هاست پرسرعت
تکنولوژی

اپل قصد دارد محدودیت‌هایی برای پورت USB-C اعمال کند!

اپل قصد دارد محدودیت‌هایی برای پورت USB-C اعمال کند!

به لطف مقررات جدیدی که اتحادیه اروپا وضع کرده و از سال آینده اجرایی خواهد شد، اپل دیگر چاره‌ای به جز استفاده از پورت USB-C در گوشی‌های آیفون خود ندارد. با این حال، همان‌طور که بارها از این غول دنیای فناوری دیده‌ایم، ظاهراً این بار هم قرار است شاهد یک ترفند و زیرکی از سوی اپل باشیم! با دیجی رو همراه باشید.

طبق شایعه جدیدی که در منابع چین انتشار یافته، شرکت اپل در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از یک چیپ سفارشی برای پورت USB-C تا به وسیله آن بتواند وسیله جانبی متصل شده را شناسایی و احراز هویت کند.

بد نیست بدانید که پیش از این نیز اپل تجربه گنجاندن چنین چیپی را داشته و این دقیقاً همان کاری است که با پورت لایتنینگ خود انجام داده است. در واقع، همین فرآیند احراز هویت تعبیه شده در پورت لایتنینگ است که باعث می‌شود وقتی یک وسیله جانبی متفرقه را به دستگاه‌های اپل متصل می‌کنید، با پیام “این وسیله جانبی پشتیبانی نمی‌شود” مواجه می‌شوید! به این ترتیب، اپل می‌تواند جلوی استفاده از لوازم جانبی‌ای را که توسط خود شرکت ساخته نشده‌اند و یا مجوز “ساخته شده برای آیفون” را دریافت نکرده‌اند، بگیرد. نیازی هم به گفتن نیست که اعمال این محدودیت تا چه حد برای اپل سودآور است و یک تجارت جانبی پرسود محسوب می‌شود.

آیفون

با اینکه شنیدن چنین خبری در مورد اپل اصلاً عجیب نیست، اما به هر حال هنوز در حد شایعه است و نباید به طور کامل آن را جدی گرفت. همچنین، شایان ذکر است که هیچ یک از دستگاه‌های اپل که پیش از این با پورت USB-C عرضه شده‌اند، چنین چیپی در داخل خود ندارد و به نظر می‌رسد، در صورت صحت گزارش امروز، این کاری است که اپل قصد دارد در آینده و برای اولین بار انجام دهد.

در حال حاضر مشخص نیست که افزودن چیپ سفارشی چه پیامدهایی در خصوص عملکرد لوازم جانبی غیر اپل و یا بدون مجوز MFi (ساخته شده برای آیفون) خواهد داشت. اما هیچ بعید نیست که ویژگی‌های خاصی مانند شارژ سریع و انتقال داده با سرعت بالا در این موارد محدود شوند. اما از سوی دیگر اتحادیه اروپا نیز مسلماً ساکت نخواهد نشست و به احتمال زیاد در چنین سناریویی مداخله خواهد کرد. چرا که اپل با این حرکت خود هدف اصلی مقررات وضع شده در خصوص اجباری شدن USB-C به عنوان یک رابط جهانی را زیر سؤال خواهد برد!

بد نیست اشاره کنیم که در شایعات قبلی در خصوص محدودیت‌های آیفون مجهز به USB-C نیز گفته شده بود که فقط آیفون‌های پرو از حداکثر سرعت شارژ و انتقال داده برخوردار خواهند بود و مدل‌های استاندارد تنها از سرعت USB 2.0 پشتیبانی خواهند کرد که مشابه لایتنینگ است.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا