
این استراتژی جدید فراتر از سری خودروهای برقی bZ رفته و حالا مدلهای بنزینی و هیبریدی اصلی تویوتا را نیز در بر میگیرد. بر اساس این رویکرد، فناوریهای کلیدی این خودروها توسط شرکای چینی تأمین خواهد شد تا تویوتا بتواند تا سال ۲۰۲۷ در بازار رقابتی چین جایگاه خود را حفظ کند. این اقدام یک روز پس از اعلام رسمی همکاری تویوتا با غولهای فناوری چینی مانند شیائومی، هواوی و مومنتا صورت میگیرد.
معماری جدید قدرت در تویوتا
موتور محرک این تحول، چارچوب مدیریتی جدیدی به نام RCE (مهندس ارشد منطقهای) است که از فروردین ۱۴۰۴ (آوریل ۲۰۲۵) به اجرا درآمده است. این سیستم، قدرت تصمیمگیری در زمینه توسعه محصول را از دفتر مرکزی به تیمهای محلی منتقل میکند. علاوه بر این، تویوتا مراکز تحقیق و توسعه خود در چین (شامل فاو-تویوتا، گک-تویوتا و بیوایدی-تویوتا) را تحت یک استراتژی واحد به نام «یک تحقیقوتوسعه» (One R&D) متحد کرده است.