هاست پرسرعت
خودرو

عملکرد نسبتاً خوب کراس اور چینی بی وای دی آتو ۳ در تست گوزن

عملکرد نسبتاً خوب کراس اور چینی بی وای دی آتو ۳ در تست گوزن

بی وای دی به دنبال گسترش حضور خود در بازارهای جهانی است و به همین خاطر حساب ویژه‌ای روی کراس اور آتو ۳ باز می‌کند اما این خودرو در تست ایمنی گوزن چه عملکردی خواهد داشت؟ با همدیگر به دنبال یافتن پاسخ این سوال خواهیم بود پس همراه ما باشید.

اگرچه چینی‌ها به دنبال صادرات محصولات بیشتری به کشورهای مختلف از جمله اروپا هستند اما فعلاً به بازار خودروی آمریکا نفوذ نکرده‌اند. بی وای دی آتو ۳ که با نام یوان پلاس نیز شناخته می‌شود اخیراً وارد بازار اروپا شده است و احتمال دارد به موفقیت چشمگیری نیز دست یابد چراکه همین ماه پیش چند صد دستگاه از آن تنها در آلمان فروخته شده‌اند؛ اما مجله اسپانیایی Km77 تست مشهور گوزن را با این خودرو انجام داده است.

خودروی حاضر در تست گوزن به باتری ۶۰.۵ کیلووات ساعتی با تکنولوژی LFP مجهز است و پیشرانه برقی آن ۲۰۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. رینگ‌های ۱۸ اینچی آتو ۳ نیز با لاستیک‌های کانتیننتال اکو کانتکت ۶Q 235/50 XL 101V همراه شده‌اند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این خودرو با موفقیت و بدون برخورد با مخروط‌ها مسیر تست را پیموده است. سرعت اولیه آتو ۳ در تست گوزن ۷۱ کیلومتر در ساعت ثبت شده و سرعت میانی و پایانی آن نیز به ترتیب ۶۱ و ۴۷ کیلومتر در ساعت بوده است.

اگرچه عملکرد این خودروی چینی زیر متوسط گزارش شده و برای مثال هیوندای کنا الکتریک بهتر از آن است اما به عنوان یک کراس اور شهری می‌توان چنین سرعتی را نسبتاً خوب در نظر گرفت. همچنین باید دانست بی وای دی آتو ۳ برای سواری راحت‌تر از سیستم تعلیق نرم سود می‌برد و برای مانورهای پرسرعت طراحی نشده است. تست اسلالوم آتو ۳ نیز نشان می‌دهد با خودرویی کاملاً متوسط روبرو هستیم چراکه این تست را با زمان ۲۵.۶ ثانیه به پایان می‌رساند و یکی از کندترین خودروهای تست اسلالوم لقب می‌گیرد. تنها دو خودروی فولکس‌واگن ID. Buzz Pro (زمان ۲۵.۷ ثانیه) و داچیا اسپرینگ (زمان ۲۷.۹ ثانیه) عملکردی ضعیف‌تر از این کراس اور چینی در تست اسلالوم داشته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا