هاست پرسرعت
خودرو

تویوتا، وین فست و لامبورگینی در جلد فراری پوروسانگوئه

تویوتا، وین فست و لامبورگینی در جلد فراری پوروسانگوئه

فراری، پوروسانگوئه را یک شاسی‌بلند نمی‌نامد اما هرچه که باشد یک خودروی اسپرت ۴ در قد بلند و زیبای ایتالیایی است که زبان طراحی آن می‌تواند به سرعت الگوی بسیاری دیگر از سازندگان قرار گیرد. اگر قرار باشد این الگوی طراحی را روی خودروهای دیگر پیاده کنیم چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود؟

فراری پورسانگوئه

این یک تجربه تغییر چهره است که توسط Thanos Pappas برای کاراسکوپ و برای سرگرمی ایجاد شده و سه خودرو برای تغییر هویت نامزد این کار شده‌اند.

تویوتا پریوسانگوئه

تویوتا پریوسانگوئه

شباهت آشکار چراغ‌های جلوی تویوتا پریوس جدید با پوروسانگوئه باعث می‌شود به‌عنوان گزینه نخست انتخاب شود. هر دو خودرو از چراغ‌های LED نازکی که توسط یک نوار مشکی به هم متصل شده‌اند و دماغه‌ای شبیه اسپویلر F1 ایجاد می‌کنند، سود می‌برند. این ویژگی طراحی توسط فراری در سال ۲۰۱۹ و در مدل SF90 استراداله دیده شد. خط طراحی مشابهی در تویوتا در مدل‌های مفهومی و تولیدی چون BZ و کراون دنبال شده است.

چهره نسل پنجم پریوس بی‌شک بهترین همتای فراری پوروسانگوئه است. نتیجه به شکل حیرت‌آوری طبیعی به نظر می‌رسد. سپر و چراغ‌های پریوس به زیبایی با بدنه پوروسانگوئه ادغام می‌شوند.

وین فستانگوئه

وین فستانگوئه

نامزد دوم دگرگونی و رفتن به جلد فراری، خودروی شاسی‌بلند ویتنامی وین فست مدل Vf 7 است. البته این یک خودروی کاملاً الکتریکی است. آرایش چراغ‌های جلویی شیک، کاپوت کشیده با خطوط عمیق و ورودی‌های هوای روی سپر، همخوانی خوبی با بدنه فراری دارند.

باید اعتراف کنیم که وین فست به‌عنوان یک خودروساز گمنام و جوان توانسته زبان طراحی متمایز و مدرنی را برای خود تدارک ببیند و همخوانی خوب آن با طراحی فراری نیز نشان می‌دهد که آن‌ها راه درستی را انتخاب کرده‌اند.

لامبورگینی اوروسانگوئه

لامبورگینی اوروسانگوئه

لامبورگینی اوروس، نزدیک‌ترین و قوی‌ترین رقیب فراری محسوب می‌شود. بنابراین نمی‌توان از تغییر چهره آن با رقیبش غافل شد. شاسی بلند سنت آگاتا ممکن است به اندازه محصول مارانللو سریع، منحصربه‌فرد یا گران نباشد اما هنوز یکی از بهترین گزینه‌ها در این کلاس محسوب می‌شود.

برای این رندر دیجیتالی، سپر جلو و چراغ‌های لامبورگینی اوروس پرفورمنته که اخیراً معرفی شد، استفاده شده که البته کم ارتفاع‌ترین نسخه اوروس هم محسوب می‌شود. با این حال در دنیای ابرخودروها، لامبورگینی با خطوط تیز و زاویه‌دار و نشانه‌های تهاجمی کاملاً از الگوهای طراحی فراری فاصله دارد.

فراری پوروسانگوئه با چهره خاص خود و باوجود قیمت‌های بالا، بسیار محبوب بوده و تمام ظرفیت تولید آن برای دو سال آینده پیش‌فروش شده است. ما فکر نمی‌کنیم که هیچ خریداری حتی اکنون که فراری دیگر سفارش جدید برای پوروسانگوئه نمی‌پذیرد به گزینه‌های دیگری تمایل نشان دهد. اما اگر تنها ملاک ما چهره‌های جایگزین باشند، کدام را انتخاب خواهید کرد؟ آیا مدل‌های مشابه ای را نیز می‌توانید پیشنهاد کنید که با تغییراتی مشابه در این فهرست جا بگیرند؟

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا