هاست پرسرعت
خودرو

وانت های برقی و دیزلی جک چین راهی بازار استرالیا می‌شوند

وانت های برقی و دیزلی جک چین راهی بازار استرالیا می‌شوند

از آنجایی که برقی سازی خودروها به کلاس وانت های کوچک و بزرگ نیز سرایت کرده، خودروسازان مختلف در تلاش برای کسب سهم از بازار هستند و پس از برندهای آمریکایی حالا چینی‌ها نیز می‌خواهند در این عرصه خودی نشان دهند.

شرکت چینی جک موتورز که در کشور ما یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهاست به دنبال بازگشت به بازار استرالیاست و می‌خواهد با وانت های برقی و دیزلی این کار را انجام دهد. وانت پیکاپ های جک موتورز در سال ۲۰۲۳ با قوای محرکه دیزلی و در سال ۲۰۲۴ با قوای محرکه برقی راهی بازار خواهند شد و قیمت رقابتی آن‌ها باعث خواهد شد دیگر برندهای چینی یعنی گریت وال موتورز و LDV احساس خطر کنند. نماینده استرالیایی جک موتورز می‌گوید این شرکت در ابتدا وانت پیکاپ دو کابین دیزلی را با قیمت حدود ۲۷۲۰۰ دلار معرفی خواهد کرد و یک سال بعد نیز وانتی برقی راهی این کشور خواهد شد. وارد کننده فعلی محصولات جک به استرالیا شرکت BLK اتو است که می‌گوید جزئیات قیمت‌گذاری و فنی این محصولات منتشر نشده‌اند. البته مدیر این شرکت می‌گوید جک از تجربه ناموفق قبلی خود به خوبی درس گرفته و قطعاً با برنامه‌ریزی وارد استرالیا خواهد شد.

او می‌گوید:

جک در سال ۲۰۰۹ با شاسی بلندهای خود راهی استرالیا شد و در نهایت نیز شکست خورد. شاسی بلندهای این شرکت مناسب شرایط کشور ما نبودند. چالش‌هایی وجود دارد. ما باید مطمئن شویم محصول عرضه شده بادوام و باکیفیت است.

مدیر BLK اتو می‌گوید جک نسل دوم وانت پیکاپ هانتر را پس از تست‌های مفصل در چین و استرالیا و با پشتوانه سرمایه‌گذاری گروه فولکس‌واگن در این شرکت عرضه خواهد کرد. او خاطرنشان می‌سازد:

جک در حال ساخت وانت هانتر برای بازارهای توسعه یافته است و مرکز تست و بررسی مخصوص خود در چین را برای توسعه محصولاتی مناسب شرایط بازار استرالیا افتتاح کرده است. تیم جک دو ماه است در استرالیا حضور دارند و شرایط بازار را بررسی می‌کنند. استرالیا اولین بازار بین‌المللی خواهد بود که وانت پیکاپ هانتر را پذیرا می‌شود.

مدیر BLK اظهار می‌دارد کسب ۵ ستاره ایمنی از انکپ استرالیا یکی از نقاط قوت این خودرو بوده است:

ما در حال کار با انکپ استرالیا هستیم. هدف جک عرضه خودرویی با ۵ ستاره ایمنی است.

BLK اتو در حال حاضر وارد کننده وانت‌ها، شاسی بلندها و اتوبوس‌ها از چین است و این خودروها از قوای محرکه برقی یا هیدروژنی استفاده می‌کنند. سال آینده مقر این شرکت به سیدنی منتقل خواهد شد. گفته می‌شود وانت های دیزلی جک قدرت ۱۶۷ اسب بخار و گشتاور ۴۱۰ نیوتون متر خواهند داشت و از گیربکس اتوماتیک ZF سود خواهند برد. مدیر این شرکت می‌گوید:

تولید این وانت از ژوئن ۲۰۲۳ شروع می‌شود و بعد از آن شاهد عرضه در استرالیا خواهیم بود. ما دو نسخه از هانتر را عرضه خواهیم کرد که یکی نسخه پایه و دیگری نسخه پرچم‌دار است.

او می‌افزاید:

این وانت‌ها از مشخصات و قیمتی رقابتی در مقایسه با LDV T60 و گریت وال سود خواهند برد. وانت ما از پیشرانه ۲ لیتری توربودیزل، گیربکس ۸ سرعته ZF، سیستم چهار چرخ محرک و ترمزهای دیسکی تمامی چرخ ها سود خواهد برد.

او بدون اشاره به قیمت محصول جک موتورز می‌گوید هانتر قیمتی قابل‌مقایسه با محصولات مشابه LDV و گریت وال خواهد داشت. البته درباره وانت های برقی جک اخبار متفاوتی منتشر شده و مدیر این شرکت می‌گوید هنوز عرضه هانتر برقی در استرالیا قطعی نیست. او خاطرنشان می‌سازد:

عرضه این خودرو قطعی نشده است. البته باید وانت های برقی را نیز عرضه کنیم چراکه همه می‌خواهند این راه را طی کنند. من نمی‌دانم آینده این محصولات چه خواهد بود اما فولکس‌واگن برای گسترش بازار خودروهای برقی در جک سرمایه‌گذاری کرده است.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا