هاست پرسرعت
خودرو

نگهداری خودرو در سردترین مناطق جهان و دمای ۷۰ درجه زیر صفر!

نگهداری خودرو در سردترین مناطق جهان و دمای ۷۰ درجه زیر صفر!

زندگی در سردترین مناطق دنیا به خودی خود دشوار به نظر می‌رسد و سؤالی که برای ما پیش آمده چگونگی نگهداری خودرو در چنین مناطقی است. برای فردی که در مناطق استوایی و گرم زندگی می‌کند شاید تصور رانندگی در چنین شرایطی سخت باشد.

مجری ویدئویی که در ادامه مشاهده خواهید کرد به ما نشان می‌دهد مالکیت خودرو در یاکوتیا سیبری چگونه است. گفته می‌شود منطقه یاد شده سردترین نقطه‌ای است که انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند. رانندگی در یاکوتیا کار سختی است زیرا دمای هوا بسیار پایین بوده و می‌تواند حتی به منفی ۷۰ درجه سانتی‌گراد نیز برسد. اگر خودرویی در چنین شرایطی بدون حفاظت رها شود در عرض چند دقیقه یخ خواهد زد.

نگهداری خودرو در سردترین مناطق جهان و دمای ۷۰ درجه زیر صفر!

محلی‌ها برای جلوگیری از یخ زدن خودرو تکنیک خاصی را که حدود دو ساعت زمان می‌برد بکار می‌گیرند. همین تکنیک هم چالش‌های خاص خودش را داشته و باید فرایند ویژه‌ای را پشت سر گذاشت. خودرویی که خواهید دید یواز نام دارد که جزو خشن‌ترین خودروهای کشور روسیه محسوب می‌شود. به منظور جلوگیری از یخ زدن خودرو می‌بایست آن را ایزوله کرد و در گاراژ گرمی نگه داشت. البته گرم نگه‌داشتن گاراژ در دمای بسیار پایین نیز سخت و هزینه‌بر است بنابراین بسیاری از محلی‌ها جدا کردن باتری از خودرو و پارک آن در بیرون از خانه را انتخاب می‌کنند. جالب آنکه برای باز شدن یخ خودروها باید تا بهار صبر کرد!

نگهداری خودرو در سردترین مناطق جهان و دمای ۷۰ درجه زیر صفر!

روش دیگر برای جلوگیری از یخ‌زدگی خودرو در زمستان‌های طولانی و سخت سیبری روشن نگه‌داشتن پیشرانه به‌صورت دائمی است که در یاکوتیا بسیار دیده می‌شود. اگرچه این روش قطعاً جواب می‌دهد اما باعث افزایش قابل‌توجه مصرف سوخت خودرو خواهد شد. رانندگی در چنین شرایطی نیز خطرناک خواهد بود مخصوصاً اگر خودرو در جاده بماند. در یاکوتیا، سفر از یک شهر به شهر دیگر چند روز طول می‌کشد. اگر خودرو از کار بیفتد می‌تواند جان سرنشینان را نیز به خطر بیندازد بنابراین اطمینان از کارکرد صحیح کلیه بخش‌های خودرو امری حیاتی خواهد بود. در ویدئوی یاد شده دو نفر از افراد محلی به نام‌های کنستانتین و آناتولی هم حضور دارند که ایزوله کردن خودروهای خود را نشان می‌دهند. آن‌ها حدود ۷۰ دلار را صرف خرید وسایل و ابزار لازم به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی خودروی خود می‌کنند. نظر شما درباره رانندگی در چنین شرایط طاقت‌فرسایی چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا