هاست پرسرعت
خودرو

شاسی بلند دو دیفرانسیل چری TJ-1 با مصرف سوخت ۱ لیتر معرفی شد

شاسی بلند دو دیفرانسیل چری TJ-1 با مصرف سوخت ۱ لیتر معرفی شد

چری در مراسم ویژه خود شاسی بلند پلاگین هیبرید دو دیفرانسیل جدید به نام TJ-1 را معرفی کرد. این خودرو مصرف سوخت ۱ لیتر در صد کیلومتر دارد.

شاسی بلند کامپکت چری به عنوان محصولی با آفرود سبک معرفی شده و به‌صورت درون‌سوز و پلاگین هیبرید و با سیستم چهار چرخ محرک در دسترس خواهد بود. با نگاهی به طراحی بدنه این خودرو می‌توانیم عناصر خشن بدنه و شکل مربعی آن را تشخیص دهیم. بارزترین نکته در بخش جلوی چری TJ-1 لوگوی بزرگ این خودروساز است که در داخل جلوپنجره‌ای تیره جا خوش کرده است.

مدل درون‌سوز چری TJ-1 به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه مجهز است درحالی‌که مدل پلاگین هیبریدی از پیشرانه ۱.۵ لیتری هیبریدی سود می‌برد و قدرت آن به ۱۵۴ اسب بخار و گشتاورش به ۲۲۰ نیوتون متر می‌رسد. همان‌طور که گفته شد این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۱ لیتر مصرف سوخت خواهد داشت و شعاع حرکتی آن در حالت تمام برقی نیز بیش از ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. در صورت استفاده از باک سوخت پر و شارژ کامل باتری می‌توان ۱۴۰۰ کیلومتر را با TJ-1 پلاگین هیبریدی پیمود. همچنین رساندن شارژ باتری از ۳۰ به ۸۰ درصد فقط ۱۸ دقیقه طول خواهد کشید.

طول/عرض/ارتفاع شاسی بلند دو دیفرانسیل چری به ۴۵۱۵/۱۸۶۵/۱۶۸۰ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۶۷۵ میلی‌متر خواهد بود. در پروفایل جانبی این خودرو طراحی متمایز سقف به همراه دستگیره‌های درب پاپ اوت و رینگ‌های ۵ پره تیغه‌ای دیده می‌شوند. در بخش عقب نیز چراغ‌هایی چسبیده به یکدیگر و دو خروجی اگزوز وجود دارند. طراحان چری در کابین این خودرو از حداقل دکمه‌ها استفاده کرده‌اند. از جمله ویژگی‌های کابین می‌توان به پشت آمپرهای دیجیتالی، نمایشگر مرکزی ۱۴.۸ اینچی، هدآپ دیسپلی و شارژ بی‌سیم در کنسول مرکزی اشاره کرد. همچنین ورودی‌های هوای گرد و مستطیلی در دو گوشه کابین نیز کاملاً جلب‌توجه می‌کنند. ظاهراً نرم‌افزار سیستم اطلاعات مرکزی TJ-1 توسط کوالکام تأمین شده و از به‌روزرسانی از راه دور، تشخیص چهره و سیستم دستیار رانندگی سطح ۲ پشتیبانی می‌کند. دیگر تجهیزات کابین این خودرو شامل صندلی‌های جیر با عملکرد گرم‌کن و سردکن و ماساژ و سیستم صوتی سونی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا