هاست پرسرعت
موبايل

آموزش: چند نکته ایمنی برای شارژ کردن گوشی هوشمند

آموزش: چند نکته ایمنی برای شارژ کردن گوشی هوشمند

رعایت نکات ایمنی می‌تواند ضمن ارائه حداکثر سرعت شارژ در گوشی‌های موبایل، احتمال بروز سوانح ناشی از داغ کردن گوشی را نیز به حداقل برساند.

یکی از اصلی‌ترین نکات ایمنی که هنگام شارژ گوشی موبایل هوشمند خود باید رعایت کنید استفاده از شارژر و کابل شارژ مناسب است. کابل و شارژری که همراه گوشی در جعبه به دستتان می‌رسد بهترین گزینه برای انتخاب است. اما اگر قصد خرید شارژ جدید را داشتید حتما به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

شارژ بیش از حد گوشی‌های موبایل علاوه بر تولید حرارت بیش از اندازه در گوشی شما، ممکن است منجر به آسیب دیدن احتمالی باتری گوشی شود. به همین دلیل توصیه می‌شود پس از پر شدن شارژ گوشی تلفن همراه خود آن را از شارژر جدا کنید، البته برخی گوشی‌های هوشمند جدید این قابلیت را دارند که پس از دریافت شارژ کامل، به صورت خودکار از ورود جریان برق به تلفن همراه جلوگیری کنند.

دیگر نکته ایمنی مهمی که حین شارژ گوشی خود باید مورد توجه قرار دهید، خنک نگه‌داشتن آن است. حرارت بزرگترین دشمن باتری گوشی‌های موبایل است که علاوه بر کاهش عمر باتری ممکن است منجر به باد کردن یا انفجار آن شود.

قرار دادن گوشی در حال شارژ زیر بالشت یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که بسیاری کاربران، خصوصا زمان شارژ کردن شبانه گوشی انجام می‌دهند. این کار مانع از دفع حرارت گوشی موبایل شده و در نتیجه باعث داغ شدن یا آتش‌سوزی دستگاه خواهد شد.

 

آموزش: چند نکته ایمنی برای شارژ کردن گوشی هوشمند

کشیدن گوشی از شارژ حین بروز رعد و برق یکی دیگر از نکات ایمنی حین شارژ به شمار می‌رود که شاید افراد کمی به آن توجه داشته باشند. در شرایط خاص، صاعقه ممکن است از طریق شبکه انتقال برق به پریز منتقل شود و به‌طور ناخواسته گوشی شما را دچار مشکل کند‌.

شارژ سریع فناوری فوق‌العاده‌ای‌ست که امکان شارژ کردن گوشی‌های موبایل در زمانی بسیار کوتاه‌تر از قبل را به کاربران می‌دهد. با این وجود باید توجه کنید که شارژ سریع باعث تولید حرارت بیشتری شده که ممکن است به گوشی موبایل شما آسیب بزند. این مساله زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شارژ سریع را در محیط‌هایی با دماهای بیش از اندازه بالا انجام دهید. در این شرایط احتمال آسیب دیدن باتری و آتش‌سوزی به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند.

حتما در جریان هستید که آب دارای املاح رسانای جریان برق به شمار می‌رود. بنابراین اگر دستتان خیس است به هیچ‌وجه گوشی موبایل خود را لمس نکنید! رطوبت دست شما ممکن است منجر به آسیب رسیدن به درگاه شارژ گوشی و بروز برق گرفتگی در شما شود.

استفاده از محافظ به منظور محافظت از دستگاه‌های الکتریکی خود در برابر نوسانات جریان برق امری ضروری نه فقط برای گوشی موبایل، بلکه تمامی وسایل برقی منزل شماست. 

با رعایت این نکات می‌توانید ضمن برخورداری از حداکثر سرعت شارژ ممکن از آداپتور و کابل شارژ خود محافظت کرده و خطراتی که در اثر داغ کردن گوشی متوجهتان خواهد بود را به حداقل برسانید.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا