هاست پرسرعت
خودرو

مقایسه نقشه‌های ناوبری اپل و گوگل؛ کدام‌یک برای رانندگان بهتر است؟

مقایسه نقشه‌های ناوبری اپل و گوگل؛ کدام‌یک برای رانندگان بهتر است؟

رانندگان زیادی از نقشه‌های ناوبری شرکت‌های اپل و گوگل استفاده می‌کنند اما کدام‌یک از آن‌ها بهتر هستند؟ در این مقاله نقشه‌های این دو شرکت را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

بسیاری از کاربران سال‌های سال است که از محصولات شرکت گوگل همچون جی میل، درایو، کروم و… استفاده می‌کنند. همچنین یکی دیگر از محصولات پرکاربرد این غول تکنولوژی را می‌توان نقشه‌های ناوبری دانست که کارایی و دقت بالایی دارد اما در مقابل باید به مالکان محصولات اپل نیز اشاره کرد که آن‌ها نیز طرفدار پر و پا قرص این شرکت هستند.

در ماه‌های اخیر گوگل با انتقادات زیادی روبرو شده است. چندین سازمان متمرکز روی حریم شخصی کاربران کروم را به خاطر مشکلات حفاظت از داده‌های کاربران زیر ذره‌بین قرار دارند. جمع‌آوری داده‌های کاربران از طریق کل اکوسیستم گوگل از جمله نقشه‌ها صورت می‌گیرد و اگرچه این شرکت می‌گوید تنظیمات حریم خصوصی نقشه‌ها تغییر کرده اما شکایات حقوقی زیادی از گوگل در ایالت‌های مختلف آمریکا به ثبت رسیده است. شاکیان اظهار می‌دارند این داده‌ها برای رهگیری مقاصد آن‌ها بکار می‌رود.

با تغییر قوانین آمریکا در سال‌های اخیر، کاربران نگرانی بیشتری درباره رهگیری مقصدهای مختلف کاربران از روی نقشه‌ها دارند چراکه امکان سو استفاده از داده‌ها وجود دارد. همین موضوع باعث شده برخی کاربران به فکر استفاده از سرویس‌های شرکت‌های رقیب از جمله اپل بیفتند. یکی از این افراد نویسنده موتور ۱ است که می‌گوید با استفاده از نقشه‌های اپل فهمیده این شرکت عملکرد بهتری نسبت به گوگل دارد. او می‌گوید راهنمایی‌های صوتی اپل برای گردش ‌به‌ راست و چپ بهتر است و برای خروج از بزرگراه‌ها نیازی نیست تا سریعاً تغییر جهت داده و در زمان کمی این کار را انجام دهید.

در اکثر شهرهای بزرگ آمریکا لاین های مسیر به خوبی نشان داده می‌شوند و کاربر می‌تواند بدون گیج شدن مسیر خود را از روی نقشه اپل انتخاب کند. نقشه‌های ناوبری اپل طراحی جدیدتری دارند و رنگ‌های بکار رفته در آن‌ها بدون اینکه باعث حواس‌پرتی شود جذابیت بیشتری دارد. کارپلی این شرکت کاملاً ارتقا یافته و طراحی بهتری دارد. از نظر عملکردی هم نقشه اپل اگر بهتر از گوگل نباشد حتماً با آن برابر است. ویژگی توقف سریع آن به لطف استفاده از نمادهای رنگی و برجسته در زمانی که عجله دارید قابل‌استفاده خواهد بود اما پیدا کردن نمادهای آبی و مونو کروم گوگل به سختی انجام می‌شود. دقت داده‌های اپل در جاده‌های روستایی بهتر از گوگل است و سریع‌تر به‌روز می‌شود. نویسنده این مجله به دیگر رانندگان توصیه می‌کند درصورتی‌که امکان بررسی گزینه دیگری وجود داشته باشد حتماً از نقشه‌های ناوبری اپل استفاده کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا