تلگرام هم مجهز به سرویس Business میشود
تلگرام هم مجهز به سرویس Business میشود
مدیرعامل تلگرام امروز از قابلیتهای سرویس Telegram Business رونمایی کرد؛ قابلیتی که مدتهاست در واتساپ وجود دارد و حالا پیامرسان تلگرام به آن مجهز میشود.
بنیانگذار تلگرام اعلام کرد: قابلیت ساخت چتبات برای ارائه خدمات مشتریان نیز در دست ساخت است.
«پاول دورف»، بنیانگذار تلگرام از طریق کانال شخصی خود اعلام کرد: کاربرانی که در اپلیکیشن چت دارای حسابهای شخصی هستند، اکنون میتوانند با پرداخت هزینه ماهانه، آنها را به حساب های تجاری تبدیل کنند.
با این وجود، کاربران میتوانند اطلاعاتی مانند آدرس و ساعت کاری را به پروفایل خود اضافه کنند. البته این قابلیت در حال حاضر فقط برای کاربران پریمیوم تلگرام ارائه شده است.
حسابهای تجاری تلگرام بهویژگیهای دیگری از جمله سازماندهی چت با برچسبهای رنگی، پیامهای خوشامدگویی خودکار و میانبرهایی برای پاسخ سریع نیز دسترسی خواهند داشت.
دوروف در کانال خود گفت که تلگرام قصد دارد ویژگیهای تجاری بیشتری را در این ماه راه اندازی کند، از جمله راهی برای ادغام چت رباتهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای خدمات مشتریان.
حسابهای تجاری تلگرام میتوانند بهطور یکپارچه چتباتها را بهعنوان منشیهای نامرئی خود اضافه کنند تا به همه یا برخی چتها پاسخ دهند.
با هوش مصنوعی، این رباتهای گفتگو میتوانند اتوماسیون خدمات مشتری را به سطح کاملا جدیدی برسانند.
تلگرام در تلاش است تا با این ویژگیهای جدید با واتس اپ بیزینس که سال گذشته از مرز ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه عبور کرد، رقابت کند.
با این حال، یک تفاوت عمده این است که تلگرام برای استفاده از ویژگیهای تجاری هزینه اشتراک میگیرد، در حالی که واتساپ برای درآمدزایی به نوع مکالمات و فراوانی چتها متکی است.
واتساپ متعلق به متا سال گذشته بسیاری از ویژگیهای تجاری را معرفی کرد، از جمله پیامهای مشتری شخصی و جریانها برای تکمیل تراکنشهای تجارت الکترونیک بدون خروج از برنامه .
در دو سال گذشته، تلگرام بر افزایش کسب و کار خود از طریق اشتراکهای ممتاز، کیف پول رمزنگاری خودسرانه و حراج نامهای کاربری ممتاز تمرکز کرده است .
این برنامه چت که بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، همچنین در حال برنامهریزی برای راه اندازی پلتفرم تبلیغاتی خود در این ماه با برنامه اشتراک درآمد برای کانالها است.
مجله خبری gsxr