هاست پرسرعت
بازی

مایکروسافت به مهم‌ترین شریک ترد پارتی پلی استیشن تبدیل خواهد شد

مایکروسافت به مهم‌ترین شریک ترد پارتی پلی استیشن تبدیل خواهد شد

فرنچایزهای Call of Duty و Minecraft مایکروسافت را به مهم‌ترین شریک ترد پارتی بخش پلی استیشن از شرکت سونی تبدیل خواهند کرد.

تبلیغات

هفته گذشته با انتشار خبر پیروزی مایکروسافت در نبرد حقوقی با کمسیون نظارت بر تجارت آمریکا (FTC)، بالاخره جار و جنجال‌های خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) به پایان رسید. به دنبال این اتفاق، روز گذشته فیل اسپنسر (Phill Spencer)، رئیس بازی‌های ایکس باکس، اعلام کرد که مایکروسافت و پلی استیشن بر سر Call of Duty به توافق رسیده‌اند و قراردادی ۱۰ ساله (تا سال ۲۰۳۴) برای ادامه انتشار این سری روی پلتفرم محبوب سونی، امضاء کرده‌اند.

اگرچه احتمالاً مدت‌‌ها طول خواهد کشید که بتوانیم به‌طور ملموس شاهد عواقب تصاحب اکتیویژن بلیزارد و ادغام آن با مایکروسافت باشیم، استفان توتیلو (Stephen Totilo) از رسانه Axios که مامولاً به پوشش ابعاد اقتصادی دنیای بازی‌های ویدیویی مشغولیت دارد، به حقیقتی جالب اشاره کرده است: مایکروسافت در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین و در عین حال مهم‌ترین شریک ترد پارتی پلی استیشن است.

وی توضیح می‌دهد:

در سال ۲۰۲۲، پردانلودترین بازی پلی استیشن ۵ در ایالات متحده عنوان Call of Duty: Modern Warfare II بود. همچنین پردانلودترین بازی پلی اسیتشن ۴ هم MWII بود. سومین بازی پردانلود پلی استیشن ۴؟ Minecraft

استفان توتیلو

چنین چیزی می‌تواند نشان دهد که چرا شرکت سونی آن‌قدر سرسختانه به مخالفت با معامله خرید اکتیویژن بلیزارد پرداخت و تمام تلاش خود را برای مسدودسازی آن انجام داد؛ زیرا تائید این قرارداد، مایکروسافت را به شرکتی تبدیل می‌کند که نرم‌افزارهای به شدت مهمی که سونی به آن‌ها نیاز دارد را کنترل می‌کند.

با این حال اما حتی هواداران پلی استیشن نیز بعد از پیروزی مایکروسافت مقابل FTC، خوشحال شده و به یکدیگر تبریک می‌گویند. اگرچه آینده مبهم است و نمی‌توان به‌سادگی مزایا و معایب بالقوه و طولانی مدت این معامله روی صنعت بازی‌های ویدیویی را پیش‌بینی کرد اما نظر شما کاربران gsxr درباره مطالب بالا چیست؟ تبدیل شدن مایکروسافت به بزرگ‌ترین شریک ترد پارتی پلی استیشن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamereactor

77PesarNickPARASITE EVE 2Master ChiefPop_Starsky reaperIliyaخستهگربه خانVisible gamer manlul-bookاپوزوسیون gsxrSepehrTrash boatArthur Stopمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)KratosRoyalknightGame4EverJack Marstonmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا