هاست پرسرعت
خودرو

بزرگ‌ترین تصادف زنجیره‌ای جهان در چین با یک کشته و ده ها زخمی

بزرگ‌ترین تصادف زنجیره‌ای جهان در چین با یک کشته و ده ها زخمی

روز چهارشنبه هفته جاری بزرگ‌ترین تصادف زنجیره‌ای جهان در کشور چین رخ داد و در این حادثه یک نفر کشته شد. مه غلیظ باعث شد بیش از ۲۰۰ خودرو روی پلی در شهر ژنگژو چین با یکدیگر برخورد کنند.

با توجه به تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی می‌توانیم برخورد شدید صدها خودرو با یکدیگر و تلنبار شدن آن‌ها روی یکدیگر را ببینیم. این حادثه ترسناک در روی پل ژنگژین هوانگ رخ داده است. با توجه به تصاویر منتشر از دوربین‌های مدار بسته، یکی از خودروها قیچی کرده است. در ویدئو کلیپی که منتشر شده صدای فردی شنیده می‌شود که اظهار می‌دارد این حادثه بسیار ترسناک بوده و مردم زیادی در صحنه تصادف حضور دارند. او فکر نمی‌کند که بتواند از پل عبور کند. با نگاهی دقیق‌تر به سایر تصاویر می‌توان عابران پیاده‌ای را دید که با وحشت و حیرت به دودی که از خودروها به هوا برمی‌خیزد نگاه می‌کنند. همچنین خودرویی با یک حفره بزرگ در شیشه جلوی شکسته شده‌اش قابل‌تشخیص خواهد بود.

نکته قابل‌ذکر اینکه بسیاری از افراد حادثه دیده و مجروح شده در خودروهای خود گیر افتاده‌اند و اداره آتش‌نشانی شهر ژنگژو چین نیز ۱۱ خودروی آتش‌نشانی و ۶۶ مأمور نجات را برای کمک‌رسانی به مجروحان بزرگ‌ترین تصادف زنجیره‌ای جهان فرستاده است. گفته می‌شود در زمان وقوع این حادثه میزان دید در بسیاری از خیابان‌ها و جاده‌ها به کمتر از ۵۰۰ متر رسیده و حتی در ساعاتی از روز این میزان دید به ۲۰۰ متر نیز کاهش یافته است.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی حتی تعداد خودروهای حادثه دیده را بیش از ۴۰۰ دستگاه اعلام کرده‌اند. دلیل بزرگ‌ترین تصادف زنجیره‌ای جهان نیز هوای مه‌آلود و لغزندگی جاده اعلام شده است. با آغاز فصل زمستان در بسیاری از کشورها شاهد حوادث مرگبار زیادی هستیم و به همین خاطر توصیه می‌کنیم نکات ایمنی را در زمان رانندگی در شرایط زمستانی رعایت کنید تا سفری امن و بی‌خطر داشته باشید.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا