مازراتی MCXtrema مخصوص پیست ۲۷ مرداد معرفی خواهد شد
مازراتی MCXtrema مخصوص پیست ۲۷ مرداد معرفی خواهد شد
مازراتی چندی قبل خبر تولید خودرویی با نام پروجکت ۲۴ را داد اما حالا بهصورت رسمی اعلام کرد این خودرو با نام MCXtrema و در روز ۲۷ مرداد معرفی خواهد شد.
تاکنون اخبار گوناگونی درباره تولید نسخه مخصوص پیست MC20 منتشر شده بود. منظور ما مدل مسابقهای GT2 که چندی پیش معرفی شد نیست بلکه درباره پروجکت ۲۴ صحبت میکنیم که حالا با نام رسمی MCXtrema شناخته میشود. شاید خیلی با این خودرو آشنایی نداشته باشید که البته جای تعجبی هم نخواهد داشت زیرا بیش از یک سال قبل رندرهایی از پروجکت ۲۴ منتشر شد و در آن تصاویر میتوانستیم نسخهای بازنگری شده از MC20 با بالها و ورودیهای هوای بیشتر را ببینیم.
مازراتی قبلاً گفته بود پروجکت ۲۴ از توربوشارژرهای جدید برای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری استفاده خواهد کرد تا قدرتش به ۷۴۰ اسب بخار برسد. حالا ایتالیاییها میگویند خروجی MCXtrema تنها ۷۳۰ اسب بخار خواهد بود. اگرچه این خودرو فعلاً بهصورت مجازی پدیدار شده است اما تیزر واضحی از آن وجود دارد. در بیانیه امروز این خودروساز علاوه بر قدرت و نام رسمی آن میبینیم که زمان معرفی نیز ۲۷ مرداد و هفته خودرویی مونتری اعلام شده است. همچنین در این تیزر تائید میشود تنها ۶۲ دستگاه از MCXtrema تولید خواهد شد هرچند تمامی این مدلها قبلاً فروخته شدهاند.
البته چنین چیزی جای تعجب ندارد زیرا مازراتی در زمان انتشار جزئیات اولیه پروجکت ۲۴ اظهار داشت خریداران آپشن های زیادی برای شخصیسازی محصول موردبحث خواهند داشت. این برند میگوید هیچ دو خودرویی شبیه یکدیگر نخواهند بود و بنابراین حدس میزنیم تمامی ۶۲ دستگاه برنامه ریزی شده مدتها قبل از انتشار بیانیه امروز مازراتی به فروش رفتهاند. اگرچه باید منتظر رونمایی رسمی این خودرو باشیم اما در جزئیات اولیه پروجکت ۲۴ خبر از وجود گیربکس ۶ سرعته سکونشئال بجای گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه MC20 داده شده بود.
ظاهراً این گیربکس مشابه همان گیربکسی است که در GT2 وجود دارد. علاوه بر این، مازراتی MCXtrema از سیستم تعلیق قابل تنظیم برای هماهنگی با کیت آیرودینامیک ویژه خود سود خواهد برد. ترمزهای کربن سرامیک برمبو نیز وظیفه توقف این هیولا را بر عهده خواهند داشت و داخل کابین نیز میتوان آپشن هایی همچون صندلی سرنشین را سفارش داد. از آنجایی که این خودرو فقط مختص پیست خواهد بود بنابراین کابین آن مشابه محصولات مسابقهای است و رول کیج و تجهیزات خاص ثبت رکوردهای جدید در آن به چشم میخورند. مجله gsxr همچون همیشه در کمترین زمان ممکن اخبار مربوط به رونمایی این خودرو را در دسترس شما عزیزان قرار خواهد داد.