هاست پرسرعت
خودرو

فراخوان محصولات تسلا به خاطر نقص احتمالی سیستم خودران کامل!

فراخوان محصولات تسلا به خاطر نقص احتمالی سیستم خودران کامل!

تسلا حدود ۳۶۳ هزار دستگاه از محصولات خود را به خاطر نقص احتمالی سیستم خودران کامل فراخوان می‌کند.

فراخوان موردبحث شامل تمامی محصولات کنونی تسلا از جمله تسلا مدل S و مدل X سال ۲۰۱۶، مدل ۳ سال ۲۰۱۷ و مدل Y سال ۲۰۲۰ خواهد بود. بر اساس آنچه اعلام شده است تعداد دقیق ۳۶۲,۷۵۸ دستگاه از محصولات این خودروساز می‌بایست منتظر به‌روزرسانی نرم‌افزاری باشند؛ اما دلیل فراخوان محصولات تسلا نیز عملکرد سیستم خودران کامل ذکر شده است. تکنولوژی یاد شده می‌تواند در برخی شرایط اجازه افزایش سرعت خودرو بیش از حد مجاز را در مسیرهایی همچون تقاطع‌ها صادر کند. حرکت خطرناک خودرو در صورت استفاده از سیستم خودران کامل تسلا باعث افزایش ریسک تصادف خواهد شد.

 

NHTSA در فراخوان موردبحث به‌طور خاص از تقاطع‌ها نام برده است و درصورتی‌که خودرو از خودران کامل استفاده کند با وجود قرار داشتن خودرو در مسیر گردش احتمال حرکت به‌صورت مستقیم وجود خواهد داشت. عدم توقف کامل در تقاطع‌های دارای چراغ راهنمایی یا عبور از چراغ زرد بدون توجه به حق تقدم و قوانین جزو دیگر مشکلاتی است که برای فراخوان محصولات تسلا ذکر می‌شود. خودروهای استفاده کننده از تکنولوژی موردبحث شاید پاسخ کافی به تغییرات محدودیت سرعت ندهند. از آنجایی که مشکل موردبحث به نرم‌افزار خودروها ارتباط دارد بنابراین به‌روزرسانی از راه دور در دستور کار قرار خواهد داشت.

فعلاً جزئیات به‌روزرسانی خودروهای تسلا منتشر نشده است اما اسناد مختلف نشان می‌دهند به‌روزرسانی تسلا باعث بهبود عملکرد خودران کامل بتا در مانورهای رانندگی خواهد شد. همچنین گفته می‌شود تسلا درباره آنالیز مشکل احتمالی یاد شده با NHTSA هم‌نظر نیست اما فراخوان یاد شده را اعلام کرده است. سیستم‌های اتو پایلوت و خودران کامل تسلا از مدت‌ها پیش تحت بررسی فدرال بوده‌اند هرچند در فراخوان یاد شده گزارشی از جراحت با فوتی مرتبط با مشکلات خودران تسلا منتشر نشده است. هنوز مشخص نیست که به‌روزرسانی نرم‌افزاری تسلا چه زمانی در دسترس خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا