هاست پرسرعت
خودرو

هزینه ساخت خودروهای برقی همچنان ۴۰ درصد بیش از معادل بنزین

هزینه ساخت خودروهای برقی همچنان ۴۰ درصد بیش از معادل بنزین

جدیدترین مطالعات محققان نشان می‌دهد، تولید خودروهای برقی با اختلافی چشم‌گیر، پرهزینه‌تر از مدل‌های تمام بنزینی است.

روند مونتاژ و تولید خودروهای التریکی، سریع و ساده به نظر می‌رسد؛ اما قیمت لوازم و تجهیزات مورد استفاده برای این نوع وسایل نقلیه، همچنان گران است. شرکت‌های تولیدکننده‌ی مدل‌های برقی در مقایسه با رقبا و سازندگان خودروهای بنزینی، نیاز کمتری به پرسنل خط مونتاژ و مهندسان دپارتمان‌های فنی دارند؛ اما در مجموع  هنوز نمی‌توانند محصولی با قیمت مشابه تولید کنند.

یکی از مهم‌ترین موانع کاهش قیمت در خودروهای برقی، افزایش بهای مواد معدنی طی ماه‌های اخیر است. نه‌تنها مس و آلومینیوم مورد نیاز در موتورهای الکتریکی، گران شده‌اند بلکه عناصر سازنده‌ی باتری شامل لیتیوم نیز افزایش قیمت دارند.

کارلوس تاوارس مدیر عامل استلانتیس
کارلوس تاوارس مدیر عامل استلانتیس

بعضی شرکت‌های بزرگ خودروسازی، مثل استلانتیس با زیرمجموعه‌های مهم شامل پژو، سیتروئن، فیات، دوج، جیپ، آلفارومئو، مازراتی و اوپل، سرمایه‌گذاری سنگین در تولید مدل‌های برقی داشته‌اند؛ اما از صحبت‌های اخیر کارلوس تاوارس، مدیر عامل استلانتیس، به سادگی می‌توان نگرانی از موفقیت تجاری در برقی‌سازی خودروهای آینده را متوجه شد:

هرکجا فناوری جدید با ۴۰ درصد هزینه‌ی بیشتر نسبت به تکنولوژی قبلی معرفی شود، نیاز به کار سخت و مدیریت تجاری وجود دارد تا اختلاف هزینه‌ها بهبود یابد. فعلا راه حلی برای کاهش مخارج در برقی‌سازی خودروها دیده نمی‌شود.

در این صنعت، اگر خودروساز به هزینه‌ها بی‌توجهی کند؛ طی سه سال از عرش به فرش سقوط خواهد کرد.

 

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا