هاست پرسرعت
بازی

تفاوت سرور ابری و مجازی ایران هاست

تفاوت سرور ابری و مجازی ایران هاست

تعداد اندکی از این دست افراد آگاهی کاملی در مورد نیازمندی‌های پروژه خود دارند تا با استفاده از آن بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. حتی این امکان وجود دارد که کاربران باتجربه‌تر هم باتوجه‌به طیف گسترده خدمات، دچار اشتباهاتی در زمان تصمیم‌گیری شوند.

ما در این مقاله قصد داریم که ابتدا به سراغ معرفی سرور مجازی و ابری برویم و در ادامه به تفاوت‌های میان آن‌ها خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا همان VPS برای اولین‌بار برای پر کردن شکاف بین سرورهای اشتراکی و سرورهای اختصاصی به بازار معرفی شد. در زمانی‌که به سمت استفاده از سرورهای اشتراکی می‌رویم، متوجه خواهیم شد که ما و صدها کاربر دیگر از یک سرور مشترک بهره خواهیم برد.

سرور مجازی

از آنجایی که افراد زیادی از یک دستگاه استفاده می‌کنند، معمولا سرورهای اشتراکی قیمت ارزانی دارند؛ اما یک نقطه ضعف بسیار بزرگ در آن‌ها وجود دارد که موارد استفاده کاربردی را بسیار محدود خواهد کرد. همه کاربران یک سرور اشتراکی به‌صورت همزمان از یک سرور بهره می‌برند و این موضوع در کیفیت خدمات ارائه شده توسط این سرورها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

در طرف دیگر این میدان هم سرورهای اختصاصی را داریم که جایگزینی قدرتمندتر برای سرورهای اشتراکی هستند. با خرید این سرورها، منابع سخت‌افزاری آن‌ها همیشه در دسترس خواهند بود و مخصوص شما رزرو شده‌اند. متاسفانه، این سرویس هزینه بسیار زیادی به همراه خواهد داشت و استفاده از آن برای پروژه‌های شخصی توجیه اقتصادی ندارد.

شما با خرید vps ، در مرز بین سرورهای اشتراکی و اختصاصی قرار خواهید گرفت. درواقع، تعداد زیادی کاربر از یک سرور استفاده خواهند کرد، اما هر کدام از آن‌ها ماشین مجازی مخصوص خود را دارند.

VPS را تقریبا می‌توانیم مترادف با استفاده از یک ماشین مجازی ایزوله بدانیم. این دست از سرورها به اندازه سرورهای اختصاصی قدرتمند نیستند، اما منابع سخت‌افزاری آن‌ها همیشه در اختیار شماست و یک IP اختصاصی هم به آن تعلیق می‌گیرد.

برتری‌های خرید vps

  1. عملکردی قابل اعتماد: شما با خرید vps، به سخت‌افزاری دسترسی پیدا خواهید کرد که همواره دراختیار شماست و شخص دیگری توان استفاده از آن را ندارد.
  2. راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه برای بسیاری از وب‌سایت‌ها: با فراهم آورده شدن خرید vps، توسعه‌دهندگان وبسایت‌ها دیگر نیازی به پرداخت هزینه زیاد برای ارائه محصول خود ندارند.
  3. سهولت استفاده: Vpsها معمولا مدیریت بسیار آسانی دارد و کاربران با سطح دانش نسبتا پایین هم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.
  4. مقایس‌پذیری آسان: یکی از مزیت‌های اصلی خرید vps، امکان تغییر بسیار ساده و سریع سخت‌افزار آن توسط ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی است.

سرور ابری چیست؟

به‌صورت کلی می‌توانیم بگوییم که تفاوت اصلی میان سرور مجازی و سرور ابری، تنها در سخت‌افزار و زیرساختی است که به کاربران ارائه می‌‌دهند.

خرید سرور ابری درست مانند خرید vps است که تحت تاثیر عملکرد سایر وبسایت‌هایی که در اطراف آن وجود دارد، قرار نمی‌گیرد. درواقع، سرورهای ابری در ارائه قدرت محاسباتی به یک رویکرد توزیع شده متکی هستند و از آن استفاده می‌کنند.

در یک سرور ابری، به‌جای آنکه یک سرور فیزیکی واحد روشن باشد و به شما خدماتی را ارائه دهد، مجموعه‌ای از ماشین‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند تا قدرت محاسباتی، حافظه و فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز خود را فراهم کنند.

درست است که تمامی این ماشین‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند و با هم کار می‌کنند، اما باید این موضوع را به خاطر بسپارید که نیازی به قرار گرفتن آن‌ها در یک دیتاسنتر نیست. برای افزایش کارایی و قدرت، بسیاری از شرکت‌های دنیا، ماشین‌هایی را در کشورهای مختلف قرار داده‌اند تا بهترین کارایی را به شما ارائه دهند.

اگر به سراغ خرید سرور ابری بروید، شما و تمام مشتریان از ابر عمومی استفاده خواهید کرد و تنها با پرداخت هزینه‌ای بیشتر، به ابر اختصاصی دسترسی خواهید داشت. این موضوع را ما در زمینه سرورهای اختصاصی و اشتراکی هم مشاهده کرده بودیم.

برتری‌های خرید سرور ابری

  1. مدت زمان بالا بودن و دسترسی بهتر: برخلاف چیزی که در vpsها گفتیم، با خرید سرور ابری، شما به یک سرور محدود نخواهید بود و سرویس شما همیشه فعال است.
  2. انعطاف‌پذیری بسیار خوب: با خرید سرور ابری، شما به منبع نامحدودی از سرورها دسترسی پیدا خواهید کرد و این توانایی را دارید که در هر زمان، قدرت سرورهای خود را افزایش دهید.
  3. سفارشی‌سازی کامل: شما با خرید سرور ابری، امکان انجام طیف وسیعی از کارها را خواهید داشت و امکان سفارشی‌سازی سرویس خود بنابر نیازتان را دارید.
  4. امنیت بسیار بالا: برخلاف باور عموم در مورد آسیب‌پذیرتر بودن سرورهای ابری، باید بگوییم که ارائه‌دهندگان این دست از خدمات کارهای بسیار زیادی را انجام می‌‌دهند تا با استفاده از آن‌ها خرید سرور ابری را به یکی از اولویت‌هایتان تبدیل کنند.

تفاوت سرور ابری و سرور مجازی

هر دو این سرویس‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که تقریبا به پروژه‌ای که قصد دارید با استفاده از آن‌ها توسعه دهید بستگی دارد.

تفاوت هاست ابری و هاست مجازی

چه زمانی باید به سراغ خرید VPS برویم؟

  1. برنامه شما از نمونه اولیه خارج شده و نیاز به عملکردی قابل اعتماد از وبسایتتان دارید، اما پروژه شما همچنان در حال توسعه است و بودجه نسبتا محدودی را دراختیار دارید.
  2. به الگوهای ترافیکی ثابت و قابل پیش‌بینی در مورد وبسایتتان رسیده‌اید.
  3. به مرحله‌ای رسیده‌اید که نیاز به استفاده از یک پلتفرم میزبانی آسان دارید و نمی‌خواهید به نگه‌داری از سرورهای خود فکر کنید.
  4. در آینده نیاز به ارتقا سریع سخت‌افزار به کار رفته در سرورهای خود دارید.

چه زمانی باید به سراغ خرید سرور ابری برویم؟

  1. شما توانسته‌اید که بیزینس جهانی نسبتا بزرگی را تأسیس کنید که باید در تمام نقاط جهان عملکرد نسبتا خوبی را به کاربران ارائه دهید.
  2. وب‌سایت شما مستعد افزایش ترافیک غیرمنتظره است.
  3. تخصص کافی جهت تنظیم درست و دلخواه محیط میزبانی را دارید.
  4. بودجه نسبتا خوبی برای پوشش هزینه‌های سرور دارید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله به معرفی و بیان تفاوت سرور ابری با سرور مجازی پرداختیم و به شما گفتیم که کدام‌یک از آن‌ها برای پروژه‌ شما مناسب هستند. صنعت ارائه خدمات میزبانی از گذشته تا به امروز تغییرات نسبتا زیادی را تجربه کرده است و ما امروزه شاهد تحول‌های عظیمی در این صنعت هستیم.

شما برای پروژه خود قصد دارید که از کدام یک از آن‌ها استفاده کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و gsxr هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا