هاست پرسرعت
خودرو

تست سرعت و شتاب بی ام و X5 xDrive50e مدل ۲۰۲۴

تست سرعت و شتاب بی ام و X5 xDrive50e مدل ۲۰۲۴

بی‌ام‌و X5 xDrive50e مدل ۲۰۲۴ یکی از شاخص‌ترین اعضای این خانواده است که در تست سرعت و شتاب اخیر خود خوب می‌درخشد.

شاسی‌بلند موردبحث ما ترکیبی جذاب از قدرت، پرفورمنس و مصرف سوخت نسبتاً کم است. در ویدئوی جدید AutoTopNL شاهد اولین تست شتاب X5 xDrive50e در اتوبان هستیم. این خودرو در تست‌های صفر تا ۱۰۰ و ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و طی مسافت ۴۰۰ متر عملکرد خوبی از خود بر جای می‌گذارد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی به همراه پیشرانه برقی یکپارچه باعث تولید قدرت ۴۸۳ اسب بخار می‌شوند که نسبت به مدل قبلی بهبود ۹۴ اسب بخار را نشان می‌دهد.

گشتاور شاسی‌بلند بی‌ام‌و نیز بهبود یافته و با افزایش ۹۹ واحدی به ۷۰۰ نیوتون متر رسیده است. پیشرانه درون‌سوز بی‌ام‌و به تنهایی ۳۰۸ اسب بخار قدرت و ۴۴۹ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و قدرت و گشتاور پیشرانه برقی و بی‌صدا نیز به ۱۹۴ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتون متر می‌رسد. ترکیب قدرت پیشرانه درون‌سوز و برقی باعث می‌شود بی‌ام‌و X5 xDrive50e مدل ۲۰۲۴ در عرض ۴.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. همچنین خودروی موردبحث صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۸.۳۴ ثانیه‌ای دارد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۹۱ ثانیه طی می‌کند.

با وزن ۲۵۲۸ کیلوگرمی، شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی بی‌ام‌و سبک‌وزن نیست اما پرفورمنس خوبی دارد. مجموعه باتری لیتیوم یونی این خودرو ظرفیت ۲۵.۷ کیلووات ساعتی دارد و می‌تواند در حالت برقی شعاع حرکتی تخمینی ۶۴ کیلومتری را فراهم سازد که نسبت به مدل قبلی بهبود ۱۶ کیلومتری را نشان می‌دهد. همان‌طور که در ویدئو خواهید دید این خودرو چیزی بیشتر از خودرویی خانوادگی است و می‌تواند دینامیک رانندگی خوبی داشته باشد. به عنوان سخن پایانی باید گفت بی‌ام‌و X5 xDrive50e مدل ۲۰۲۴ از چند ماه قبل راهی خط تولید در کارخانه اسپارتانبورگ کارولینای جنوبی شده است و قیمت آن از ۷۲۵۰۰ دلار شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا