سونی: سرویس ایکس باکس گیم پس 29 میلیون مشترک دارد
سونی: سرویس ایکس باکس گیم پس 29 میلیون مشترک دارد
یکی از مواردی که سونی در بیانیهی جدید خود در مورد قرارداد اخیر مایکروسافت (Microsoft) به آن اشاره کرده، تعداد مشترکین ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) است.
همانطور که میدانید، مایکروسافت در تلاش است تا موافقت نهاد نظارتی بریتانیا را نسبت به قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) کسب کند. در این میان، سونی نیز مواردی را مطرح و شواهدی را ارائه کرده است که به نگرانیهای این شرکت در قبال رقابت منصفانه در بازار جهانی مروبط میشود.
به گفتهی کاربری با نام EvernbornSaga در توییتر، با توجه به بیانیهی اخیر نهاد نظارت بر رقابت در بازار (CMA)، بخشی از جوابیهی سونی به این موضوع اشاره میکند که مایکروسافت قصد دارد رقابت میان سرویسهای اشتراکی را به کمترین میزان ممکن برساند.
بخش مربوطه به شرح زیر است:
گیم پس بسیار جلوتر از پلی استیشن پلاس قرار دارد. مایکروسافت هماکنون در سرویسهای اشتراکی پیشتاز است.گیم پس آلتیمیت و گیم پس کنسولها در مجموع 29 میلیون نفر مشترک دارند. همچنین، انتظار میرود که این رقم در آینده افزایش پیدا کند. مشترکین انواع مختلف پلی استیشن پلاس بسیار کمتر هستند.
سونی
جالب آنجا است که آمار منتشرشده توسط سونی با گزارشهای پیشین مایکروسافت همخوانی ندارد. همانطور که DomsPlaying نیز در توییتر متذکر میشود، مایکروسافت چندی پیش شمار مشترکین گیم پس را 25 میلیون نفر عنوان کرده بود.
منبع سونی برای این آمار و ارقام شرکت تحلیلی Ampere Analysis است. از بیانات سونی نیز پیدا است که موفقیت مایکروسافت در جذب شمار چشمگیری از مشترکین، آشکار است. از سوی دیگر، پژوهشگر حوزهی بازیهای ویدیویی شرکت مذکور یعنی پیرس هاردینگ رولز (Piers Harding-Rolls) به تازگی اعلام کرده است که این رقم یادشده در این آمار، نسبت به آمار کنونی شرکت Ampere Analysis بیشتر است. به نظر میرسد که سونی با استناد به نمودار به نمایش در آمده در سخنرانی GDC این پژوهشگر که در ادامه میبینید، این ادعا را دارد.
در ادامه اما، سونی به نکاتی دیگر اشاره میکند که شامل احتمال منحصر شدن ساختههای اکتیویژن به گیم پس هم میشود.