هاست پرسرعت
بازی

بهترین فیلم‌های تام هاردی بر اساس راتن تومیتوز

بهترین فیلم‌های تام هاردی بر اساس راتن تومیتوز

از Inception تا Dunkirk در این مطلب به رتبه‌بندی بهترین فیلم‌های تام هاردی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز می‌پردازیم.

تبلیغات

تام هاردی یکی از برجسته‌ترین و بزرگترین بازیگران حال حاضر به شمار می‌رود که در کارنامه هنری خودش توانسته در آثار بسیار درخشان و جذابی نقش‌آفرینی کند و این در حالی است که او حضور بسیار پررنگ و برجسته‌ای در دهه ۲۰۱۰ میلادی داشته بود. او در این سال‌ها در آثار سینمایی متعددی درخشید و در سریال‌های مختلفی به‌خصوص سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) حضور داشت. تام هاردی نه‌تنها بازیگر بزرگی است بلکه در هنرهای رزمی نیز فعالیت دارد و حتی گاهی اوقات در مسابقات مختلف نیز شرکت می‌کند.

تام هاردی در سال‌های بازیگری خودش ثابت کرده که قادر است تقریباً هر نقشی و بدون توجه به ژانر را ایفا کند و این در حالی است که می‌تواند با نقش‌آفرینی‌اش هر کس را مبهوت خودش کند. تام هاردی حتی در فیلم افسانه (Legend) نیز نقش دوقلوهای همسان را بازی کرد و توانست این دو شخصیت را به روش‌های خاصی متفاوت جلوه بدهد و همین نیز نشان‌دهنده توانایی‌های برجسته او به‌عنوان یک بازیگر است. با اینکه حضور تام هاردی در فیلم‌های ونوم (Venom) سبب شده تا او در آثار مختلف کمتری در سال‌های اخیر حضور داشته باشد اما همچنان می‌توان گفت که او یکی از برترین بازیگران نسل خودش است و در همین راستا نیز در این مطلب قرار است به رتبه‌بندی برترین فیلم‌های وی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز بپردازیم. همراه با ما باشید.

۱۰. فیلم بازگشته (The Revenant) محصول سال ۲۰۱۵ – امتیاز ۷۸ درصد

فیلم The Revenant
فیلم The Revenant

فیلم «بازگشته» یا «از گور برخاسته» اثری است که لئوناردو دی‌کاپریو برای نقش‌آفرینی در آن توانست جایزه اسکار را به دست بیاورد. در این فیلم، تام هاردی نقش جان اس فیتزجرالد را بازی کرده بود، یک خائن و قاتل که دست راست هیو گلس بود. فیلم «بازگشته» داستانی از انتقام و بقا در شرایط آب‎‌وهوایی زمستانی دشوار است که در آن، هیو گلس توسط یک خرس به‌شدت زخمی می‌شود و وقتی مشخص می‌شود که زخم‌های او بسیار شدید هستند، فیتزجرالد پیشنهاد می‌کند که گروه باید او را بکشد و آن‌ها به راه خود ادامه بدهند.

با این حال، فیتزجرالد در نهایت پسر گلس را به قتل می‌رساند و نمی‌داند که گلس کل ماجرا را شاهد بوده و همین نیز باعث شده تا او به دنبال انتقام گرفتن از فیتزجرالد باشد. تام هاردی از جمله بازیگرانی است که می‌تواند منفورترین شخصیت را به نمایش در بیاورد اما در عین حال، آن را همچنان به‌اندازه کافی کاریزماتیک و جذاب حفظ کند که در سراسر فیلم طنین‌انداز شود.

۹. فیلم کیک لایه‌ای (Layer Cake) محصول سال ۲۰۰۴ – امتیاز ۸۰ درصد

فیلم Layer Cake
فیلم Layer Cake

فیلم «کیک لایه‌ای» اثری است که تام هاردی در آن حضور کمتری دارد. این اثر در وب سایت راتن تومیتوز امتیاز ۸۰ درصد را از منتقدان دریافت کرده است و بیشتر روی شخصیتی با بازی دنیل کریگ تمرکز دارد، کسی که نامی ندارد ولی یکی از بدنام‌ترین فروشندگان مواد مخدر در لندن است.

تام هاردی در این فیلم نقش یکی از آدم‌های کریگ را بازی می‌کند که همه جا او را دنبال می‌کند و اساساً هر کاری را که او می‌گوید را انجام می‌دهد. این فیلم داستان مردی بدون نام را دنبال می‌کند که آرزو دارد تا تجارت مواد مخدر را به یکباره ترک کند اما قبل از اینکه این کار را انجام بدهد، باید چندین فقره سرقت را به سرانجام برساند.

۸. فیلم مبارز (Warrior) محصول سال ۲۰۱۱ – امتیاز ۸۴ درصد

فیلم Warrior
فیلم Warrior

فیلم «مبارز» یک اثر ورزشی بسیار پرتنش و احساسی است که داستان دو برادر با بازی تام هاردی و جوئل اجرتون را دنبال می‌کند که در زمینه هنرهای رزمی فعالیت دارند. این دو برادر رابطه چندان نزدیکی با هم ندارند و از دنیاهای متفاوتی می‌آیند؛ یکی از آن‌ها عضو نیروی دریایی است و دیگری نیز یک مرد خانواده‌دار است که نمی‌تواند به‌خوبی از پس هزینه‌های زندگی خانواده‌اش بر بیاید و به همین دلیل نیز هر دوی آن‌ها در مسابقات MMA شرکت می‌کنند که جایزه آن پنج میلیون دلار است. فیلم «مبارز» نمایشی بسیار واقعی از رقابت برادری و آسیب‌های التیام نیافته است و جذبه بسیار خوب تام هاردی و جوئل اجرتون در کنار هم نیز سبب شده تا این اثر بسیار تماشایی و جذاب‌تر باشد.

۷. فیلم بندزن خیاط سرباز جاسوس (Tinker Tailor Soldier Spy) محصول سال ۲۰۱۱ – امتیاز ۸۴ درصد

فیلم Tinker Tailor Soldier Spy
فیلم Tinker Tailor Soldier Spy

در سال ۲۰۱۱، حرفه بازیگری تام هاردی به‌خوبی به جریان افتاده بود اما او با نقش‌آفرینی در نقش ریکی تار در فیلم «بندزن خیاط سرباز جاسوس» توانست به موفقیت بسیار بزرگی دست پیدا کند. با وجود اینکه مدل موی او در این فیلم وحشتناک بود اما بازی درجه یک او در نقش مردی که اطلاعاتی درباره سازمان اطلاعات بریتانیا دارد، خارق‌العاده و تماشایی بود.

ریکی تار بیشتر از آن چیزی که انتظار دارد، درگیر اتفاقات می‌کند و این در حالی است که سعی دارد به افراد مناسب هشدار بدهد که جاسوسی در سازمان اطلاعات وجود دارد اما این کار به‌سرعت اتفاقات را علیه او می‌کند و باعث می‌شود تا او خود را مخفی کند. این فیلم یک بازی ذهنی است و تا انتها نیز شما را مهیج نگه می‌دارد.

۶. فیلم تلقین (Inception) محصول سال ۲۰۱۰ – امتیاز ۸۷ درصد

فیلم Inception
فیلم Inception

تام هاردی با همکاری با کریستوفر نولان ناآشنا نیست چراکه این دو نفر در آثار متعددی با یکدیگر همکاری داشتند و فیلم «تلقین» نیز یکی از همین آثار است. در فیلم «تلقین» تام هاردی نقش ایمز را بازی می‌کند، کسی که عضو یک تیم است، تیمی که اطلاعات ارزشمند را از رؤیاهای مردم می‌دزدد.

فیلم «تلقین» یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلم‌های نولان است که در آن بازیگران بسیار بزرگی همچون جوزف گوردون لویت، الیوت پیج، لئوناردو دی‌کاپریو و کیلین مورفی نقش‌آفرینی می‌کنند. تام هاردی و جوزف گوردون لویت وقتی در یک صحنه در کنار هم هستند جذبه فوق‌العاده‌ای در کنار هم دارند و توجهات را به خودشان جلب می‌کنند.

۵. فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises) محصول سال ۲۰۱۲ – امتیاز ۸۷ درصد

فیلم The Dark Knight Rises
فیلم The Dark Knight Rises

تا به امروز بتمن و تمام دشمنان و ابرشرورانش همچنان روی پرده سینماها حضور دارند و بارها بازگو می‌شوند تا بتوانند مورد توجه بینندگان امروزی قرار بگیرند. شخصیت بن یکی از بدنام‌ترین شرورهایی است که بتمن را به چالش کشیده و انتخاب تام هاردی برای نقش بن نیز یکی از بهترین تصمیم‌هایی بوده که کریستوفر نولان در سه‌گانه شوالیه تاریکی انجام داده است.

از همان لحظه‌ای که شخصیت بن در فیلم و با آن اندازه و صدایش حضور پیدا می‌کند، شما را مجذوب خودش می‌کند و این فکر به ذهن شما خطور می‌کند که چطور بتمن قرار است شخصیت بن را شکست بدهد، چراکه او غیر قابل شکست به نظر می‌رسد. فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» شاید بهترین فیلم تام هاردی نباشد اما یکی از بهترین شخصیت‌های شروری است که او در کارنامه هنری خودش ایفا کرده است. تام هاردی برای ایفای این نقش وزن و عضله زیادی اضافه کرده تا بتواند هیکل درشتی داشته باشد و گفته شده که او برای بالا بردن وزن بدنش پیتزاهای زیادی خورده است.

۴. فیلم کندو (The Drop) محصول سال ۲۰۱۴ – امتیاز ۸۹ درصد

فیلم The Drop
فیلم The Drop

فیلم «کندو» اثری جنایی و پرتنش است که با بازی جیمز گاندولفینی است و یکی از آخرین فیلم‌های وی به شمار می‌رود. او در این فیلم بار دیگر به درون دنیای مافیا شیرجه می‌زند و کارهای بسیار کثیفی انجام می‌دهد تا بتواند همچنان در شهر بروکلین مورد احترام باقی بماند. گاندولفینی نقش عمو مارو را در این فیلم سینمایی ایفا می‌کند که صاحب یک بار است و با پسرعمویش باب با بازی تام هاردی کار می‌کند. این در حالی است که این بار مکانی برای فعالیت مافیا است.

باب شخصیت ساده‌ای دارد و سؤالات زیادی نمی‌پرسد و در مورد قسمت‌های ناخوشایند معاملات از عمویش پیروی می‌کند تا زمانی که تحقیقات پلیس شروع به نزدیک شدن به خانه‌اش می‌کنند. تام هاردی با نقش‌آفرینی خودش کاری کرده که این شخصیت دوست‌داشتنی باشد و همین فیلم را به یکی از آثار برجسته او تبدیل می‌کند.

۳. فیلم لاک (Locke) محصول سال ۲۰۱۳ – امتیاز ۹۱ درصد

فیلم Locke
فیلم Locke

فیلم «لاک» یکی از بهترین و معتبرترین نقش‌آفرینی‌‎هایی است که تام هاردی در حرفه بازیگری برجسته خودش انجام داده است چراکه او در تمام مدت زمان این فیلم تنها بازیگر است. این یک فیلم بسیار استرس‌زا است اما کمی پیش پا افتاده است چراکه شخصیت اصلی داستان به نام لاک با بازی تام هاردی حدود یک ساعت و نیم رانندگی می‌کند تا بتواند در کنار زنی باشد که نه ماه پیش او را ملاقات کرده است و این در حالی است که این زن قرار است بچه خودش را به دنیا بیاورد. با اینکه این بچه لاک است اما او هیچ احساسی نسبت به این زن به نام بتان ندارد.

در حین رانندگی، لاک چندین تماس تلفنی نه‌تنها از همسرش بلکه از پسرانش و رئیسش دریافت می‌کند که زندگی پیچیده این شخصیت را بیشتر برای بینندگان نمایان می‌سازد. در این اثر سینمایی تام هاردی توانسته مهارت‌های بازیگری خودش را به شکلی برجسته به نمایش بگذارد چراکه او در تمام مدت در مرکز توجه بینندگان قرار دارد و حالت چهره و لحن او نیز فیلم را به جلو سوق می‌دهند.

۲. فیلم دانکرک (Dunkirk) محصول سال ۲۰۱۷ – امتیاز ۹۲ درصد

فیلم Dunkirk
فیلم Dunkirk

فیلم «دانکرک» اثری دراماتیک و جنگی درباره تخلیه دانکرک است و یکی از شدیدترین و خام‌ترین فیلم‌ها با تمرکز بر جنگ جهانی دوم و یکی از بزرگترین فیلم‌های کریستوفر نولان در کنار فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) است. در دهه ۱۹۴۰ و در طول نبرد فرانسه، صدها هزار مرد در انتظار تخلیه و نجات در ساحل دانکرک هستند.

چیزی که این فیلم را به اثری تماشایی و لذت‌بخش تبدیل می‌کند و جدای از گروه بازیگر بزرگ آن، نقطه نظر این اثر از زمین، دریا و هوا است که به مخاطب تجربه‌ای غوطه‌ور از آنچه سربازان تجربه کردند را ارائه می‌دهد. تام هاردی در این فیلم نقش یک خلبان جنگنده در نیروی هوایی بریتانیا به نام فریر را بازی می‌کند که سعی دارد تا دشمنان را نابود سازد و این در حالی است که سوخت هواپیمایش نیز رو به اتمام است.

۱. فیلم مد مکس: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) محصول سال ۲۰۱۵ – امتیاز ۹۷ درصد

فیلم Mad Max: Fury Road
فیلم Mad Max Fury Road

فیلم «مد مکس: جاده خشم» به نحوی دنباله‌ای برای سه‌گانه اصلی «مد مکس» است و به انتخاب بسیاری از افراد به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن شناخته می‌‎شود و همچنین یکی از بهترین فیلم‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی است. این اثر توانسته از منتقدان امتیاز بسیار خوب ۹۷ درصد را دریافت کند و در صدر این فهرست قرار گرفته است.

فیلمبرداری این اثر سینمایی حدود ۱۱ ماه طول کشید و در آن زمان، شاهکاری خلق شد که نقش‌های اصلی آن را تام هاردی و شارلیز ترون به تصویر کشیده بودند. اتفاقات این فیلم در جهانی پسا آخرالزمانی جریان دارد که در آن، مد مکس و فیوریوسا به دنبال آن هستند تا بتوانند از دست جو جاودان فرار کنند.


در این مطلب به معرفی بهترین فیلم‌های تام هاردی پرداختیم. نظر شما درباره این بازیگر و آثار وی چیست؟

منبع: movieweb

Ghaderi64YohanaGodfather4224Kurosشادمن 3StarfieldSepehrv-alkalineAli_pxKratosامیر حسینGG (حامی لغو کردن بازنشستگی سوسمار)ThunderDoomهادی صفائیJoel Morganدکتر gsxrmeysambGBمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)𝙽𝚒𝚖𝚊 𝚂𝚑𝚊𝚖𝚜more

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا