بازی

استودیوی Yakuza در حال بررسی آنریل انجین 5 برای بازی‌های آینده است

استودیوی Yakuza در حال بررسی آنریل انجین 5 برای بازی‌های آینده است

تهیه‌کنندۀ اجرایی فرنچایز Yakuza به‌تازگی دربارۀ بررسی‌های این استودیو حول موتور‌های گرافیکی مختلف از جمله آنریل انجین 5 (Unreal Engine 5) صحبت کرده است.

استودیوی ریو گا گوتوکو (Ryu Ga Gotoku Studio) در حال انجام تحقیقاتی برای تغییر موتور گرافیکی بازی‌های پرطرفدار Yakuza/Like a Dragon از موتور فعلی آن‌ها، یعنی دراگون انجین (Dragon Engine)، به آنریل انجین هستند. آقای ماسایوشی یوکویاما (Masayoshi Yokoyama)، تهیه‌کنندۀ اجرایی این مجموعه، در مصاحبه با خبرگذاری IGN، در رابطه با فرا رسیدن زمان «به‌روزآوری‌ای بزرگ» صحبت کرد.

آقای یوکویاما اعتراف می‌کند که موتور Dragon Engine به دلیلی قدیمی بودن، به مرور زمان محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند. با این حال که استودیوی مذکور طی سال‌های گذشته، در صورت لزوم با افزودن ویژگی‌های جدیدی، آن را آپدیت کرده‌اند، تغییرات چندان گسترده‌ای در این انجین صورت نگرفته است.

در این دوره، موتور Dragon Engine تقریباً یک انجین قدیمی محسوب می‌شود.

در طول چند سال گذشته، آپدیت‌های کوچکی روی آن اعمال کرده‌ایم، اما هیچ به‌روزآوری بزرگی انجام نشده است. پس اگر لازم به انجام کاری باشد، آن کار انجام یک به‌روزآوری بزرگ است.

– ماسایوشی یوکویاما

طبق گفته‌های یوکویاما، این استودیو در حال بررسی آنریل انجین 5 است. دراگون انجین ثابت کرده که توانایی عالی‌ای در نمایش فضای شبانۀ شهرهای ژاپنی دارد و استودیو ریو گا گوتوکو می‌خواهد مطمعن شود که آیا آنریل انجین می‌تواند برای عناوین آیندۀ آن‌ها مؤثر واقع شود یا خیر.

تبلیغات

به آن‌ها نگاه می‌کنیم و این سوال را داریم که مزیت‌ هرکدام از این انجین‌ها چیست؟ مزیت موتور Dragon Engine چیست؟ مزیت موتور Unreal Engine چیست؟ و زمانی که موضوع به اینجا ختم می‌شود، Dragon Engine…برای به تصویر کشیدن فضای شبانۀ یک شهر بسیار عالی طراحی شده است. شهر شب‌زنده‌دار. در حالی که Unreal Engine در نمایش طبیعت، فضای روز و چنین مواردی بهتر عمل می‌کند.

– ماسایوشی یوکویاما

همچنین، یوکویاما متذکر شد که وضوح و کیفیت تصویر دیگر چندان دغدغۀ خاصی محسوب نمی‌شود. بلکه، چالش اصلی برای این استودیو، تعداد پلتفرم‌های موجود است.

بیشتر از این‌که بحث سازگاری با نسل جدید و تکنولوژی بسیار قوی‌تر آن چالش‌برانگیز باشد، چالش اصلی ازدیاد پلتفرم‌ها است.

رایانه‌های شخصی، استیم، ایکس باکس، انواعی از پلتفرم‌ها وجود دارند که می‌توانیم بازی خود را روی آن‌ها عرضه کنیم و ساخت بازی‌ای که روی تمام آن‌ها در دسترس قرار بگیرد و استفاده از این فرصت برای به اشتراک گذاشتن بازی خود با تمام گیمرهای جهان، چالش اصلی‌ای است که فکر می‌کنیم در مسیر پیش‌رو دوست داریم با آن روبرو شویم. همچنین، در راستای تمام این تکنولوژی‌های متفاوت، ممکن است جهت اتخاذ یک رویکرد یونیک، تصمیماتی بگیریم. این‌که آن را انجام دهیم یا نه، تا حدودی راز محسوب می‌شود.

– ماسایوشی یوکویاما

استودیوی ریو گا گوتوکو به‌تازگی از سه بازی جدید فرنچایز Yakuza رونمایی کرد: Like a Dragon 8 ،Like a Dragon: Ishin! و Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name

Amirhossein(بازرس)meysambEmperor Nima ShamsInvisible bearded uservahid gamer

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا