هاست پرسرعت
خودرو

تصاویر شاسی‌ بلند جیپ واگنیر برقی لو رفت!

تصاویر شاسی‌ بلند جیپ واگنیر برقی لو رفت!

حساب کاربری جیپ در شبکه‌های اجتماعی به اشتباه تصاویر رسمی خودروی جدید واگنیر S برقی را منتشر کرد.

همین چند روز پیش بود که آمریکایی‌ها تیزر واگنیر S را منتشر کرده بودند اما هم‌اکنون تصاویر رسمی قدبلند بدون آلایندگی جیپ در رسانه‌ها دست به دست می‌شود. حساب کاربری جیپ در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت تصادفی تصاویر این خودروی برقی را منتشر کردند و اگرچه اندکی بعد تصاویر حذف شد اما کاربران سریع‌تر عمل کرده و با دانلود آن‌ها امکان تماشای چهره واگنیر S را میسر نموده است.

بر اساس تصاویر منتشر شده می‌توان گفت جیپ واگنیر S برقی طراحی مشابهی با کانسپت سال ۲۰۲۲ خواهد داشت و البته با دقت در آن به یاد رنجرور ولار می‌افتیم. جیپ واگنیر S فقط با قوای محرکه برقی در دسترس خریداران خواهد گرفت و خریداران آمریکایی خواهند توانست از پاییز امسال خودروی موردبحث را سفارش دهند. البته واگنیر برقی فقط مخصوص بازار آمریکای شمالی نخواهد بود. شایان ذکر است این محصول جدید به همراه مدل‌های بنزینی واگنیر و گرند واگنیر عرضه خواهد شد، دو خودرویی که با فاصله بین محوری بیشتر هم تولید می‌شوند.

جیپ واگنیر برقی ۲۰۲۵ به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک در دسترس خواهد بود و بنابراین دو موتور برقی نیروبخش چرخ‌ها هستند. با قدرت ترکیبی ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور آنی زیاد، این شاسی‌بلند بی‌صدا در عرض ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. چند روز پیش استلانتیس به عنوان کمپانی مادر جیپ جزئیات پلتفرم جدید STLA بزرگ را منتشر کرد و احتمالاً واگنیر S برقی هم از همین پلتفرم استفاده می‌کند مخصوصاً اینکه جیپ مدعی است اولین مدل‌ها در سال ۲۰۲۴ خط تولید را ترک خواهند کرد.

در واقع رسانه‌ها می‌گویند جیپ و دوج در ابتدا از این پلتفرم استفاده خواهند کرد. قرار است تا سال ۲۰۲۶ پنج برند استلانتیس تعداد هشت خودروی برقی را راهی بازار کنند. پلتفرم STLA بزرگ به‌صورت ۴۰۰ و ۸۰۰ ولتی توسعه یافته و ظرفیت باتری‌های آن‌ها می‌تواند از ۸۵ تا ۱۱۸ کیلووات ساعت باشد. سدان های تولیدی این برندها حداکثر شعاع حرکتی ۸۰۵ کیلومتری خواهند داشت درحالی‌که برد شاسی بلندها به خاطر وزن بیشتر کاهش خواهد یافت. انتظار می‌رود شاسی‌بلند برقی جیپ در آینده سریع‌تر نیز شود چراکه استلانتیس قول به‌روزرسانی از راه دور و بهبود پرفورمنس آن را داده است. اگرچه واگنیر S فقط به‌صورت برقی عرضه خواهد شد اما پلتفرم STLA بزرگ می‌تواند از خودروهای کلاس D و E با قوای محرکه درون‌سوز و هیبریدی هم پشتیبانی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا