
از سوی دیگر، آئودی R8 e-tron که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد، ابتدا قرار بود تولید شود اما به دلیل تغییرات مدیریتی کنسل شد. سپس با تغییر دوباره مدیریت، در سال ۲۰۱۶ بهعنوان بخشی از نسل دوم R8 به تولید رسید. از نظر مهندسی، R8 پروژهای جدیتر از SLS الکتریکی بود و به لطف باتری با ظرفیت بالاتر، برد قابلقبولی داشت. آئودی برای کاهش وزن، از کامپوزیتها و تیتانیوم استفاده کرد. مثل مرسدس، R8 e-tron هم در آمریکا فروخته نشد و در کل فروش چندانی نداشت. آئودی پس از کمتر از یک سال تولید را متوقف کرد و کمتر از ۱۰۰ دستگاه فروخته شد. دلیل اصلی استقبال پایین از سوپرکار الکتریکی آئودی قیمت ۱.۱ میلیون دلاری آن بود.