هاست پرسرعت
بازی

سازندگان نمی‌دانستند که لو دادن معماهای God of War: Ragnarok از طریق همراهان، آزاردهنده خواهد بود

سازندگان نمی‌دانستند که لو دادن معماهای God of War: Ragnarok از طریق همراهان، آزاردهنده خواهد بود

شاید جالب باشد بدانید حتی به‌ خاطر توسعه‌دهندگان God of War: Ragnarok خطور هم نمی‌کرد که لو رفتن معماهای بازی توسط همراهان، اذیت‌کننده باشد.

تبلیغات

اگرچه آخرین نسخه از سری God of War چه از دیدگاه منتقدان و چه بازی‌بازان، در مجموع واکنش‌های بسیار مثبتی دریافت کرد اما تعداد زیادی از هواداران، بخش‌های مختلف بازی را نقد کرده و حتی عده‌ای از آن‌ها از برخی قسمت‌ها به‌ستوه آمدند. یکی از این بخش‌های پرُحاشیه، معماهای God of War: Ragnarok بودند که گاهی برای حل آن‌ها آن‌قدر همراهان کریتوس، بازی‌باز را راهنمایی می‌کردند که عملاً جواب آن‌ها لو رفته و درنتیجه، کل هدف از طراحی معما از بین می‌رفت.

البته این موضوع برای بسیاری از مخاطبان آزاردهنده نبود اما باعث شد برخی افراد که اصرار بر حل تمام و کمال پازل‌ها داشتند، ناراضی شده و لب به انتقاد بگشایند. از همین رو مت سوفوس (Matt Sophos)، کارگردان روایت و ریچارد گابت (Richard Gaubet)، نویسنده‌ی God of War: Ragnarok، در گفتگو با MinnMax به این موضوع پرداخته و بیان داشته‌اند که تا قبل از انتشار، هیچگاه متوجه نشده‌اند که راهنمایی همراهان در بازی می‌تواند باعث آزار و نارضایتی بازی‌بازان شود. سوفوس در این‌باره می‌گوید:

تا قبل از روز عرضه، واقعاً متوجه‌ی این مسئله نشدیم چراکه حتی در زمان پلی تست‌ها هم هیچکس درباره‌ی صحبت کردن بیش از اندازه‌ی شخصیت‌ها و لو دادن سریعِ چیزها، بازخوردی به ما نداد. زمان‌بندی اولین راهنمایی [برای حل معماها] بیش از اندازه سریع بود و باید مدت خیلی طولانی‌تری برای آن درنظر می‌گرفتیم.

گابرت نیز در ادامه، اضافه کرد:

تا قبل از انتشار بازی از چنین مسئله‌ای آگاه نبودیم و وقتی متوجه آن شدیم، گفتیم “اوه، لعنتی”. اگر می‌دانستیم همچین مشکلی وجود دارد، به آن رسیدگی می‌کردیم. دیگر چنین چیزی دوباره تکرار نخواهد شد.

اگرچه صحبت‌های بالا نشان می‌دهند که سانتا مونیکا (Santa Monica) از مشکل لو دادن معماهای بازی آگاه است اما توسعه‌دهندگان هیچگونه سخنی مبنی بر حل این مسئله از طریق به‌رورزسانی‌های آینده، به زبان نیاوردند. با این وجود اما نیمه‌ی پُر لیوان می‌تواند این باشد که طراحان، آن‌قدرها هم هوش بازی‌بازان نسل‌های جدید را دست‌کم نگرفته و در آینده، اعتماد بیشتری به آن‌ها خواهند کرد.

بازی God of War: Ragnarok هم‌اکنون روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 قابل بازی است. در صورت تمایل، می‌توانید نقد و بررسی این عنوان به‌قلم محمد حسین کریمی را از طریق این نشانی مطالعه کنید.

🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉RoyalknightMasterMincraftREZAGAMERmeysambOld blacksmithPlay the bestچشم بصیرتwachdogsکاکاسنگیNimaامیرmh.pThe.Last.DragonAbolfazlParham_Shامیر حسینSalvador09Ezio Auditore da Firenzemore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا