هاست پرسرعت
بازی

چرا الهام GTA 6 از بانی و کلاید پتانسیل بسیار بالایی دارد

چرا الهام GTA 6 از بانی و کلاید پتانسیل بسیار بالایی دارد

به نظر می‌رسد که داستان بازی GTA 6 از زوج خلافکار آمریکایی الهام خواهد گرفت؛ این موضوع می‌تواند عمق بیشتری به سرقت‌های مسلحانه در این عنوان بدهد.

برترین و خاطره‌انگیزترین لحظات فرنچایز Grand Theft Auto، زمانی از راه می‌رسند که بازیکن در یک موقعیت جنون‌آمیز قرار گرفته و می‌تواند با سلاح‌های مختلف، دشمنان را از پای در آورد. تعقیب‌ و گریز‌های پرهیجان از دست پلیس، از دیگر وقایع جذاب این مجموعه بازی‌ها محسوب می‌شوند‌. این در حالیست که یکی از برترین بخش‌های GTA 5، سلسله مراحلی بودند که بازیکنان باید یک سرقت و یا عملیات بزرگ را از پایه برنامه‌ریزی و در نهایت عملی می‌نمودند. با پیاده کردن هر کدام از این نقشه‌ها به صورت موفقیت‌‎آمیز، بازیکن این‌طور احساس می‌کرد که به واقع مغز پشت پرده‌ی ماجرا بوده و به یک مجرم واقعی تبدیل شده است.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که داستان بازی GTA 6 از ماجراجویی‌های بانی و کلاید (Bonnie and Clyde) اقتباس شده است؛ زوج امریکایی که به دلیل فعالیت‌های مجرمانه‌شان، از شهرت بالایی برخوردارند. GTA 6 می‌تواند با استفاده از شخصیت‌هایی مشابه با بانی و کلاید، سرقت‌های بزرگی که گروه‌های تبهکاری مختلف نیز در آن‌ها دخیل هستند را به نمایش بگذارد. اگر این موضوع به درستی در این بازی پیاده شود، GTA 6 می‌تواند به یک بازی کلاسیک و فراموش‌نشدنی تبدیل شود‌.

چرا الهام GTA 6 از بانی و کلاید پتانسیل بسیار بالایی دارد

بانی پارکر (Bonnie Parker) و کلاید بارو (Clyde Barrow)، یک زوج امریکایی بودند که ماجراجویی‌هایشان در اوایل دهه‌ی ۳۰ میلادی، باعث شهرت جهانی‌شان شد. این دو نفر، از اعضای گروه تبهکاری Barrow محسوب می‌شدند که در طی سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۴، دست به اقدامات خلافکارانه‌ی متعدد زدند. در لیست کارهای قانون‌شکنانه‌ی این گروه، سرقت از چندین بانک، فروشگاه و مراکز تجاری دیده می‌شود. خشونت، جزئی جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های مجرمانه‌ی گروه Barrow بود به طوری که حداقل ۱۳ نفر، که شامل تعدادی از افسران پلیس نیز می‌شدند، در جریان عملیات‌های مختلف این گروه جان‌ خود را از دست دادند. در ماه مه سال ۱۹۳۴، بانی و کلاید با کمین نیروهای پلیس مواجه شده و در حین رانندگی، به رگبار بسته شدند.

با وجود بدنامی این دو شخصیت به دلیل فعالیت‌های مجرمانه‌، این داستان عاشقانه‌ آن‌هاست که معمولا با شور و اشتیاق زیاد در محافل مختلف نقل می‌شود. قسمت جالب ماجرا اینجاست که معمولا در رسانه‌ها، جرم‌شکنی‌های این زوج مثبت جلوه داده شده و از کلاید به عنوان زنی خطرناک و در عین حال محکوم به تقدیری نفرین‌‌شده یاد می‌شود‌. تاکنون، آهنگ‌ها و فیلم‌های سینمایی مختلفی راجع به بانی و کلاید ساخته شده و این‌طور به نظر می‌رسد که حماسه‌ی این زوج تبهکار، در نسخه‌ی بعدی بازی GTA 6 نیز اقتباس خواهد شد.

تبلیغات

در اوایل سال ۲۰۲۲، شرکت راکستار (Rockstar)، خبر کار روی نسخه جدید از فرنچایز محبوب GTA را تایید کرد؛ با این‌حال، جزئیات بیشتری از این بازی ارائه نشد. با توجه به این‌که از زمان انتشار GTA 5 چیزی حدود یک دهه می‌گذرد، این خبر باعث خوشحالی بی‌حد و حصر طرفداران این مجموعه شد. از آن‌جایی که راکستار هیچ اطلاعاتی راجع به GTA 6 ارائه نکرده، توجه طرفداران معطوف اخباری شد که از سوی منابع داخلی و رسانه‌هایی از قبیل بلومبرگ (Bloomberg) منتشر شده است. در جدیدترین خبری که از سوی بلومبرگ پیرامون GTA 6 به بیرون درز کرد، راجع به وضعیت فعلی راکستار و نقشه‌های این استودیو برای نسخه‌ی جدید GTA، موارد مهمی ذکر شده بود.

به گفته این رسانه، راکستار در حال تجربه تغییرات داخلی بسیاری بوده و سیاست‌ فعلی چپ‌گراهای لیبرال، این استودیو را نیز متاثر نموده است. به نظر می‌رسد که این موضوع، در نسخه بعدی GTA نیز به صورت پر‌رنگ دیده خواهد شد؛ به طوری که از زبان گزنده نسخه‌های قبلی و شوخی نمودن با اقلیت‌ها، دیگر خبری نخواهد بود.

گزارش‌های بلومبرگ حاکی از آن هستند که برای اولین بار، شاهد حضور یک پروتاگونیست زن در دنیای GTA خواهیم بود. این زن که احتمالا اصلیتی لاتین دارد، قرار است نقش بانی را در نسخه جدید Grand Theft Auto ایفا کند. مکان وقوع بازی، از میامی و مناطق حومه‌ی این شهر اقتباس شده که این خود بدین معناست که شاهد بازگشت فرنچایز GTA به Vice City خواهیم بود. به نظر می‌رسد که طول عمر این بازی طویل خواهد بود؛ چرا که راکستار قصد دارد برای سال‌های متوالی، با عرضه‌ی به‌روزرسانی‌های متعدد، مراحل و شهرهای جدیدی را به بازی اضافه کند.

چرا الهام GTA 6 از بانی و کلاید پتانسیل بسیار بالایی دارد

اگر این گزارش‌ها حقیقت داشته باشند، به نظر می‌رسد که GTA 6 تفاوت‌های عمده‌ای با نسخه‌های قبلی این فرنچایز خواهد داشت و در عین این‌که از فرمول همیشگی بازی‌های راکستار پیروی می‌کند، قصد دارد تا تجربه‌ای متفاوت را برای بازیکنان رقم بزند. استفاده از یک شخصیت اصلی مونث، می‌تواند در نگاه اول یک تغییر بزرگ و پرریسک به نظر برسد اما این انتخاب، می‌تواند جلوه‌های جدیدی به گیم‌پلی بازی ببخشد؛ به خصوص در صورتی که سازنده‌ از ماجراجویی‌های الهام گرفته از بانی و کلاید در GTA 6 استفاده نمایند. اگر این بازی از نظر سرقت‌های بزرگ و در هم‌تنیده، فرمول GTA 5 را تعقیب کرده و آن را بسط دهد، به جرات می‌توان گفت که با یک عنوان فراموش‌نشدنی مواجه خواهیم شد.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های GTA 5، سرقت‌های چندمرحله‌ای این بازی است. بازیکنان می‌توانند استراتژی خاص خود را در این عملیات‌ها پیاده کرده و به خاطر افزایش احتمال موفقیت نقشه‌ی خود، از کسانی که باب میلشان است استفاده نمایند. پیش از شروع یک عملیات، معمولا بازیکنان چند مرحله‌ی کوچک را پشت سر گذاشته و اطمینان حاصل می‌کنند که شانس موفقیت نقشه‌ افزایش پیدا کند. با این‌که پیش از عملی کردن یک نقشه، هدف بازیکن این است که همه چیز را مو به مو و طبق برنامه پیاده کند، معمولا شرایط آن‌طور که می‌خواهد پیش نمی‌رود؛ اینجاست که اهمیت ابتکار و نوآوری، خود را بیش از پیش نشان می‌دهد. سرقت‌های بزرگ GTA 5، از جمله خاطره‌انگیز‌ترین مراحل این بازی محسوب می‌شوند؛ به همین دلیل، راکستار باید اطمینان حاصل کند که این مراحل، باکیفیت بالاتر و ایده‌های جدیدتر، در GTA 6 نیز وجود داشته باشند.

چرا الهام GTA 6 از بانی و کلاید پتانسیل بسیار بالایی دارد

شرکای جرمی که در GTA 5 می‌توانید برای یک سرقت انتخاب کنید، معمولا به انتخاب خودتان، قابل تغییر هستند؛ به همین دلیل، بازیکنان فرصت زیادی برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به پیش‌زمینه‌ی شخصیتی این افراد پیدا نمی‌کنند. اگر GTA 6، از ماجراجویی‌های بانی و کلاید اقتباس کند، این رویه به احتمال بسیار تغییر خواهد نمود. طوری که پیش‌تر نیز گفته شد، بانی و کلاید از اعضای باند Barrow محسوب می‌شدند؛ در واقع، کلاید رهبری این باند خلاف‌کارانه را به عهده داشت و به نوعی، مغز متفکر آن محسوب می‌شد. به همین ترتیب، GTA 6 نیز می‌تواند بازیکن را در نقش یکی از اعضای یک باند مجرم قرار داده و به او اجازه دهد تا سایر کسانی که در این گروه حضور دارند را بیشتر شناخته و با آن‌ها یک ارتباط نزدیک برقرار کند. کسب اطلاعات بیشتر راجع به اعضای گروه و مهارت‌هایشان، می‌تواند گیم‌پلی بازی را تا حد زیادی متاثر کرده و ابعاد جدیدی به آن ببخشد.

استفاده راکستار از بانی و کلاید، می‌تواند منجر به این شود که یک بار دیگر شاهد حضور چند پروتاگونیست در بازی GTA باشیم و از این طریق، زمینه برای انتخاب شخصیت مورد نظر، به دلخواه بازیکنان فراهم شود. این موضوع زمانی جالب‌تر خواهد شد که هر کدام از این دو شخصیت، دارای مهارت‌ها و توانایی‌های منحصر به فرد باشند. در صورت عملی شدن این اتفاق، زمینه برای این‌که بازیکنان یک ماموریت را چندین بار و در قالب پروتاگونیست‌های مختلف انجام دهند، فراهم می‌شود؛ برای مثال، راکستار می‌تواند موقعیتی را فراهم کند که وقتی کنترل شخصیت زن را برعهده دارید، روی مهارت شلیک با اسلحه تمرکز کرده و در وقت گریختن از یک مخمصه با اتومبیل، از پروتاگونیست دیگر استفاده کنید.

با توجه به توقعات بسیار بالایی که طرفداران از نسخه‌ی جدید فرنچایز GTA دارند، راکستار باید نهایت تلاش خود را برای خلق یک بازی انقلابی به کار ببندد. استفاده از بانی و کلاید در ظاهر یک ایده، جذاب محسوب می‌شود؛ چرا که ماجراجویی‌های این زوج تبهکار، بارها در مدیوم‌های مختلف ثابت کرده که از جذابیت بالایی برخوردار است. بانی و کلاید می‌توانند ابعاد جدیدی را به روی فرنچایز GTA باز کرده و به خصوص در خلق سرقت‌های چند‌مرحله‌ای و بزرگ، دست راکستار را برای ایجاد خلاقیت و نوآوری، بازتر از همیشه بگذارند.

از سوی دیگر، بعد جدیدی که این موضوع به بازی تزریق می‌کند، مطمئناً پتانسیل خلق لحظات احساسی و تعاملات میان دو کاراکتر اصلی خواهد بود. ایدۀ بانی و کلاید این فرصت را به راکستار می‌دهد که داستان یک لایۀ احساسی نیز داشته باشد.


نظر شما در این باره چیست؟

EA GAMERDARKSIRENعلی،فن آریا keoxerهادی صفاییمیام رو خطتDantePorfosor🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷abrokhafanپلنگ پیرهن صورتیDaniyalهمسایه ( فن بوی = پنچری )Ilya.gamerarmanمتینمحمدرضا نوروزیInvisible bearded userm.reza????Lonesome guyS.mmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا