هاست پرسرعت
بازی

PS5 در صدر جدول فروش کنسول‌های بازار آمریکا در ماه ژانویه ۲۰۲۳

PS5 در صدر جدول فروش کنسول‌های بازار آمریکا در ماه ژانویه ۲۰۲۳

با گذشت دو هفته از پایان نخستین ماه سال جدید میلادی، حالا مؤسسه آماری NPD که بازار بزرگ بازی‌های ویدیویی در منطقه‌ی ایالات متحده را زیر نظر دارد، اطلاعات جامعی از خریدهای مشتریان و گیمرها در این ماه را منتشر کرده است.

طبق این اطلاعات جدید، پلی استیشن 5 در ماه گذشته هم از نظر تعدادی و هم از نظر درآمد دلاری به‌دست آمده، بالاتر از نینتندو سوییچ در رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین کنسول بازی در بازار ایالات متحده به‌حساب می‌آید. البته به‌نظر می‌آید مجموع ارزش سخت‌افزارهای بازی فروخته شده در این ماه، با رقم ۳۹۳ میلیون دلار در میزانی مشابه با بازه زمانی سال گذشته قرار دارد.

مجموع میزان خرید مصرف‌کنندگان بازی‌های ویدیویی، سخت‌افزارها و لوازم جانبی در ماه ژانویه‌ نیز با رسیدن به رقم ۴/۳۴۷ میلیارد دلار، کاهشی ۵ درصدی نسبت به ماه گذشته را تجربه کرده است. به‌جز بازار سخت‌‌افزارها که مشابه سال قبل بوده است، دو بازار محتوا یا نرم‌افزارهای فروخته شده و لوازم جانبی نیز به ترتیب کاهشی ۵ و ۱۴ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۲ تجربه کرده است. نسخه‌ی Midnight Black کنترلر بازی دوال‌سنس نیز پرفروش‌ترین وسیله جانبی این بازار از نظر درآمد دلاری در ماه ژانویه به‌حساب می‌آید.

رشد ۲۵ پله‌ای The Last of Us: Part 1 از جایگاه ۳۶ پرفروش‌ترین بازی‌های ماه دسامبر تا رتبه‌ی یازدهم در ماه ژانویه، یکی دیگر از نکات قابل‌توجه این داده‌ها جدید است که اهمیت و نقش بازخورد مثبت و گرم منتقدان و بینندگان به پخش سریال The Last of Us شبکه‌ی HBO را نشان می‌دهد.

نگاه الی به بیرون از داخل ماشین در بازی The Last of Us Part 1 استودیو ناتی داگ برای پلی استیشن 5 سونی

مثل چهار گذشته، Call of Duty Modern Warfare 2 همچنان از نظر میزان درآمد دلاری نسخه‌های فروخته شده، در جایگاه نخست پرفروش‌ترین بازی بازار بازی‌های ویدیویی آمریکا در میان تمامی پلتفرم‌ها قرار گرفته است. این جدول به‌غیر از بازی‌‌های شرکت نینتندو، هم آمار فروش فیزیکی و هم آمار فروش دیجیتالی این بازی‌ها روی فروشگاه‌های پلی استیشن استور، استیم، نینتندو eShop و فروشگاه دیجیتالی ایکس باکس در منطقه‌ی ایالات متحده در ماه ژانویه را در نظر گرفته است.

بازی Dead Space Remake نیز جایگاه دوم این جدول را به‌دست آورده است که عملکرد قدرتمند اثر جدید استودیوی موتیو را نشان می‌دهد. بازی‌های Madden NFL، فیفا 23، Fire Emblem Engage، الدن رینگ، Forspoken، گاد آو وار رگناروک، One Piece Odyssey و پوکی‌مان اسکارلت/وایولت نیز در رتبه‌های بعدی جدول ۱۰ بازی ویدیویی پرفروش بازار آمریکا در ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۳ قرار دارند.

مت پیسکتلا، تحلیل‌گر و مدیر این مؤسسه‌ی آماری، این کاهش را نخستین نمونه‌ی عملکرد ضعیف‌تر بازار بازی‌های کامپیوتری آمریکا نسبت به ماه مشابه در سال قبلی از سپتامبر ۲۰۲۲ معرفی کرده است که عوامل اقتصادی بی‌شماری در آن نقش دارند. هر چند در ماه‌های آینده و با عرضه‌ی سخت‌افزارها و بازی‌های بزرگ دیگر، رشد دوباره‌ی این بازار و عملکرد بهتر نسبت به سال مالی ۲۰۲۲ چندان دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد.

نظر شما کاربران gsxr در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا