هاست پرسرعت
بازی

فاش شدن قیمت کنسول دستی ایسوس ROG Ally

فاش شدن قیمت کنسول دستی ایسوس ROG Ally

کاربر توییتر wickedkhumz قیمت کنسول دستی یا کامپیوتر قابل حمل ASUS ROG Ally را در BestBuy مشاهده کرده و موفق شده است تا پیش از حذف صفحه، یک اسکرین‌شات از آن تهیه کند. این صفحه نشان می‌دهد که کنسول دستی ASUS ROG Ally برای نسخه ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه NVMe M.2 SSD قیمت ۶۹۹.۹۹ دلاری خواهد داشت. این قیمت می‌تواند در مقایسه با استیم دک شرکت ولو یک قیمت بسیار رقابتی باشد که نسخه‌های مختلف آن از ۳۹۹ دلار تا ۶۴۹ دلار قیمت دارد.

ایسوس در اطلاعیه رسمی خود تأیید کرده که ROG Ally اولین کنسول دستی از این کلاس تجهیزات است که به پردازنده‌های سری AMD Ryzen Z1 مجهز می‌شود. از آنجایی که دو نسخه از این APU طراحی شده، باید انتظار دو مدل از کنسول دستی ایسوس را داشته باشیم که چند روز پیش هم نتایج بنچمارک آن‌ها منتشر شده بود.

افشای قیمت ASUS ROG Ally در بست بای

گفته شده که این APU در توان ۱۵ وات تا ۵۰ درصد عملکرد قوی‌تری نسبت به استیم دک خواهد داشت و این اختلاف زمانی‌که با توان مصرفی ۳۵ وات از حداکثر عملکرد آن استفاده می‌شود به بیش از ۲ برابر می‌رسد. همچنین این دستگاه از جدیدترین تکنولوژی‌های FSR و RSR نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند عملکرد آن‌ها بهبود ببخشد.

طراحی کنسول دستی ASUS ROG Ally به‌طور کلی شمای اکثر کنسول‌های دستی این کلاس را در صنعت بازی به خود می‌بیند و به Steam Deck و OneXPlayer نیز شباهت زیادی دارد.

به‌گفته ایسوس، این کامپیوتر دستی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت (۱۱ می) امسال به بازار عرضه خواهد شد. این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد ROG Ally از پردازنده‌های جدید سری Ryzen Z1 شرکت AMD به همراه گرافیک RDNA3 برخوردار است.

پردازنده به کار رفته در کنسول دستی ASUS ROG Ally

پلتفرم ROG Ally روی ویندوز ۱۱ اجرا می‌شود که در نتیجه آن بازیکنان می‌توانند به‌راحتی متوجه شوند چه بازی‌هایی را می‌توانند روی کامپیوتر دستی خود اجرا کنند. پلتفرم استیم دک از اکوسیستم کامل و منحصربه‌فردی بهره می‌برد و بازیکنان باید قبل از خرید بازی به بررسی پشتیبانی شدن آن توسط کامپیوتر خود بپردازند؛ این در حالی است که خریداران ROG Ally نیازی به نگرانی در این مورد را نخواهند داشت.

برای آسان‌تر کردن استفاده از ویندوز ۱۱ روی ROG Ally، ایسوس نسخه ویژه‌ای از نرم‌افزار Armory Crate خود را روی این دستگاه ارائه کرده است. این نرم‌افزار به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا علاوه‌بر امکان جستجوی راحت در کتابخانه‌های بازی، بتوانند دسترسی سریعی به کلیدهای عملکرد، نرم‌افزار مانیتورینگ درون بازی و پشتیبانی از Aura Sync داشته باشند. ROG Ally ایسوس به‌همراه یک تست ۹۰ روزه از سرویس ایکس باکس گیم‌ پس آلتیمیت عرضه خواهد شد تا سازندگان از این طریق بر پشتیبانی آن از ویندوز ۱۱ تاکید بیشتری کنند.


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا