برای یازدهمین سال متوالی، فروش بازیها در بریتانیا بالاتر از فیلم و موسیقی
برای یازدهمین سال متوالی، فروش بازیها در بریتانیا بالاتر از فیلم و موسیقی
بهتازگی انجمن سرگرمیهای دیجیتال و خردهفروشی (ERA) اعلام کرد که فروش تجاری بازیهای ویدیویی برای یازدهمین سال متوالی از صنعت موسیقی و ویدیوهای خانگی در بریتانیا پیشی گرفته است. براساس دادههای جمعآوریشده توسط این انجمن، صنعت بازیهای ویدیویی ۴۲.۱ درصد از کل درآمد سرگرمی بریتانیا در سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده است که با درآمدی بیش از ۴.۶۶۴ میلیارد پوند، افزایش ۲.۳ درصدی درآمد نسبت به سال گذشته را دارد. بااینحال آمار فروش بازیها به آمار فروش فیلمها بسیار نزدیک بوده است؛ به طوری که در سال گذشته درآمد فیلمها در بریتانیا بهلطف افزایش ۱۴.۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ به مبلغ ۴.۴۳۲ میلیارد پوند رسیده است.
آمار میزان فروش بازیهای ویدیویی اعلامشده نهتنها فروش نسخههای فیزیکی بازیها را در بر دارد بلکه خریدهای دیجیتالی روی کنسولها و کامپیوتر، بازیهای موبایل و سایر درآمدهای حاصل از مکانیسمهایی به مانند سرویسهای اشتراکی و توکنها است. همچنین در آمار اعلامشده برای فیلمها میزان فروش نسخهها بهصورت DVD، Blu-ray، 4K UHD، اجاره و خرید دیجیتالی آنها بهعلاوهی اشتراکهای شبکههای آنلاین از جمله دیزنی پلاس، آمازون پرایم و نتفلیکس در نظر گرفته شده است. در همین حال، صنعت موسیقی با درنظرگرفتن فروش سیدیها، وینیل و سرویسهای اشتراکی به مانند اسپاتیفای با مجموع ۱.۹۸۶ میلیارد پوند در جایگاه سوم قرار دارد.
بن دروری، رئیس انجمن ERA، در اینباره توضیح داد: «با وجود همهگیری، بلاتکلیفی سیاسی و رکود، سرگرمیها همچنان به پیشروی خود ادامه دادهاند. رشد نزدیک به ۴۰ درصدی از سال ۲۰۱۹ فوقالعاده بوده است. کمتر کسی تصور میکرد که ما بتوانیم این جهش بزرگ درآمدی را زمانیکه قرنطینههای ناشی از کووید مردم را در خانه نگه داشته بود، حفظ کنیم. اما این آمار نشان داد که حتی در دوران رکود، مردم همچنان هزینههای خود را برای سرگرمی انجام میدهند».
همچنین در این گزارش آمده است که فروش دیجیتالی سرگرمیها همچنان نسبت به فروش فیزیکی برتری دارد؛ به طوری که ۶۰ درصد از فروش محصولات سرگرمی بهصورت دیجیتالی بوده و تنها ۴۰ درصد آن بهصورت فیزیکی انجام شده است.
شما میتوانید نظرات خود دربارهی جدیدترین اخبار بازی را با تیم gsxr و سایر کاربرها در میان بگذارید.