هاست پرسرعت
خودرو

لکسوس LBX موریزو RR، نسخه اسپرت با پیشرانه 300 اسب بخار GR کرولا

لکسوس LBX موریزو RR، نسخه اسپرت با پیشرانه 300 اسب بخار GR کرولا

نسخهٔ پرفورمنس لکسوس LBX موریزو RR به پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر GR کرولا با ۳۰۰ اسب بخار قدرت مجهز شده و قیمت پایهٔ ۴۱ هزار دلاری دارد.
لکسوس LBX موریزو RR، نسخه اسپرت با پیشرانه 300 اسب بخار GR کرولا

اکستریم VX اکستریم VX

LBX که کوچک‌ترین محصول لکسوس برای بازارهایی مثل ژاپن و اروپا محسوب می‌شود، بر اساس تویوتا یاریس کراس ساخته شده و حدود یک سال پیش معرفی شد. LBX صرفاً با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری هیبریدی به بازار عرضه می‌شد اما در ابتدای امسال در نمایشگاه خودروی توکیو، لکسوس نسخهٔ پرفورمنس این کراس‌اوور کوچک را با نام موریزو RR معرفی کرد و حالا فروش آن در ژاپن آغاز شده است.

لکسوس LBX موریزو RR، نسخه اسپرت با پیشرانه 300 اسب بخار GR کرولا

LBX موریزو RR به پیشرانهٔ هاچ‌بک داغ تویوتا GR کرولا مجهز شده است یعنی همان موتور ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژی که با نام G16E-GTS چند سال پیش معرفی شد. این موتور در کراس‌اوور لکسوس هم مثل هاچ‌بک تویوتا ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی این موتور در LBX موریزو RR مثل تویوتا GR یاریس گیربکس‌های شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود درحالی‌که GR کرولا فعلاً فقط با گیربکس دستی عرضه می‌شود. البته به‌زودی برای این هاچ‌بک اسپرت هم گیربکس اتوماتیک ارائه خواهد شد.

لکسوس LBX موریزو RR، نسخه اسپرت با پیشرانه 300 اسب بخار GR کرولا

لکسوس برای کراس‌اوور اسپرت خود شتاب صفرتاصد ۵.۲ ثانیه را اعلام کرده اما اشاره نشده که این شتاب با کدام گیربکس خواهد بود. بااین‌حال، در آزمایش‌های اخیر، GR یاریس با هردو گیربکس شتاب تقریباً یکسانی با عدد اعلامی لکسوس ثبت کرده است. مثل دو هاچ‌بک داغ تویوتا، LBX موریزو RR هم صرفاً به‌صورت چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. این خودرو که روی رینگ‌های ۱۹ اینچی فورج‌کاری شده با لاستیک‌های ۲۳۵ قرار گرفته است، در نسخهٔ دستی ۱۴۴۰ کیلوگرم وزن دارد و در نسخهٔ اتوماتیک ۳۰ کیلوگرم سنگین‌تر خواهد بود.

لکسوس LBX موریزو RR، نسخه اسپرت با پیشرانه 300 اسب بخار GR کرولا

این کراس‌اوور اسپرت که ۵ میلی‌متر پهن‌تر و ۱۰ میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از نسخهٔ معمولی است، با ۴,۱۹۱ میلی‌متر طول و ۱,۸۳۹ میلی‌متر عرض، بین GR یاریس و GR کرولا قرار می‌گیرد. لکسوس ترمزهای کراس‌اوور اسپرت خود را هم ارتقاء داده تا با قدرت بیشتر آن هماهنگ شود. همچنین به‌منظور تمایز از نسخهٔ معمولی LBX، برای موریزو RR کیت بدنهٔ کمی تهاجمی‌تر با دو سر اگزوز در عقب در نظر گرفته شده است. در داخل خودرو هم شاهد صندلی‌های اسپرت و دوخت قرمزرنگ هستیم.

لکسوس LBX موریزو RR، نسخه اسپرت با پیشرانه 300 اسب بخار GR کرولا

قیمت LBX موریزو RR صرف‌نظر از نوع گیربکس از ۶.۵ میلیون ین معادل ۴۱,۶۰۰ دلار آغاز می‌شود. علاوه بر این، لکسوس یک نسخهٔ ویژه با آپشن‌های سفارشی اضافی را هم با قیمت ۷.۲ میلیون ین معادل ۴۶ هزار دلار ارائه می‌کند. از این نسخه تنها ۱۰۰ دستگاه ساخته می‌شود و از طریق قرعه‌کشی فروخته خواهد شد. تحویل این ماشین به خریداران در ژاپن هم از اواخر آگوست آغاز می‌شود. LBX اولین خودروی غیر تویوتا محسوب می‌شود که به پیشرانهٔ سه سیلندر کوچک اما قدرتمند G16E-GTS مجهز شده است.

لکسوس LBX موریزو RR، نسخه اسپرت با پیشرانه 300 اسب بخار GR کرولا

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا