هاست پرسرعت
خودرو

درگ دیدنی دوکاتی پانیگال با مک‌لارن ۷۲۰S و فراری ۸۱۲ سوپرفست

درگ دیدنی دوکاتی پانیگال با مک‌لارن ۷۲۰S و فراری ۸۱۲ سوپرفست

آیا دوکاتی پانیگال V4 S با ۲۱۵ اسب بخار قدرت می‌تواند حریف مک‌لارن با ۷۲۰ اسب بخار و فراری با ۸۰۰ اسب بخار قدرت شود؟

برای شکست دادن سوپراسپرت‌های قدرتمند و سریع در مسابقهٔ درگ همیشه نیازی به قدرت زیاد نیست و گاهی می‌توان تنها با چهار سیلندر و ۲۱۵ اسب بخار، یک فراری V12 و یک مک‌لارن V8 توئین توربو را مغلوب کرد. تعجب نکنید، این کار با یک دوکاتی پانیگال V4 S شدنی است. همان‌طور که در ویدئوی زیر می‌بینیم، این سوپربایک ایتالیایی با پیشرانهٔ ۱.۱ لیتری V4 به‌راحتی سوپرکارهای بسیار قوی‌تر از خود را در ۴۰۰ متر پشت سر می‌گذارد. راز این پرفورمنس چشمگیر در وزن نهفته است یکی جایی که دوکاتی حتی با وجود وزن راکب، بیش از ۱.۲ تن از سوپراسپرت‌ها سبک‌تر است.

درگ دیدنی دوکاتی پانیگال با مک‌لارن ۷۲۰S و فراری ۸۱۲ سوپرفست

حال اگر دوکاتی را از این رقابت حذف کنیم، یک سؤال جالب شکل می‌گیرد، آیا ۷۲۰S می‌تواند حریف فراری ۸۱۲ شود؟ این سوپرکار ایتالیایی به یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 مجهز است که ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. از سوی دیگر، ۷۲۰S از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. هرچند مک‌لارن خودروی ضعیف‌تری است اما حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد، از گشتاور بیشتری برخوردار است و به لطف ترکیب موتور وسط، در آغاز حرکت کشش بهتری خواهد داشت.

درگ دیدنی دوکاتی پانیگال با مک‌لارن ۷۲۰S و فراری ۸۱۲ سوپرفست

علاوه بر این، ۷۲۰S حداکثر گشتاور خود را در دور ۵,۵۰۰ rpm ارائه می‌کند درحالی‌که موتور V12 فراری برای این کار باید به دور ۷ هزار rpm برسد. به همین دلیل، در مسابقات رولینگ درحالی‌که پانیگال کاملاً جلو می‌افتد، ۸۱۲ نمی‌تواند همپای مک‌لارن پیش برود. در درگ‌های از حالت ایستاده هم شرایط تغییر نمی‌کند. البته شروع از سکون با هیولایی مثل پانیگال V4 S کار هرکسی نیست اما راکب از پس آن برمی‌آید و دوکاتی بازهم جلو می‌افتد درحالی‌که ۸۱۲ هم یک‌بار دیگر نمی‌تواند حریف رقیب بریتانیایی شود؛ بنابراین، این یکی از درگ‌هایی است که طرفداران فراری بهتر است تماشا نکنند.

مقایسه مشخصات فنی

مک‌لارن ۷۲۰S

فراری ۸۱۲ سوپرفست

دوکاتی پانیگال V4 S

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۶.۵ لیتری V12 ۱.۱ لیتری V4
قدرت ۷۲۰ اسب بخار ۸۰۰ اسب بخار ۲۱۵ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۷۱۸ نیوتن متر ۱۲۳ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۴۳۰ کیلوگرم ۱۵۲۵ کیلوگرم ۱۹۵ کیلوگرم
قیمت ۳۱۰,۵۰۰ دلار ۳۳۵,۰۰۰ دلار ۳۱,۶۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا