هونگچی، کهنهکارترین و لوکسترین برند خودروسازی چین، با رونمایی از شاسیبلند برقی EHS5 در نمایشگاه خودروی مونیخ، رسماً از برنامهٔ جاهطلبانهٔ خود برای حمله به بازار اروپا پرده برداشت. این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۸، سبد محصولات خود را با ۱۵ مدل تمام برقی و هیبریدی جدید گسترش داده و بیش از ۲۰۰ نمایندگی فروش در سراسر قاره سبز تأسیس کند. هونگچی که نامش به معنای پرچم سرخ است، از سال ۱۹۵۸ فعالیت خود را آغاز کرده و در دهههای ابتدایی، محصولاتش صرفاً در اختیار مقامات بلندپایهٔ دولتی چین قرار میگرفت. اکنون این برند با سابقهای طولانی در بازار داخلی، به دنبال رقابت با خودروسازان بزرگی چون بیوایدی و چری در بازار پویای اروپاست و EHS5، پیشقراول این لشکرکشی بزرگ است.