
نسل دوم گلف GTI در ابتدا از همان پیشرانهٔ 1.8 لیتری انژکتوری چهار سیلندری استفاده میکرد که در اواخر عمر نسل اول ارائه شده بود. این موتور 112 اسب بخار قدرت تولید میکرد. سپس در سال 1986، فولکسواگن نسخهٔ 16 سوپاپ همین موتور را ارائه کرد که قدرت را به 140 اسب بخار افزایش داد. این اما پایان کار فولکسواگن با گلف GTI نسل دو نبود و طی سالهای بعد مدلهای G60 و G60 رالی چهارچرخ محرک برای هومولوگیشن مسابقات WRC هم معرفی شدند. بااینحال، هیچکدام از این مدلها نقطهٔ اوج گلف GTI نسل دو نبودند زیرا این عنوان به گلف G60 لیمیتد تعلق داشت که در سال 1989 معرفی شد.