هاست پرسرعت
تکنولوژی

اینتل نسل سیزدهم پردازنده های لپ تاپی خود را معرفی کرد

اینتل نسل سیزدهم پردازنده های لپ تاپی خود را معرفی کرد

اینتل پس از معرفی پردازنده‌های دسکتاپ رپتور لیک (Raptor Lake) خود در سال 2022، اکنون معادل‌های لپ‌تاپی این سری را با نسل سیزدهم سری HX در نمایشگاه CES 2023 رونمایی کرد. پردازنده‌های سری HX جدید با تمرکز بر جامعه گیمری و تولید کنندگان محتوا تولید شده‌اند و حداکثر 24 هسته را که متشکل از 8 هسته قدرتی و 16 هسته کم مصرف است، ارائه می‌کنند. همچنین، حداکثر فرکانس هسته‌های P‌ در این سری برابر 5.6 گیگاهرتز می‌باشد. با دیجی رو همراه باشید.

نسل سیزدهم پردازنده های لپ تاپی اینتل

اینتل ادعا می‌کند که Core i9-13980HX سریع‌ترین پردازنده موبایلی جهان است. این پردازنده جهش 11 درصدی در عملکرد تک رشته‌ای و بهبود چشمگیر 49 درصدی در بخش چند رشته‌ای داشته است. Core i9-13980HX از 32 مگابایت حافظه کش L3 پشتیبانی کرده و 16 خط PCIe 5.0 دارد. همچنین، این پردازنده قدرتمند از حافظه‌های رم DDR5 با حداکثر فرکانس 5600 مگاهرتز و حداکثر چهار پورت تاندربولت 4 پشتیبانی می‌کند. همه پردازنده‌های جدید سری HX اینتل دارای توان پایه 55 وات و حداکثر خروجی توربوی 157 وات هستند. پردازنده پایه این سری یعنی i5-13450HX دارای 10 هسته با 6 هسته قدرتی و 4 هسته کم مصرف است.

نسل سیزدهم پردازنده های لپ تاپی اینتل

علاوه بر سری HX، اینتل از سری جدید پردازنده‌های سری H خود نیز برای لپ‌تاپ‌های معمولی با توان خروجی پایه 45 وات و حداکثر 14 هسته (6 هسته قدرتی و 8 هسته کم مصرف) رونمایی کرد.

نسل سیزدهم پردازنده های لپ تاپی اینتل

این شرکت همچنین پردازنده‌های جدید سری P و U را برای لپ‌تاپ‌های باریک و سبک معرفی کرده است. مدل‌های توانمندتر سری P در پیکربندی‌های 12 و 14 هسته‌ای با توان 28 وات و تا 24 مگابایت حافظه کش L3 عرضه می‌شوند. پردازنده‌های سری U نیز دارای حداکثر 10 هسته با 12 مگابایت حافظه نهان L3 و توان پایه 15 وات هستند.

نسل سیزدهم پردازنده های لپ تاپی اینتل

لنوو، ایسوس، دل، اچ‌پی، ایسر، ام‌اس‌آی، ریزر، سامسونگ و سایر تولید کنندگان مطرح لپ‌تاپ ساخت محصولات جدید خود را با پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل تایید کرده‌اند و قرار است این لپ‌تاپ‌ها از اواخر سال 2023 وارد بازار شوند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا