هاست پرسرعت
تکنولوژی

مقایسه گلکسی A34 و گلکسی A33؛ چرا باید نسخه جدید را بخریم؟

مقایسه گلکسی A34 و گلکسی A33؛ چرا باید نسخه جدید را بخریم؟

سامسونگ اخیراً گوشی گلکسی A34 را معرفی کرده که در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی گلکسی A33 در بسیاری از بخش‌ها پیشرفت‌های خوب و قابل توجهی دارد. همچنین، سبک طراحی این گوشی نیز تغییر کرده و بیشتر با مدل‌های سری گلکسی S23 هماهنگ شده است تا گوشی‌های معمولی سری A که سال گذشته شاهد عرضه آن‌ها بودیم.

اما آیا بهبودهایی که در این مدل جدید اعمال شده ارزش صرف هزینه برای ارتقاء گوشی را دارد یا همچنان خرید گلکسی A33 که قیمت پایین‌تری هم دارد انتخاب بهتری است؟ برای کمک به شما در یافتن پاسخ این سؤال در ادامه قصد داریم تا گلکسی A34 مدل 2023 را با نسخه سال گذشته گلکسی A33 مقایسه کنیم. با دیجی رو همراه باشید.

طراحی و صفحه نمایش

درست مانند گلکسی A54، سامسونگ در گلکسی A34 هم سبک طراحی را تغییر داده تا با مدل‌های گلکسی S23 هماهنگ‌تر به نظر برسد. بنابراین جزیره دوربینی که در گلکسی A33 شاهد بودیم به کلی از بین رفته و در عوض سه حلقه لنز دوربین مستقیماً از پنل پشتی صاف گوشی بیرون زده‌اند. این نوع طراحی ساده‌تر، ظریف‌تر و یکنواخت‌تر است، به علاوه اینکه سامسونگ این بار ماژول تشخیص عمق بی‌معنی را نیز کنار گذاشته و دوربین سه‌گانه را در یک ستون عمودی مرتب کرده است.

گلکسی A34

گلکسی A34 دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی و بزرگتری نسبت به گلکسی A33 است و در رنگ‌های لیمویی، خاکستری، بنفش و نقره‌ای عرضه می‌شود. این گوشی دارای بدنه‌ای با ابعاد 161.3 در 78.1 در 8.2 میلی‌متر و وزن 199 گرمی است و کمی بلندتر و عریض‌تر از گلکسی A33 (159.7 در 74.0 در 8.1 میلی‌متر) به نظر می‌رسد. همچنین به طور محسوسی سنگین‌تر هم هست.

در قسمت جلوی بدنه، حاشیه‌های یکنواخت اطراف صفحه نمایش، دوربین سلفی تعبیه شده در حفره نمایشگر و گوشه‌های گرد گلکسی A34 خودنمایی کرده و باید گفت ظاهر بسیار جذابی را به این گوشی میان‌رده سامسونگ بخشیده‌اند. با این حال، بزرگترین ارتقائی که در گلکسی A34 در مقایسه با گلکسی A33 شاهد هستیم، نمایشگر آن است.

در حالی که هر دو گوشی دارای صفحه نمایشی با وضوح 1080p هستند، سامسونگ گلکسی A34 را به یک پنل مدرن‌تر مجهز کرده که نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه می‌دهد. جالب اینکه قیمت گوشی همچنان زیر 400 دلار حفظ شده و باید گفت مشخصاتی را که گلکسی A34 با این قیمت ارائه می‌کند، در کمتر گوشی هوشمندی می‌توان یافت.

گلکسی A34 و گلکسی A33
گلکسی A34 (راست) در کنار گلکسی A33 (چپ)

جدول مقایسه مشخصات صفحه نمایش گلکسی A34 و گلکسی A33:

حداکثر روشنایی
(هر چه بیشتر بهتر)
حداکثر روشنایی (نیت)
(هر چه کمتر بهتر)
دمای رنگ
(کلوین)
گاما DELTA E RGBCMY
(هر چه کمتر بهتر)
DELTA E GRAYSCALE
(هر چه کمتر بهتر)
سامسونگ گلکسی A34 938
(عالی)
1.7
(عالی)
6996
(عالی)
2.04 3.16
(خوب)
9.47
(ضعیف)
سامسونگ گلکسی A33 673
(عالی)
1.7
(عالی)
6418
(عالی)
2.14 1.53
(عالی)
1.4
(عالی)

علاوه بر رزولوشن 1080p و نرخ تازه‌سازی بالا که به وب‌گردی، مطالعه و بازی کردن راحت‌تر کمک می‌کند، صفحه نمایش گلکسی A34 دارای ویژگی Vision Booster سامسونگ است که حداکثر روشنایی و کنتراست را در فضای باز افزایش می‌دهد و در محیط‌های بیرون از خانه و زیر نور آفتاب بهتر می‌توان با گوشی کار کرد.

دوربین

سامسونگ برای ارتقاء دوربین گلکسی A34 خود را به زحمت نینداخته و ترجیح داده تا از همان مجموعه دوربین گلکسی A33 استفاده کند. البته، همان‌طور که گفتیم تعداد دوربین‌ها از چهار به سه کاهش یافته و سنسور تشخیص عمق که تقریباً بی‌فایده بود از بین رفته تا ماژول دوربین هم به چیزی که در سری گلکسی S23 می‌بینیم، شباهت بیشتری داشته باشد.

گلکسی A34 دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.0 اینچی، پیکسل‌های 0.8 میکرومتری و لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است. دوربین اصلی از فوکوس خودکار تشخیص فاز سریع پشتیبانی کرده و در تثبیت عکس‌ها و فیلم‌ها بسیار خوب عمل می‌کند. دومین دوربین مجهز به سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی با لنز f/2.2 است و قادر به گرفتن عکس‌های پانوراما و گروهی با زاویه دید 123 درجه می‌باشد. به علاوه پیکسل‌های بزرگتر 1.12 میکرونی را ارائه می‌دهد.

گلکسی A34

آخرین مورد که به هیچ وجه کم اهمیت هم نیست، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 برای ثبت عکس‌های کلوزآپ است. بنابراین، همان‌طور که می‌بینید سامسونگ این بار تصمیم عاقلانه‌تری گرفته و به جای شلوغ کردن بی‌مورد دوربین پشتی تنها از سه لنز مفید و پرکاربرد استفاده کرده است.

نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین گلکسی A34

دوربین اصلی گلکسی A34 تصاویر خوبی را برای یک گوشی هوشمند در این رده قیمت ثبت می‌کند. عکس‌های گرفته شده با این دوربین به اندازه کافی واضح هستند و محدوده دینامیکی آن‌ها نیز کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. البته، طبق معمول گوشی‌های سامسونگ، رنگ‌ها کمی بیش از حد اشباع هستند و کنتراست هم تاحدودی بیشتر از حد عادی است. البته، این نکته بدی نیست و اکثر افرادی که به سراغ گوشی‌های سامسونگ از قبیل گلکسی A34 می‌روند، احتمالاً می‌خواهند به سرعت عکس‌های جذابی را بگیرند که آماده به اشتراک‌گذاری بوده و نیاز چندانی به زیباسازی نداشته باشد.

دوربین فوق عریض از نظر وضوح و شارپ بودن به خوبی دوربین اصلی نیست و البته تمایل دارد رنگ‌ها را حتی بیشتر از دوربین اصلی اشباع کند! با این حال، همانطور که گفته شد، تمام این تغییرات اعمال شده در عکس‌ها برای اغلب افراد دلپذیر هستند و می‌توانند عکس‌های زاویه باز را به سرعت گرفته و در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

برنامه دوربین گلکسی A34 همچنین یک گزینه برای بزرگنمایی 2 برابری را در اختیار شما قرار می‌دهد، که به نظر می‌رسد به صورت نرم افزاری و با کراپ کردن عکس‌های سنسور 48 مگاپیکسلی کار می‌کند. با این حال، نتیجه‌ای که ارائه می‌کند به طرز شگفت‌انگیزی خوب است.

دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی هم از کیفیت تصویر کاملاً قابل قبول است و برای ارسال عکس در شبکه‌های اجتماعی راضی کننده است. اما اگر بخواهید به صورت جدی به عکاسی ماکرو بپردازید، ممکن است از نتیجه کار چندان رضایت نداشته باشید.

سلفی‌های گرفته شده با گلکسی A34 هم کاملاً خوب و قابل قبول هستند و در حالت پرتره نیز عمق تصویر با تار کردن پس‌زمینه شبیه‌سازی می‌شود. رنگ‌های ثبت شده در عکس‌های سلفی هم بسیار جذاب هستند و در مجموع با توجه به رده قیمتی گلکسی A34 می‌توان گفت دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

در انتهای این بخش بد نیست به کیفیت ضبط ویدیو در گلکسی A34 اشاره کنیم که با حداکثر وضوح 4K و نرخ 30 فریم در ثانیه انجام می‌شود. همچنین، برای اولین بار در سری گلکسی A، گوشی‌های گلکسی A34 و A54 به ابزارهای ویرایشی جدیدی مجهز شده‌اند که برای بهبود محدوده دینامیکی عکس‌ها مستقیماً از داخل برنامه دوربین کاربرد دارد.

عملکرد پردازشی و نرم افزار

گلکسی A33 از پردازنده هشت هسته‌ای و 5 نانومتری خود سامسونگ با نام اگزینوس 1280 استفاده می‌کرد، اما در گلکسی A34 شاهد استفاده از تراشه پردازشی 6 نانومتری دیمنسیتی 1080 از محصولات مدیاتک هستیم. با این حال، مشخصات هر دو پردازنده تقریباً یکسان است و تنها فرکانس هسته‌های اصلی در گلکسی A34 حدود 0.2 هرتز بیشتر شده است. با وجود یکسان بودن قدرت پردازنده، گلکسی A34 از جدیدترین سیستم عامل همراه گوگل یعنی اندروید 13 با رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ بهره می‌برد که ویژگی‌های جدید بیشتری را ارائه می‌کند.

مقایسه گلکسی A34 و گلکسی A33

درست مانند گلکسی A33، ارزان‌ترین نسخه گلکسی A34 هم دارای 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی است و قیمت آن هم از 389 یورو شروع می‌شود. در صورتی که بخواهید هزینه بیشتری صرف کنید، می‌توانید به سراغ مدل 459 یورویی بروید که 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته، در هر دو نسخه یک شیار کارت میکرو اس دی هم برای افزایش فضای ذخیره‌سازی وجود دارد. نیازی به گفتن نیست که گلکسی A34 با این مشخصات و قیمت به جرگه بهترین گوشی‌های ارزان قیمت 5G پیوست.

طول عمر باتری و سرعت شارژ

با اینکه هر دو گوشی جدید گلکسی A34 و گلکسی A54 با قیمت پایه کمتر از 400 دلار عرضه شده‌اند، اما سامسونگ آن‌ها را به باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده است. این گوشی‌ها با وجود اندازه صفحه نمایش 6.4 و 6.6 اینچی و وضوح 1080p حتی در صورت استفاده سنگین هم می‌توانند با یکبار شارژ بیش از یک روز دوام بیاورند و البته باتری گلکسی A34 طول عمر نسبتاً بهتری دارد.

مقایسه گلکسی A34 و گلکسی A33

با این حال، سرعت شارژ این باتری 5000 میلی آمپر ساعتی نسبتاً آهسته است، زیرا هیچ کدام از گوشی‌های جدید سامسونگ از سریع‌ترین فناوری این شرکت یعنی شارژ 45 وات پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین، اگر نمی‌خواهید بیش از دو ساعت منتظر شارژ شدن گوشی خود بمانید، بهتر است کمی هزینه کرده و شارژر 25 وات استاندارد گلکسی A34 را خریداری کنید.

جمع‌بندی

به‌روزرسانی‌های سخت افزاری و نرم افزاری استراتژیکی که سامسونگ در گلکسی A34 اعمال کرده، باعث می‌شود که صرفه‌جویی صرفه‌جویی حدود 50 دلاری برای خرید مدل قدیمی‌تر گلکسی A33 اصلاً عاقلانه نباشد و خرید نسخه جدید به همه خریداران پیشنهاد شود.

با گلکسی A34 نه تنها از اتصال 5G با بودجه زیر 400 دلار برخوردار خواهید بود، بلکه یک صفحه نمایش مدرن 1080p با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز نیز در اختیار خواهید داشت. علاوه بر این، طراحی جدید گلکسی A34 روح تازه‌ای به این زیرسری از محصولات سامسونگ دمیده و آن را به سری گران‌تر گلکسی S23 بسیار نزدیک‌تر کرده است.

با اینکه هیچ ارتقاء قابل توجهی در دوربین یا باتری شاهد نیستیم، اما واقعیت این است که این بخش‌ها در گلکسی A33 با توجه به قیمت آن بسیار عالی بودند و هنوز هم کاملاً قبول هستند. بنابراین، نمی‌توان سامسونگ را به خاطر انجام ندادن این کار سرزنش کرد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا