هاست پرسرعت
خودرو

تمدید مدیرعاملی اولیور زیپس در بی ام و برای ۳ سال آینده

تمدید مدیرعاملی اولیور زیپس در بی ام و برای ۳ سال آینده

رسانه‌های آلمانی اعلام کرد اولیور زیپس قرارداد خود با بی‌ام‌و را به مدت ۳ سال تمدید کرده و در سال‌های پیش رو نیز سکان‌دار این برند خواهد بود.

اگرچه بی‌ام‌و از پاسخ به سؤالات خبرنگاران در این زمینه خودداری کرده اما منابع ناشناس چنین اخباری را تائید کرده است. زیپس از آگوست ۲۰۱۹ تاکنون به عنوان مدیرعامل بی‌ام‌و انجام‌وظیفه می‌کند. اگرچه تمدید حداقل ۲ ساله قرارداد این مدیر ارشد قطعی خواهد بود اما ظاهراً بی‌ام‌و به دنبال جایگزین زیپس در آینده است. گفته می‌شود قرارداد زیپس با برند موردبحث در تابستان ۲۰۲۶ به پایان خواهد رسید و در آن زمان مدیرعامل جدید انتخاب خواهد شد.

رسانه‌ها به نقل از منابع نزدیک به کمپانی نوشته‌اند یک لیست کوتاه متشکل از سه مدیر ارشد خودرویی جهت جایگزینی اولیور زیپس تهیه شده است. به نظر می‌رسد میلان ندلکوویچ مدیر تولید، یواخیم پست مدیر خرید و ایلکا هورشتمایر مدیر منابع انسانی بی‌ام‌و جزو نامزدهای احتمالی برای تصدی سمت مدیرعاملی شرکت هستند. ژرمن‌ها در مقطع حساسی قرار دارند زیرا اولین موج محصولات برقی تولیدی بر پایه پلتفرم نئو کلاس از سال ۲۰۲۵ راهی بازار خواهند شد. چند هفته قبل بود که فرانک وبر مدیر توسعه ؤ اظهار داشت ژرمن‌ها بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ خود را انجام داده‌اند. او همچنین گفت محصولات مخصوص بازار چین در همین کشور تولید خواهند شد.

البته توسعه یک پلتفرم مخصوص خودروهای برقی با امکان پشتیبانی از قوای محرکه هیدروژنی به معنی خاتمه عرضه خودروهای درون‌سوز در کوتاه‌مدت نیست. اولیور زیپس در موقعیت‌های گوناگون به ادامه عرضه خودروهای درون‌سوز اشاره کرده و گفته که حذف آن‌ها از سبد محصولات یک اشتباه خواهد بود. دلیل او برای این گفته‌ها نیز قیمت بالای خودروهای برقی برای خریداران و آماده نبودن زیرساخت‌های شارژ است. به همین خاطر بی‌ام‌و از اعلام زمان دقیق برای پایان عرضه محصولات درون‌سوز خود خودداری می‌کند و پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر این برند حداقل تا سال ۲۰۳۰ در دسترس خواهند بود. با این تفاسیر احتمالاً پیشرانه‌های کوچک‌تر به دهه بعدی راه خواهند یافت.

بی‌ام‌و می‌خواهد خودروهای برقی در سال ۲۰۳۰ سهم ۵۰ درصدی از فروش سالانه داشته باشند. در همان سال مینی و رولزرویس به عرضه خودروهای درون‌سوز خود خاتمه خواهند داد اما هنوز مشخص نیست که استراتژی عضو جدید این گروه یعنی آلپینا چه خواهد بود اما واضح است که برقی سازی محصولات اجتناب‌ناپذیر است و دیر یا زود باید منتظر عرضه چنین محصولاتی باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا