صدای دوج چارجر دیتونا برقی مجهز به اگزوز فراتزونیک را بشنوید!
صدای دوج چارجر دیتونا برقی مجهز به اگزوز فراتزونیک را بشنوید!
دوج چارجر دیتونا بانشی برقی حدود شش ماه پیش معرفی شد و حالا میخواهیم ببینیم با استفاده از اگزوز فراتزونیک چه صدایی را تولید خواهد کرد.
کانسپت چارجر دیتونا میخواهد به جهانیان نشان دهد که یک خودروی عضلانی برقی چگونه خواهد بود. زمانی که کوپه موردبحث در جلوی حضار با سرعت بسیار پایین حرکت کرد راننده چند باری gsxr گاز را فشار داد تا صدای سیستم اگزوز فراتزونیک به گوش افراد حاضر در مراسم برسد. ما بهصورت کامل از تعهد SRT برای حفظ صدای خودروهای درونسوز در آینده حمایت میکنیم اما صدایی که دیتونا در آن زمان تولید کرد خیلی گیرا نبود و برای یک خودروی برقی خیلی سنگین و مصنوعی به نظر میرسید.
به همین خاطر تیونرهای دوج در نمایشگاه شیکاگو و در بخش کانسپت و تکنولوژی صدای فراتزونیک جدیدی را برای کانسپت این برند تدارک دیدهاند که در ویدئوی پیش رو میتوانید از آن لذت ببرید. همانطور که خواهید دید صدای تولیدی بسیار بهتر از کار درآمده است و غرشهای بهتری در دورهای پایین دارد. به عنوان یادآوری باید گفت اگزوز فراتزونیک نه تنها یک سیستم بلندگوی خارجی است بلکه با استفاده از هوا برای تولید صدا بهمانند یک ارگ عمل میکند. صدای نهایی با استفاده از اطلاعاتی همچون موقعیت gsxr گاز و سرعت خودرو تنظیم میشود. همچنین صدای اگزوز دوج چارجر دیتونا برقی طنین زیادی دارد زیرا میتواند تا ۱۲۶ دسیبل که مشابه صدای اگزوز هلکت است به گوش برسد.
از آنجایی که نسخه تولیدی چارجر دیتونا تا سال ۲۰۲۴ از راه نخواهد رسید بنابراین تصور میکنیم بهینهسازیهایی در این خودرو صورت بگیرد. البته دوج تنها خودروسازی نیست که از صداهای غیرواقعی برای جذاب ساختن خودروهای برقی خود استفاده خواهد کرد چراکه لامبورگینی نیز قبلاً کلیپهای صدای برقی خاص خودش را برای قوای محرکه ۱۲ سیلندر هیبریدی ثبت کرده است و فراری نیز میخواهد سیستمی را به ثبت برساند که باعث خواهد شد خودروهای برقی احساسیتری باشند.