هاست پرسرعت
بازی

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال 2022

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال 2022

طرفدار بازی‌های نقش‌آفرینی (RPG) هستید؟ امروز قرار است تا با هم، نگاهی داشته باشیم به بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی ساخته شده در سال 2022.

سال 2022، یکی از بهترین سال‌ها برای گیمر‌ها و به ویژه، طرفداران آثار نقش‌آفرینی بود و با وجود رقابت سنگین حاکم در میان بازی‌سازان، بازیکنان این ژانر با آثار مختلف و با کیفیت امسال، حسابی راضی بودند و توانستند تا پا به دنیا‌های جدید و دوست‌داشتنی مختلفی بذارند و کماکان در آن‌ها به گشت و گذار بپردازند.

تعاریف بسیاری برای ژانر نقش‌آفرینی یا به اصطلاح (Role Playing Game) RPG وجود دارد و معرفی ویژگی‌های ریز و درشت این ژانر، کار دشواریست. به طور کلی، این‌ گونه آثار، شما را در نقش کاراکتری قرار می‌دهند که بازیکن در طول بازی، آزادی دارد تا برخی ویژگی‌ها و صفات این کاراکتر را کنترل کند و یا ارتقا ببخشد.

همچنین، دست بازیکن برای پیشروی در داستان به شکل دلخواه در اغلب اینگونه بازی‌ها باز است و به طور کلی، آزادی‌عمل بیشتری نسبت به دیگر آثار در اینگونه بازی‌ها دیده می‌شود. از زیر ژانر‌های RPG می‌توان به نقش‌آفرینی ژاپنی، آثار سولزلایک و یا نقش‌آفرینی- تاکتیکال اشاره‌کرد.

با این وجود، امروز قرار است تا از میان این بازی‌ها، 7 مورد از بهترین آثار ساخته‌شده در این ژانر را بدون ترتیب خاصی انتخاب کنیم. در ادامه، با معرفی این آثار همراه gsxr باشید.

Elden Ring

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال 2022

هنگام معرفی بهترین‌ بازی نقش‌آفرینی سال 2022 و یا حتی بهترین آثار RPG تاریخ، Elden Ring به عنوان گل‌سرسبد این گونه آثار، مقتدرانه در جایگاه بسیار خوبی از لیست قرار خواهد گرفت. اثری که اثبات کرد هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، کماکان حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد و Elden Ring یکی از شگفتی‌های خیره‌کننده‌‎ی این کارگردان موفق بود

در Elden Ring شما در نقش سربازی تبعید شده به نام Tarnsished قرار می‌گیرید که در یک جهان پیچیده، در تلاش برای شکست دادن خدایان و موجودات مختلف است تا در نهایت بتواند به Elden Lord سرزمین میانه تبدیل شود.

Elden Ring توانست با ارائه‌ی یک جهان فوق‌العاده زیبا و غنی، گیم‌پلی سخت، اما دوست داشتنی، باس‌فایت‌هایی به یاد ماندنی و در نهایت، یک روایت خوب و گیرا، بازیکنان آثار RPG و به ویژه سولزلایک را شگفت‌زده کند و در نهایت بتواند تعداد بسیاری از گیمر‌ها را با این سبک آشنا کند.

همچنین این اثر توانست تا سبک سولزلایک را، یک قدم پیشرفته‌تر کند و ویژگی‌های جدیدی را در آن پیاده سازی کند. برای مثال، Elden Ring اولین اثر جهان‌-باز ساخته شده در سبک سولزلایک بود و توانست تا با ارائه‌ی یک دنیای پرمحتوا، به خوبی از این عنصر بهره‌گیری کند.

تمامی این نکات دلیلی بر اثبات کیفیت بسیار بالای این اثر بوده و بی‌راه نیست اگر از Elden Ring به عنوان بهترین بازی این لیست و یا حتی بهترین بازی سال یاد کنیم. حتی اگر به آثار نقش‌آفرینی و یا سولزلایک علاقه‌مند نیستید، پیشنهاد می‌کنم تا برای یک بار هم که شده، سری به سرزمین میانه بزنید تا شاید نظرتان تغییر کند و شیفته‌ی این اثر شوید!

Triangle Strategy

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال 2022

امسال، بازی‌های RPG بسیار خوبی برای دارندگان Switch منتشر شده‌اند و تعدادی از بازی‌های این لیست، از این دسته به شمار می‌روند. Triangle Strategy، عنوانی نقش‌آفرینی و تاکتیکال بوده که توسط استودیوی ژاپنی Square Enix توسعه یافته است.

تبلیغات

داستان بازی درباره‌ی نبردی میان سه امپراطوریست که بر سر منابع مختلف در جنگ هستند و شما به عنوان وارث یکی از این امپراطوری‌ها وارد دنیای بازی خواهید شد. بازی، داستان بسیار جذابی دارد و از نظر گیم‌پلی، یک اثر بسیار غنی به شمار می‌رود که بازیکنانی که به آثار ساخته ساخته شده در این سبک علاقه‌مند هستند را حسابی سرگرم خواهد کرد.

این بازی در تاریخ 21 مهرماه در دسترس کاربران رایانه‌های شخصی نیز قرار گرفت و بازیکنان این پلتفرم نیز می‌توانند این اثر را تجربه کرده و از آن لذت ببرند.

Xenoblade Chronicles 3

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال 2022

Xenoblade Chronicles 3، یکی دیگر از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی امسال است که کماکان، به صورت انحصاری در دسترس کاربران Nintendo Switch قرار دارد. اگرچه بازی از نظر گرافیکی حرف زیادی برای گفتن ندارد و کمی کهنه به نظر می‌رسد، اما در باقی بخش‌ها یک اثر فوق‌العاده به شمار می‌رود و طرفداران سبک RPG را حسابی سرگرم خواهد کرد.

سیستم مبارزات این اثر، کیفیت بسیار بالایی دارد و از طرفی، سازندگان به خوبی توانسته‌اند تا داستان نسخه‌های قبلی را ادامه‌دهند و شاهد روایت جذابی در طول بازی هستیم. داستان بازی، درباره‌ی نبردی میان دو کشور مختلف است که در میان نبرد، دو گروه مختلف از این کشور‌ها جنگ را کنار گذاشته و با هم به دنبال منشاء اصلی این درگیری‌ها می‌گردند.

Xenoblade Chronicles 3 در نهایت، با ارائه‌ی یک گیم‌پلی جذاب و داستانی جذاب و سرگرم کننده، از بهترین آثار انحصاری منتشر شده روی کنسول سوییچ و یکی از بهترین بازی‌ها نقش‌آفرینی سال 2022 به شمار می‌رود که تجربه‌ی آن به کاربران این کنسول، پیشنهاد می‌شود.

Pokemon Legends: Arceus

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال 2022

باز هم نینتندو و باز هم یک اثر سرگرم کننده‌ی دیگر از مجموعه بازی‌های ساخته شده بر مبنای جهان دوست داشتنی Pokemon‌ها. Pokemon Legends: Arceus یکی از جدید‌ترین نسخه‌های ساخته شده از مجموعه‌ی برند بسیار محبوب و البته سودآور Pokemon است.

هر سال، شاهد عرضه‌ی عناوین مختلفی از سری Pokemon هستیم و جالب است بدانید، این برند توانسته است تا بعد از ماریو، لقب پرفروش‌ترین سری بازی‌های موجود در دنیای ویدیوگیم را از آن خود کند.

حال در جدیدترین اثر ساخته شده از این سری، بازی به روایت میان زندگی انسان‌ها و Pokemonها، در سال‌های سال قبل از روابط خوب آن‌ها می‌پردازد؛ در دورانی که این دو گونه، هنوز نتوانسته‌اند تا ارتباط خود را با یک‌ دیگر نزدیک کنند. بازی، روایت بسیار جالبی دارد و برای طرفداران این سری، یک عنوان با ارزش به شمار می‌رود.

این نسخه از بازی، در یک دنیای جهان-باز اتفاق می‌افتاد و شما به عنوان یک شکارچی Pokemon وارد دنیای بازی می‌شوید و باید گونه‌های مختلفی از این نژاند را برای مطالعه، پیش دانشمندان ببرید تا بیشتر با Pokemonها آشنا شوید.

بازی تجربه‌ی به نسبت سختی را برای گیمرها به ارمغان می‌آورد، اما با این وجود شاهد یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده در دنیای Pokemonها هستیم و اگر به کنسول Switch دسترسی داشته و دوست دارید تا وارد دنیای این موجودات شوید، Pokemon Legends: Arceus یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

Live A Live

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال 2022

Live A Live، یکی از آثار نقش‌آفرینی ساخته شده توسط Square Enix در سال 1994 بود. حال این اثر در سال 2022 بازسازی شده است و به عنوان یکی دیگر از عناوین JRPG و انحصاری کنسول Nintendo Switch بازگشته است و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

داستان بازی از زمان‌های خیلی دور شروع می‌شود و به حال می‌رسد و دوباره از ما فاصله می‌گیرد و به آینده‌های بسیار دور سفر می‌کند. این اثر، یک تجربه‌ی بسیار غنی از حیث گیم‌پلی را تقدیم مخاطب می‌کند و در انتها، می‌تواند به خوبی در دل گیمر‌های قدیمی جای باز کند.

حتی اگر از بازیکنان جدید ویدیوگیم هستید، Live A Live ارزش امتحان را دارد و اگر با فضای آن ارتباط برقرار کنید، این اثر تبدیل به یکی از بهترین تجربه‌های شما در سال 2022 خواهد شد.

Horizon Forbidden West

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال 2022

Horizon Forbidden West با ترکیبی از ژانر‌های مختلف چون ماجراجویی، اکشن و نقش‌آفرینی ساخته شده است و رگه‌هایی از ژانر RPG در بازی، این اثر را شایان ذکر در بخش بهترین آثار نقش‌آفرینی سال 2022 می‌کند . بازی، ادامه‌ای بر ماجراهای Aloy بوده و قرار است تا باری دیگر، در نقش این کاراکتر قرار بگیریم و با او، به ماجراجویی بپردازیم.

Horizon Forbidden West، توانسته است تا ایرادات نسخه‌ی قبلی را تا حد زیادی رفع کند و با گسترش جهان بازی قبلی، تبدیل به یک تجربه‌ی کامل‌تر شود. Horizon Forbidden West از نظر گرافیکی تجربه‌ی بسیار خوبی را تقدیم مخاطب می‌کند و می‌تواند تا برخلاف نسخه‌ی قبلی که اشکالاتی در حیث روایت و داستان داشت، داستانی به مراتب سرگرم کننده را روایت کند.

بازی، به طور کلی تجربه‌ای همه پسندانه‌تر از عناوین نقش‌آفرینی ژاپنی و یا آثار سولزلایک است و لذا برای افرادی که دوست دارند تا کم‌کم وارد دنیای آثار نقش‌آفرینی پیچیده‌تر شوند، گزینه‌ی بسیار خوبی به شمار می‌رود. این اثر به صورت انحصاری در دسترس کاربران PS4 و PS5 قرار دارد.

Dying Light 2 Stay Human

بهترین‌بازی‌های نقش‌آفرینی سال 2022

Dying Light 2 Stay Human نیز یکی از آثار ساخته شده با استفاده از ترکیب ژانر‌های مختلف به شمار می‌رود و خب، رگه‌هایی از عناوین نقش‌آفرینی در این اثر نیز دیده می‌شود. اگرچه Dying Light 2 Stay Human عنوان بی‌نقصی نیست و اشکالات بسیاری در بازی دیده می‌شود، با این وجود، بخش نقش‌آفرینی این اثر به خوبی پیاده سازی شده است و می‌تواند برای طرفداران این سبک، بسیار جذاب واقع شود.

Dying Light 2 Stay Human، این بار بر روی استفاده از سلاح‌های سرد تمرکز کرده است و شاهد پیشرفت سیستم پارکور در بازی هستیم. در این نسخه، مکانیزم ارتقای کاراکتر به خوبی پیاده سازی شده است و امکانات کاملی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد.

بازی در بخش‌هایی چون روایت و داستان ضعف دارد و فعالیت‌های جانبی آن خیلی زود تکراری می‌شوند، با این وجود، اگر تمامی آثار یاد شده در این لیست را تجربه کرده‌اید و کماکان به دنبال یک اثر نقش‌آفرینی دیگر هستید، Dying Light 2 Stay Human آخرین اثریست که می‌توان در این لیست، به شما پیشنهاد کرد.

این هم از لیست بهترین آثار نقش‌آفرینی منتشر شده در سال 2022. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم، امسال سال بسیار خوبی برای طرفداران این ژانر بود و به خصوص دارندگان کنسول سوییچ توانستند تا بازی‌های بسیار خوبی را در این سبک تجربه کنند. ما هم بازی‌های یاد شده در این لیست را به شما کاربران توصیه می‌کنیم. امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید.

راستی، شما کدام یک از آثار یاد شده در این لیست را تجربه کرده‌اید؟ نظرتان در مورد عناوین نقش‌آفرینی منتشر شده در سال 2022 چه بود و منتظر کدام یک از آثار RPG سال آینده هستید؟

ata.expressDARKSIRENلژیونHaj ClankCarddragonred-eyed Banished Knightگیمر غمگینInvisible bearded userLonesome guyBlackCityGAMER 1995هادی صفاییMr.BadGuyWrestlerA,,shامیر حسینمحمدامین حیدریwolf of vlashHyakkimaruDanialRanjbarzadehmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا