هاست پرسرعت
خودرو

سرمایه‌گذاری نیروی هوایی آمریکا روی هواپیماهای بال ترکیبی برای سال ۲۰۲۷

سرمایه‌گذاری نیروی هوایی آمریکا روی هواپیماهای بال ترکیبی برای سال ۲۰۲۷

نیروی هوایی آمریکا برای ساخت پروتوتایپ هواپیمای بال ترکیبی، قراردادی ۲۳۵ میلیون دلاری منعقد کرده است. این هواپیماها می‌توانند مصرف سوخت را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

نیروی هوایی ایالات‌متحده برای ساخت پروتوتایپ هواپیمای بال ترکیبی، با شرکت JetZero قراردادی ۲۳۵ میلیون دلاری منعقد کرده است. این کار برای نشان دادن پیشرفت و همین‌طور توانایی‌های این نوع طراحی انجام می‌شود که می‌تواند به ایجاد کلاس جدیدی از حمل‌ونقل نظامی منجر شود. طبق تخمین نیروی هوایی آمریکا، هواپیماهای ترابری ۶۰ درصد از کل سوخت هواگردهای این نیرو را مصرف می‌کنند که معادل ۴.۵ میلیارد لیتر در هرسال است. برای کاهش این مصرف، نیروی هوایی به همراه ناسا و واحد نوآوری دفاعی، به دنبال توسعهٔ هواپیماهای بال ترکیبی هستند.

سرمایه‌گذاری نیروی هوایی آمریکا روی هواپیماهای بال ترکیبی برای سال ۲۰۲۷

هواپیماهای بال ترکیبی که چیزی بین هواپیماهای معمولی و بال پرنده محسوب می‌شوند، درگ را حداقل ۳۰ درصد کاهش می‌دهند و با تبدیل بدنه به یک ایرفویل که همراه با بال‌ها نیروی رو به بالا تولید می‌کند، باعث کاهش مصرف سوخت می‌شوند. این طراحی علاوه بر اینکه امکان صرفه‌جویی قابل‌توجه در مصرف سوخت تا ۵۰ درصد را به دنبال دارد، باعث کاهش سروصدا می‌شود و فضای بسیار بزرگ‌تری برای بار و مسافر را فراهم می‌کند درحالی‌که هنوز هم می‌تواند از فرودگاه‌های کنونی بدون نیاز به تغییر استفاده کند.

سرمایه‌گذاری نیروی هوایی آمریکا روی هواپیماهای بال ترکیبی برای سال ۲۰۲۷

البته فضای داخلی بزرگ این هواپیماها به دلیل فقدان پنجره برای خدمات مسافربری غیرنظامی خیلی مناسب نیست اما تمرکز این طرح بیشتر روی کاربردهای نظامی مثل حمل‌ونقل بار و سوخت‌رسانی هوایی است. این هواپیماها می‌توانند برای جابجایی نیروهای نظامی هم استفاده شوند زیرا این افراد به پرواز با هواپیماهای بدون پنجره عادت دارند. علاوه بر این، در این هواپیما می‌توان موتورها را بالای بدنه نصب کرد که هم بازدهی بهتری را به دنبال دارد و هم امکان نشست‌وبرخاست در باندهای آسفالت نشده را فراهم می‌کند.

سرمایه‌گذاری نیروی هوایی آمریکا روی هواپیماهای بال ترکیبی برای سال ۲۰۲۷

وزیر نیروی هوایی آمریکا دراین‌باره می‌گوید:

هواپیماهای بال ترکیبی می‌توانند تقاضای سوخت را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند و دسترسی جهانی ما را افزایش دهند. جابجایی نیروها و محموله‌ها با سرعت بالا و مصرف سوخت کمتر در مسافت‌های طولانی قابلیتی حیاتی برای استراتژی امنیت ملی است.

انتظار می‌رود اولین پروتوتایپ این نوع هواپیما تا سال ۲۰۲۷ راهی آسمان شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا