت ولتاژ مداوم را بدون مداخله دستی حفظ کند. کنترل‌کننده‌های IC/Micro اکنون تثبیت‌کننده‌های مبتنی بر ولتاژ هستند که می‌توانند عملکردهای زیادی را نیز انجام دهند.

تنظیم کننده های ولتاژ را می توان به طور کلی به سه نوع تقسیم کرد. آن ها هستند:

  • تثبیت کننده های ولتاژ از نوع رله‌ای
  • تثبیت کننده های ولتاژ مبتنی بر سروو موتوری
  • تثبیت کننده ولتاژ استاتیک

مقایسه یو پی اس و استابلایزر

فکر می کنم تا به اینجای کار و پس از آشنایی کامل با یو پی اس و استابلایزر و مشاهده چند مثال، با عملکرد این سیستم ها آشنایی پیدا کرده باشید. حال برخی نکات بسیار مهم در ارتباط با تفاوت استابلایزر و یو پی اس را نیز در اینجا به چالش می کشیم.

  • یک تثبیت کننده ولتاژ برای حفظ ولتاژ خروجی ثابت طراحی شده است.
  • یو پی اس وسیله ای است که برق را به طور مداوم تامین می کند. هنگامی که خاموشی رخ می دهد، UPS شروع به کار می کند و از باتری های خود برای تامین برق دستگاه شما استفاده می کند.

با جمع بندی دو بند بالا به این نتیجه می رسیم در حالت کلی یو پی اس وظیفه تامین برق اضطراری در لحظه را دارد. اما استابلایزر از نوسانات برق جلو گیری می کند و اساسا کاربرد این دو دستگاه متفاوت است. هر چند یو پی اس آنلاین کار استابلایزر را نیز انجام می دهد اما از لحاظ قیمتی گرانتر است.

یو پی اس بخریم یا استابلایزر

یو پی اس برای مصرف کنندگانی که مستعد قطع برق هستند مناسب است. به همین دلیل است که یک یو پی اس برق پشتیبان را فراهم می کند. با این حال، تثبیت کننده/تنظیم کننده ولتاژ تنها زمانی مفید است که شبکه برق ناپایدار باشد. با خاموشی کامل، چیزی برای ارائه به کاربران ندارد.

اگر می‌خواهید رایانه‌تان هنگام خاموش کردن آن برای چند دقیقه فعال بماند، تثبیت‌کننده ولتاژ نمی‌تواند کمکی کند. پس در نهایت شما باید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنید.

قبل از خرید یو پی اس و یا استابلایزر در صورتی که نیاز به یک مشاوره فنی رایگان دارید می توانید از مشاوران شرکت فرصت کیش کمک بگیرید. برای دریافت هرگونه مشاوره رایگان کافیست از طریق سایت این شرکت به آدرس foursatkish.com  اقدام کنید.

در پایان امیدواربم تفاوت های یو پی اس و استابلایزر را به خوبی برای شما عزیزان توضیح داده باشیم. در صورت هرگونه سوال، نظر، پیشنهاد و یا انتقاد می توانید همه روزه با کارشناسان شرکت فرصت کیش تماس بگیرید تا به سوالات شما پاسخ دهند.

What is Voltage Stabilizer – Why we need it, How it works, Types and Applications

UPS Vs Voltage Stabilizer(Difference, Price, Buying Tips)

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا