
این مدل جدید که نامش یادآور یکی از موفقترین مدلهای کلاسیک لوتوس، یعنی اسپریت توربو SE است، پاسخی قاطع به انتقادات اولیه در مورد عملکرد گیربکس نسخهی چهار سیلندر محسوب میشود. لوتوس با بازنگری کامل در نرمافزار گیربکس هشت سرعته دوکلاچه (DCT)، اکنون تجربهی رانندگی بسیار جذابتر و دقیقتری را ارائه میدهد. تعویض دندهها سریعتر و قاطعانهتر شده و خودرو در هر حالت رانندگی، از رانندگی شهری آرام گرفته تا شتابگیریهای هیجانانگیز در پیست، هوشمندانه عمل میکند.
قلب تپندهی AMG و عملکردی فراتر از انتظار
پیشرانهی ۲.۰ لیتری چهار سیلندر این خودرو که توسط AMG تأمین شده، با تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۴ پوند-فوت گشتاور، امیرا توربو SE را قادر میسازد تا شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را تنها در ۴.۰ ثانیه ثبت کند. این عدد نهتنها از نسخهی ۳۶۰ اسب بخاری قبلی بهتر است، بلکه حتی از مدل شش سیلندر با گیربکس دستی نیز سریعتر است. اگرچه این پیشرانه از نظر صداسازی به پای غرشهای هیجانانگیز مدل V6 نمیرسد، اما عملکرد فنی و شتاب آن، تجربهای بینظیر و کارآمد را به ارمغان میآورد.