هاست پرسرعت
خودرو

آیا شورلت کامارو SS در درگ حریف تویوتا سوپرا و نیسان Z می‌شود؟

آیا شورلت کامارو SS در درگ حریف تویوتا سوپرا و نیسان Z می‌شود؟

در این درگ، شورلت کامارو SS با ۴۵۵ اسب بخار قدرت به مصاف تویوتا سوپرا با ۳۸۲ اسب بخار و نیسان Z با ۴۰۰ اسب بخار می‌رود.

به‌زودی در پایان مدل ۲۰۲۴ تولید شورلت کامارو خاتمه خواهد یافت و بنابراین حالا زمان آن است که به یاد بیاوریم این ماسل کار آمریکایی چقدر توانایی دارد. بدین منظور، سم کارلیجن یک کامارو SS 1LE مدل ۲۰۲۲ با گیربکس دستی را در برابر دو کوپهٔ اسپرت توانمند ژاپنی یعنی نیسان Z و تویوتا سوپرا قرار داده است. کامارو SS از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری هشت سیلندر LT1 استفاده می‌کند یعنی همان موتوری که اولین بار در سال ۲۰۱۴ در کوروت C7 معرفی شد. این پیشرانه ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

آیا شورلت کامارو SS در درگ حریف تویوتا سوپرا و نیسان Z می‌شود؟

در این ویدئو، بجای رقابت سه‌تایی، کامارو ابتدا به مصاف نیسان Z می‌رود و سپس در برابر تویوتا سوپرا قرار می‌گیرد. کوپهٔ نیسان به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربویی مجهز است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین، Z قدرت کمتری نسبت به رقیب آمریکایی دارد اما در عوض وزن آن‌هم سبک‌تر است. بااین‌حال، کوپهٔ ژاپنی در برابر کامارو SS شانسی نداشت و هم در مسابقات رولینگ و هم در درگ شکست خورد. یکی از دلایل عملکرد ضعیف نیسان Z همین موتور نسبتاً قدیمی است که اولین بار در سال ۲۰۱۵ در اینفینیتی Q50 معرفی شد.

آیا شورلت کامارو SS در درگ حریف تویوتا سوپرا و نیسان Z می‌شود؟

کامارو اما در برابر سوپرا کار سخت‌تری دارد که یکی از دلایل آن، موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ ب‌ام‌و است. این پیشرانه چه در محصولات خود ب‌ام‌و و چه در سوپرا قدرتی بیش از آنچه اعلام شده تولید می‌کند. موتور ب‌ام‌و M3 هم بر اساس همین پیشرانه ساخته شده است. درهرحال، طبق اعلام تویوتا، این پیشرانه در سوپرا ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در رقابت‌های کامارو و سوپرا، در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت ماسل کار آمریکایی برتری دارد درحالی‌که در درگ‌های از حالت سکون کوپهٔ ژاپنی پیروز می‌شود.

آیا شورلت کامارو SS در درگ حریف تویوتا سوپرا و نیسان Z می‌شود؟

بااین‌حال، اختلاف خودروها بسیار جزئی است به‌گونه‌ای که سوپرا ۴۰۰ متر را در ۱۲.۴ ثانیه طی می‌کند و کامارو این کار را در ۱۲.۶ ثانیه انجام می‌دهد. با توجه به این درگ، شما کدام‌یک از این کوپه‌ها را انتخاب می‌کنید؟ سراغ کامارو با موتور V8 تنفس طبیعی پوشراد می‌روید یا کوپه‌های شش سیلندر توربوشارژ ژاپنی را ترجیح می‌دهید؟

مقایسه مشخصات فنی

 

نیسان Z

تویوتا GR سوپرا

شورلت کامارو SS

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار ۴۵۵ اسب بخار
گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۶۱۷ نئون متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۵۹۵ کیلوگرم ۱۵۱۵ کیلوگرم ۱۶۷۶ کیلوگرم
قیمت ۴۲,۰۸۵ دلار ۵۵,۵۹۵ هزار دلار ۴۶,۲۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا