هاست پرسرعت
تکنولوژی

بررسی کوتاه شیائومی میکس فولد 3؛ یک تجربه لذت بخش از گوشی تاشو

بررسی کوتاه شیائومی میکس فولد 3؛ یک تجربه لذت بخش از گوشی
تاشو

بازار گوشی‌های تاشو چینی این روزها بسیار رقابتی شده و رونق گرفته است که به نوبه خود باعث می‌شود طیف وسیع‌تری از انتخاب پیش روی کاربران قرار بگیرد. جدیدترین گوشی تاشوی چینی هم که اخیراً رونمایی شده، میکس فولد 3 (Mix Fold 3) از محصولات شیائومی است. ما پیش‌تر به معرفی ویژگی‌ها و مشخصات این گوشی پرداخته‌ایم و اکنون در بخش بررسی کوتاه قصد داریم تا تجربه اولین برخورد خود با این گوشی تاشو را با شما خوانندگان دیجی رو به اشتراک بگذاریم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

میکس فولد 3 یک گوشی رده بالا و پریمیوم با قاب آلومینیومی است که صفحه نمایش بیرونی آن با شیشه مقاوم گوریلا گلس ویکتوس 2 پوشانده شده است. دوربین چهارگانه با لنزهای لایکا و تراشه پردازشی اسنپدراگون 8 نسل 2 هم از دیگر ویژگی‌های بارز این محصول هستند.

بررسی کوتاه شیائومی میکس فولد 3

همانند همیشه، بررسی کوتاه خود را از مرور محتوای جعبه بسته‌بندی گوشی آغاز می‌کنیم. شیائومی میکس فولد 3 در داخل جعبه خود یک کابل USB، یک قاب محافظ و البته یک شارژر 67 وات سیمی دارد که دیدن آن بسیار خوشحال کننده است.

میکس فولد 2 در زمان عرضه خود به عنوان باریک‌ترین گوشی تاشو جهان شناخته شده و میکس فولد 3 نیز کماکان یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های تاشوی کتابی است. ضخامت بدنه این گوشی در حالت باز شده تنها 5.3 میلی متر است و وزن آن هم 259 گرم می‌باشد که برای محصولی در این ابعاد بسیار جالب توجه است.

نسخه‌ای که ما در اینجا مورد بررسی قرار می‌دهیم دارای پنل پشتی از جنس چرم وگان مشکی است که چسبندگی خوبی دارد و مطمئناً مقاومت آن در برابر خط و خش هم از شیشه بیشتر است. شیائومی همچنین نسخه فیبر کامپوزیت این گوشی را هم ارائه کرده که گفته می‌شود استحکام بالاتری دارد و همچنین چند گرم سبک‌تر است.

بررسی کوتاه شیائومی میکس فولد 3

با باز کردن میکس فولد 3، پنل اصلی 8.03 اینچی LTPO آن پیش رویمان قرار می‌گیرد که مانند مدل سال گذشته، دارای همان وضوح 1960 در 2160 پیکسل و نرخ تازه‌سازی متغیر 120 هرتز است. البته، یک تغییر در اینجا وجود دارد و آن هم اینکه ما اکنون یک حفره دوربین در گوشه بالای سمت چپ نمایشگر مشاهده می‌کنیم که برای تعبیه دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی است. چروک وسط صفحه و روی خط تا، در زیر نور مستقیم کاملاً مشاهده و قابل توجه است اما با این حال به اندازه گلکسی زد فولد 5 به چشم نمی‌آید.

مکانیزم لولای جدیدی هم که برای میکس فولد 3 توسعه یافته، نسبت به چیزی که در میکس فولد 2 دیده بودیم محکم‌تر به نظر می‌رسد و اکنون از چندین حالت قرارگیری مختلف پشتیبانی می‌کند. نرم افزار گوشی هم با این سبک طراحی جدید لولا کاملاً سازگار و هماهنگ شده و به عنوان مثال به کاربر امکان می‌دهد نوارهای کنترلی را در برنامه‌های مختلف مانند دوربین و مرورگر در اختیار داشته و تجربه‌ای شبیه به کار کردن با لپ تاپ داشته باشید.

ویژگی جدید دیگری که به میکس فولد 3 اضافه شده،‌ دوربین پریسکوپ 10 مگاپیکسلی است که زوم اپتیکال تا 5 برابر را امکان‌پذیر می‌کند و باید گفت در بین گوشی‌های تاشو بسیار نادر است. البته، در اینجا قصد نداریم به بررسی تخصصی دوربین بپردازیم و این مورد یک مطلب جداگانه می‌طلبد.

بررسی کوتاه شیائومی میکس فولد 3

از آنجایی که شیائومی هنوز در صادر کردن سری میکس فولد به خارج از چین مردد است، میکس فولد 3 هم مانند سایر دستگاه‌های این سری همراه با رام چینی MIUI ارائه می‌شود که تجربه‌ای جالب برای کاربران جهانی به همراه ندارد. این گوشی هوشمند تاشو همچنین از شارژ سیمی 67 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات پشتیبانی کرده و می‌تواند باتری 4800 میلی آمپر ساعتی خود را به سرعت پر کند. البته، به نظر می‌رسد که چنین ظرفیتی برای یک گوشی تاشو در ابعاد بزرگ کمی پایین است و باید در مصرف انرژی بسیار محتاطانه عمل کرد.

در مجموع، شیائومی میکس فولد 3 با بدنه بسیار ظریف و باریک خود و مشخصات رده بالایی که ارائه می‌کند، یکی از بهترین گوشی‌های تاشوی کتابی بازار بوده و می‌توان گفت به آن چیزی که از یک گوشی تاشو انتظار می‌رود، نزدیک‌تر شده است. تنها مسئله مهمی که باقیمانده،‌ قیمت بالای گوشی است و اگر شیائومی بتواند فکری برای کاهش قیمت سری میکس فولد خود کند، مطمئناً قادر خواهد بود گوشی‌های تاشو را به جریان اصلی بازار نزدیک کند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا