هاست پرسرعت
بازی

معرفی فیلم The Three Musketeers: D’Artagnan | یکی برای همه، همه برای یکی

معرفی فیلم The Three Musketeers: D’Artagnan | یکی برای همه، همه برای یکی

فیلم فرانسوی The Three Musketeers: D’Artagnan تازه‌ترین اقتباس از رمان مشهور الکساندر دوما می‌باشد که از روایتی مدرن بهره برده است.

تبلیغات

الکساندر دوما، رمان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس مشهور فرانسوی در طی ۶۸ سال زندگی خود دست به نگارش آثار متعددی زد که ژانر ماجراجویی را در صده ۱۸۰۰ دگرگون نمود و با گذشت چندین قرن نه تنها ذره‌ای از جذابیت آثار او کاسته نشده، بلکه در دنیای امروز که شاهد داستان‌های کلیشه‌ای و تکراری هستیم، ارزش رمان و نمایش‌نامه‌های نویسندگانی همچون وی بیش از پیش چشمگیر شده است.

نویسنده‌ای صاحب سبکی که یکی از رمان‌هایش ;i به مانند بمب در دنیای کتاب سر و صدا کرد و شهرتی جهانی پیدا نمود، سه تفنگدار نام دارد. اثری که در سال ۱۸۴۴ توسط الکساندر دوما به نگارش درآمد و به سبب به تصویر کشیدن قهرمانانی که از دل مردم عادی بیرون آمده و حماسه افرینی می‌کنند، مورد توجه مخاطبین قرار گرفته و شهرت این رمان باعث شده تا طی دهه‌های گذشته شاهد ساخت اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی گوناگونی از آن باشیم که هر یک با واکنش‌های متفاوتی توسط بینندگان مواجه شده است و در سال ۲۰۲۳ نیز سینمای فرانسه به سراغ ساخت اثری پرهزینه و جذاب حول محور ۴ تفنگداری رفته که برای ایجاد صلح و آرامش در کشور خود، با تهدیدات خطرناکی روبرو می‌شوند.

معرفی فیلم The Three Musketeers: D’Artagnan | یکی برای همه، همه برای یکی
  • نام فیلم: The Three Musketeers: D’Artagnan
  • نام فیلم به فارسی: سه تفنگدار: دارتانیان
  • ژانر: تاریخی، اکشن و ماجراجویی
  • سال اکران: ۲۰۲۳
  • کارگردان: مارتین بوربولان
  • بازیگران: اوا گرین، فرانسوا سیویل، ونسان کسل، رومن دوریس و پیو مارمای
  • مدت زمان: ۱۲۱ دقیقه
  • محصول کشور: فرانسه

رمان سه تفنگدار اثر الکساندر دوما به عنوان یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین داستان‌های خلق شده در ژانر ماجراجویی به شمار می‌رود که همین محبوبیت سبب شده تا آثار متعددی از آن‌ها در سینما و تلویزیون مورد اقتباس قرار بگیرد که حال در سال ۲۰۲۳ مارتین بوربولان نیز دست به کار شده تا در همکاری با نام‌های مشهور و بزرگی همچون اوا گرین و ونسان کسل، روایت منحصر به فرد خود را از این دلاوران فرانسوی به تصویر بکشد.

اقتباسی تحت عنوان The Three Musketeers: D’Artagnan که به عنوان پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ کشور فرانسه به شمار رفته و در اصل روایتی مجموعه‌ای ۲ قسمتی می‌باشد که در پایان سال ۲۰۲۳ میلادی با فیلم The Three Musketeers: Milady (سه تفنگدار: ملیدی) پایان خواهد یافت.

معرفی فیلم The Three Musketeers: D’Artagnan | یکی برای همه، همه برای یکی

همانطور که از عنوان فیلم The Three Musketeers: D’Artagnan می‌توان حدس زد، ساخته پرهزینه مارتین بوربولان با محوریت جوان‌ترین عضور گروه تفنگداران یعنی شارل دو باتس ـ کاستلمور کنت دارتانیان روایت خود را آغاز می‌کند. مردی جوان و شرافتمند که در دوره پادشاهی لوئی سیزدهم برای تبدیل شدن به یکی از اعضای ارتش خصوصی تفنگداران، از شهر گسکونی به پاریس عظیمت کرده تا بلکه به سبب توصیه نامه‌ای از سوی پدرش، بتواند وارد این گروه شود.

با این حال او از همان ابتدا با قدم گذاشتن به محدوده پاریس با گروهی از راهزنان مواجه می‌شود که قصد ترور زنی اشرافی را دارند. او به سبب نجات این زن وارد معرکه شده ولی جراجت سنگینی برداشته و مشاهده می‌کند که زن مورد نظر توسط غریبه‌ای ناشناس مورد قتل قرار می‌گیرد و خودش نیز که مرده پنداشته می‌شود، در کنار باقی اجساد در خاک دفن می‌شود.

معرفی فیلم The Three Musketeers: D’Artagnan | یکی برای همه، همه برای یکی

با این حال ذات جنجگو دارتانیان تسلیم‌ناپذیرتر از آن بوده که به این راحتی کشته شود و با هزار زور و زحمت از خاک بیرون آمده و رهسپار شهر مرکزی می‌شود تا به قرارگاه تفنگداران مراجعه کرده و شرایط لازم برای عضویت در ارتش خصوص آن را مهیا نماید. مسئله‌ای که به طرزی کمدی‌وارانه پیش رفته و او در قرارگاه تفنگداران به صورت اتفاقی با آتوس، پورتوس و آرامئیس مواجه شده و با هر یک دعوای لفظی را به راه می‌اندازد و به سبب قوانین داخل قرارگاه، در خارج شهر طی ساعت ۱۱، ۱۲ و ۱ با آن‌ها قرار دعوا می‌گذارد.

قرار دعوایی که موجب آشنایی آن‌ها با یکدیگر شده تا در همین ابتدای فیلم جرقه دوستی و برادری آن‌ها زده شود که توسط گروهی از نیروهای کلیسا مورد حمله قرار گرفته و کشتاری پر سر و صدا را به راه می‌اندازند که موجب می‌شود تا توسط خود شخص پادشاه توبیخ شوند. حمله‌ای که در نهایت این ۴ تفنگدار را وارد سلسله‌ای از بازی‌های سیاسی و خیانت‌های سیاست‌مدارانی می‌کند که مرگ و زندگی پادشاه و ملکه را به ماجراجویی آن‌ها پیوند می‌زند.

معرفی فیلم The Three Musketeers: D’Artagnan | یکی برای همه، همه برای یکی

فیلم The Three Musketeers: D’Artagnan به شکلی شمرده شده قهرمانان داستان را که در مرکز آن‌ها دارتانیان قرار دارد، به مخاطب معرفی کرده و با جرقه اتفاقی ساده ولی کلیدی، آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد. کسانی که بدون آن که حتی تصور کنند، نخست باید با شرارت‌های زنی مرموز و خبیث دست و پنجه نرم کرده و سپس کشور فرانسه و شخص پادشاه لوئی سیزدهم را از نقشه تروری بسیار وحشتناک در امان نگه دارند. سلسله‌ای از اتفاقات که پای شخصیت‌های بزرگ و کوچک بسیاری را به داستان باز کرده و حتی خود همین ۴ تفنگدار نیز قربانی بازی سیاسی افراد پشت صحنه قرار گرفته و باید دوستشان آتوس را از مرگی حتمی نجات دهند.

اگر که از خوانندگان رمان سه تفنگدار باشید، می‌دانید که الکساندر دوما ماجراجویی‌های قهرمانانش را با فرهنگ و تاریخ کشور فرانسه در هم آمیخته که به سبب هزینه بسیاری که برای فیلم The Three Musketeers: D’Artagnan شده است، شاهد جلوه‌های بصری شگفت‌انگیز و تماشایی از قرن ۱۷ اروپا باشیم که کشورهای فرانسه و بریتانیا را در دوران اوج پادشاهی‌شان به تصویر کشیده و سکانس‌های مبارزات و زد و خوردها نیز هیجان‌انگیز و جذاب به ارمغان آورده شده است.

معرفی فیلم The Three Musketeers: D’Artagnan | یکی برای همه، همه برای یکی

در پس روایت داستان جذاب و جلوه‌های بصری چشم‌نواز، هنرنمایی بازیگرانی قرار دارد که خوشبختانه همگی موفق شده‌ند تا نقش‌های خود را استادانه به تصویر بکشند. از فرانسوا سیویل در قامت دارتانیان گرفته که به عنوان قهرمان داستان، بار اصلی روایت را بر دوش کشیده و چه جنبه‌های کمدی و عاشقانه و چه جنبه‌های حماسی و وطن‌پرستانه تفنگدار مشهور داستان السکاندر دوما را به شکلی قابل ستایش تصویر کشیده و مخاطب می‌تواند از همان دقایق نخست با او ارتباط برقرار نماید.

در این بین اما شاهد حضور ۲ ستاره به نام‌های اما گرین و ونسان کسلی هستیم که حتی نامشان می‌تواند ما را برای تماشای چنین اثری به وجد بیاورد. اوا گرین در قامت زنی مرموز و بی‌رحم که در پس زمینه وارد روایت داستان The Three Musketeers: D’Artagnan شده تا شرارت‌های خود را زمینه‌چینی کند (که به نوعی آماده سازی برای فیلم The Three Musketeers: Milady به شمار می‌رود) تا وینسان کسلی که در قامت آتوس، مسن‌ترین عضو گروه ۴ تفنگدار سکانس‌هایی زیبا و تاثیرگذار را به تصویر کشیده که اوج قدرت بازیگری وی را می‌توان در سکانسی مشاهده کرد که او در حال تعریف داستان عاشقانه و سیاه زندگی‌اش برای دارتانیان می‌باشد.

معرفی فیلم The Three Musketeers: D’Artagnan | یکی برای همه، همه برای یکی

در پایان باید گفت که با توجه به سیل عظیم آثار سینمایی ارزشمند سال ۲۰۲۳ میلادی که در حال حاضر بین مثلث باربی، اوپنهایمر و ماموریت غیرممکن ۷ خلاصه شده است، فیلم تاریخی، اکشن و ماجراجویی The Three Musketeers: D’Artagnan از حال و هوای نوستالژی خاصی بهره می‌برد که بدون هیچ ادعای خاصی، نه تنها طرفداران رمان مشهور ۳ تفنگدار را به وجد خواهد آورد، بلکه حتی مخاطبین تازه‌وارد به دنیای دلاوران فرانسوی الکساندر دوما نیز می‌توانند شاهد ۱۲۱ دقیقه وقایعی هیجان‌انگیز و سرگرم کننده باشند که تا مدت‌ها در یادشان باقی خواهد ماند.

منبع: gsxr

تبلیغات
Dark.Elden-LordDARKSIREN

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا