
با این موتور پورشه، مکلارن در سال ۱۹۸۴ با نیکی لائودا و در سالهای ۱۹۸۵ و ۱۹۸۶ با آلن پراست عناوین قهرمانی رانندگان را به دست آورد و همچنین در سالهای ۱۹۸۴ و ۱۹۸۵ قهرمانی سازندگان را هم کسب کرد. برای آمادهسازی پیشرانه برای رقابت، پورشه از خودروهای آزمایشی استفاده کرد. بیشتر این آزمایشها با خودروی مسابقهای استقامتی 956 انجام شد اما پورشه پیشرانه فرمول یک را در یک 911 توربو نیز نصب کرد. پس از پایان همکاری مکلارن و پورشه در سال ۱۹۸۷، شایعه شد که پورشه یک نمونه از این 911 آزمایشی را به مکلارن هدیه داد.