هاست پرسرعت
خودرو

درگ رفت و برگشتی دوج دورانگو هلکت و تسلا مدل Y پرفورمنس

درگ رفت و برگشتی دوج دورانگو هلکت و تسلا مدل Y پرفورمنس

در جدیدترین U-Drag یا درگ رفت و برگشتی، دوج دورانگو هلکت با ۷۱۰ اسب بخار قدرت در برابر تسلا مدل Y پرفورمنس با ۴۵۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است.

دوج دورانگو و تسلا مدل Y حتی در قوی‌ترین نسخه‌هایشان هرگز رقیب مستقیم یکدیگر نیستند. البته هردوی این خودروها آمریکایی هستند، هردو شاسی‌بلند هستند و هردو سه ردیف صندلی را ارائه می‌کنند اما شباهت‌ها در همین‌جا به پایان می‌رسد زیرا دورانگو در نسخهٔ هلکت یک غول بنزین خوار است که از پیشرانهٔ عظیم ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده می‌کند درحالی‌که مدل Y به لطف قوای محرکهٔ الکتریکی دو موتوره، سرعت را در سکوت ارائه می‌کند.

درگ رفت و برگشتی دوج دورانگو هلکت و تسلا مدل Y پرفورمنس

دورانگو ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد درحالی‌که مدل Y گیربکس ندارد و برای حرکت با هر سرعتی فقط از یک دنده استفاده می‌کند. علاوه بر این، شاسی‌بلند V8 دوج با وزن ۲۵۲۵ کیلوگرم، هرگز سبک نیست درحالی‌که تسلا ۲۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد. قیمت مدل Y پرفورمنس که در ایالات‌متحده نسخهٔ هفت‌نفره ندارد، از ۶۱,۱۲۵ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که دورانگو هلکت ۹۳,۳۳۵ دلار قیمت دارد. دورانگو همچنین بسیار قدیمی است و پیشینهٔ نسل کنونی آن به سال ۲۰۱۰ بازمی‌گردد درحالی‌که مدل Y ده سال جدیدتر است.

درگ رفت و برگشتی دوج دورانگو هلکت و تسلا مدل Y پرفورمنس

با این مقدمه، سراغ مسابقه‌ای بین این دو ماشین می‌رویم که ادموندز آن را U-Drag می‌نامد. در این رقابت، خودروها ابتدا مثل درگ معمولی، ۴۰۰ متر را طی می‌کنند اما سپس ترمز کرده، دور زده و دوباره ۴۰۰ متر را برای بازگشت به خط شروع طی می‌کنند. طبق چیزی که ادموندز نشان می‌دهد، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت دو خودرو دقیقاً ۴ ثانیه است اما در مسافت ۴۰۰ متر دورانگو با ۱۲.۴ ثانیه نسبت به تسلا با ۱۲.۵ ثانیه برتری جزئی دارد. این یعنی هرچند دو خودروی موردبحث روی کاغذ کاملاً متفاوت هستند اما در واقعیت پرفورمنس بسیار نزدیکی دارند. بااین‌حال، هر رقابتی فقط یک برنده دارد و بنابراین، برای فهمیدن نتیجهٔ این U-Drag، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

درگ رفت و برگشتی دوج دورانگو هلکت و تسلا مدل Y پرفورمنس

مشخصات فنی

 

دوج دورانگو هلکت

تسلا مدل Y پرفورمنس

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ الکتریکی دو موتوره
قدرت ۷۱۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۷۵ نیوتن متر ۶۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۵۲۵ کیلوگرم ۲۰۰۵ کیلوگرم
قیمت ۹۳,۳۳۵ دلار ۶۱,۱۲۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا